اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع میخ

وقتی شروع به نجاری کردید آیا فکر می کردید که کارتان به میخ بیفتد؟ درست است که پیچ ابزار کامل تری است، اما در پروژه هایی که به استحکام قدرتمندی نیاز ندارند می توان از میخ استفاده کرد. آیا می دانستید میخ انواع مختلفی دارد و هر یک برای هدف خاصی به کار برده می شوند؟ در ساخت وسیله ای خاص در نجاری بین پیچ و میخ کدام را باید انتخاب کرد؟ و بین انواع میخ کدام؟

این لیست شامل تمام میخ های موجود در بازار نمی شود. اگر سری به ابزار فروشی بزنید تنوع بسیار بالایی از انواع میخ را خواهید دید که توصیف تمام آن ها در این مطلب و در حوصله ی خواننده نمی گنجد. از این رو در این مقاله به معرفی و بررسی مهم ترین انواع میخ در نجاری پرداخته ایم.بیشتر میخ ها از جنس آهن یا فولاد ساخته شده و به وزن فروخته می شوند نه به تعداد. بیشتر انواع میخ به منظور جلوگیری زنگ زدگی دارای روکش گالوانیزه هستند.

میخ سر گرد

این میخ همان طور که از نامش مشخص است دارای سر گردی است که به راحتی با چکش کوبیده می شود. اگر این میخ بیش از حد داخل چوب کوبیده شود باعث شکاف در چوب می شود. میخ سر گرد برای مصارف عام که در آن ها بیشتر ساختار کار مهم است تا زیبایی آن، کاربرد دارد.

میخ سر بیضی

میخ سر بیضی تقریبا شبیه میخ سر گرد است با این تفاوت که باعث شکاف خوردن چوب نمی شود. سر این میخ مسطح تر از میخ های سرگرد است و به آرامی روی سطح چوب می نشیند. میخ سربیضی بیشتر در اتصالات که ظاهر کار مهم است استفاده می شود.

میخ بنایی

این میخ برای مواردی مثل اتصال سنگ و چوب ایده آل هستند. میخ بنایی برای قدرت و مقاومت بیشتر درمقابل زنگ زدگی از جنس زینک ساخته می شود. زینک قابلیت نفوذ میخ به سطوح سخت را ممکن می سازد.

میخ پرداخت

این میخ در پروژه هایی که ظاهر کار اهمیت زیادی دارد پرکاربرد است. میخ پرداخت به طور هم تراز روی سطح چوب نشسته و فرورفتگی بسیار جزئی در سطح چوب ایجاد می کند. این میخ شباهت زیادی به میخ سر گرد دارد با این تفاوت که سر آن بسیار کوچک تر است.

میخ روفینگ

این میخ برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است زیرا برای جلوگیری از زنگ زدگی گالوانیزه شده است. این میخ برای نصب ایزوگام و دیگر پوشش های بام به کار برده شده و دارای سر صاف و اندازه های مختلفی است.

میخ دیوار خشک

میخ دیوار خشک برای سوراخ کردن گچ بدون پاره کردن روش کاغذی آن طراحی شده است. این میخ سر گرد و نسبتا صافی داشته و حدود 2.5 سانتی متر به داخل قالب دیوار نفوذ می کنند. استفاده از میخ یا پیچ دیوار خشک برای پروژه های نجاری ایده چندان خوبی نیست.

میخ حلقه ای

این میخ به علت حلقه هایی که دور شفتش دارد شباهت زیادی به پیچ داشته و یکی از بهترین میخ های نجاری است زیرا حلقه های دور شفت سبب اتصال محکم تری روی چوب می شود.

بست موج دار

این بست شباهت چندانی به میخ معمولی ندارد اما کاربرد یکسانی داشته و با چکش کوبیده می شود. بست موج دار از صفحه ای مواج تشکیل شده که یک سمت آن تیز بوده و برای مواردی مانند اتصال چوب به صورت فارسی به کار می رود.

میخ سنتی

بیشتر مردم علاقه زیادی به بازسازی خانه های قدیمی دارند و خانه ای مدرن با حس و حال گذشته می خواهند. به همین دلیل میخ سنتی دوباره به دنیای نجاری بازگشته است. این میخ ظاهری زمخت و استحکام بالایی دارد و برای پروژه های بزرگ مناسب است.

میخ کف پوش سنتی

میخ کف پوش سنتی شباهت زیادی به میخ سنتی معمولی دارد و مانند آن دارای فرم زاویه دار و طراحی زمختی است. تنها تفاوت این دوپیچ در شکل سر آن هاست. این پیچ دارای سر صافی است و برای استفاده در کف پوش های سبک قدیمی ایده آل است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>