اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کف رنده چیست؟

ماشین کف رنده یکی از ماشین آلات صنایع چوب است که در فرآیندهای اولیه پردازش الوار بسیار کاربرد دارد. وظیفه این ماشین همانطور که از اسمش مشخص است صاف کردن سطح و لبه الوار از کف است. این ماشین دارای دو میز ورودی و خروجی است.

در بین این دو میز کاتر هِد و تیغه های اره قرار دارند. کاتر هِد ممکن است 2 یا تعداد بیشتری تیغ اره داشته باشد. دایره برش کاتر هِد (بالای تیغ اره) دقیقا باید با سطح میز خروجی در یک ارتفاع باشد. میز ورودی در ارتفاع پایین تری از کاتر هِد و میز خروجی قرار می گیرد.

دقیقا به همان اندازه ای که قصد داریم از کف قطعه کار رنده کنیم. اکثر مدل های کف رنده دارای یک فنس روی میز کار هم هستند که به استفاده بهتر و کاربرد بیشتر دستگاه کمک می کند. بعضا در برخی مدل ها زاویه این فنس هم قابل تنظیم است. پس از تنظیم میز ورودی، قطعه کار را روی آن می گذاریم و در امتداد کف رنده روشن عبور می دهیم. حاصل کار پس از صاف و یکدست شدن کف، روی میز خروجی قرار می گیرد.

عملکرد ماشین کف رنده

توجه داشته باشید که با کف رنده نمی توان به ضخامت یکسان در کل طول الوار رسید. برای این کار باید ابتدا یک سطح را با این دستگاه صاف کنیم و برای رسیدن به ضخامت یکسان در طول الوار از ماشین گندگی کمک بگیریم. پیشنهاد می کنیم نگاهی به انواع مدل های ماشین کف رنده نوین چوب بیندازید و جزئیات و قابلیت های بیشتری از این ماشین پرکاربرد نجاری را بشناسید.

نکاتی برای استفاده مناسب و بهینه از ماشین کف رنده

از کف رنده انتظار معجزه نداشته باشید

از کف رنده انتظار نداشته باشید که به شکل معجزه آسایی یک صفحه چوب بیش از حد زمخت و پیچیده را به یک صفحه کاملا صاف تبدیل کند. هرکسی که با چوب سر و کار دارد می داند که خروجی ای که از این دستگاه می گیرد، صرفا به خوبی کیفیت متریالی است که استفاده می شود. اگر از صفحه های موج دار و پیچیده استفاده می کنید، رسیدن به بهترین نتیجه ممکن کمی مشکل است.

استفاده از مکنده فراموش نشود


اگر می خواهید بعد از کار با کف رنده کارگاه شما غرق در خاک اره نشود، بهتر است پیش از شروع کار ماشین را به مکنده صنعتی وصل کنید. ماشین هایی مثل گندگی و کف رنده ممکن است با توجه به ماهیت کارشان، مقدار زیادی خاک اره تولید کنند.

از گوش های خود در مقابل نویز دستگاه محافظت کنید

پیش از شروع کار و قبل از اینکه کف رنده را روشن کنید، با توجه به اینکه این دستگاه ها عموما نویز زیادی تولید می کنند و ممکن است به شنوایی شما آسیب بزنند، حتما از گوش خود با کمک هدفون های صنعتی و یا هر مورد دیگری که کارایی این هدفون ها را داشته باشد، محافظت کنید.

چه اولین بار است که از کف رنده استفاده می کنید و یا تازه شروع به فعالیت در حرفه نجاری کرده اید، یادگیری طرز استفاده ماشین ها برای شما مزایای زیادی دارد. از بابت پروژه ای که در دست ساخت دارید و همچنین امنیت کار خیالتان راحت است. فراموش نکنید که خروجی یک کار فقط به مهارت و صبر شما بستگی ندارد بلکه دانش استفاده از ابزارهای نجاری نیز بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید سطح دانش خود را در استفاده از ماشین آلات نجاری بالا ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>