اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا

معرفی فرودگاه بین المللی ونوکووا:
امروز می خواهیم تا یکی از فرودگاه های شلوغ و بین المللی در کشور روسیه که تا چندی دیگر مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 را نیز میزبانی می کنید را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی ونوکووا (Vnukovo International Airport). این فرودگاه بین المللی در نزدیکی شهر مسکو قرار گرفته است و سالانه مسافران زیادی را جا به جا می نماید.

فرودگاه بین المللی ونوکووا را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های نه تنها مسکو بلکه کشور روسیه به حساب آورد که هنوز هم از آن استفاده بسیار می کنند و البته این فرودگاه هم با توجه به استحکامات خوبی که دارد، پاسخگوی تمامی نیازهای مراجعان و مسافرانش است.

البته باید در ابتدا این گونه بگوییم که فرودگاه بین المللی ونوکووا در اصل فرودگاه قدیمی خودینکا (Khodynka Aerodrome) بوده است و زمانی که به این فرودگاه تغییر کاربری می دهد، داستان های جالبی را پشت سر گذاشته بوده است.

این فرودگاه در طول جنگ جهانی دوم به قدری شلوغ و پر ترافیک شده بود که فرودگاه جدید ونوکووا را که به قصد استفاده های نظامی در سال 1941 تأسیس کرده بودند، بعد از پایان جنگ و عدم استفاده ی مطلوب از آن در دوران جنگ، کاربری هوایی نظامی آن به پروازهای شهری تغییر پیدا کرد و تبدیل به یک فرودگاه مسافربری شد.

زمانی به این فرودگاه نگاهی جدی تر شد که آن را برای بازی های المپیک تابستانی 1980 میلادی در که قرار بود در مسکو پایتخت روسیه برگزار شود، گسترش دادند. با توجه به این که این فرودگاه قدیمی ست، با این که هنوز هم همانطور که در مقدمه گفتیم از استحکامات مناسب و خوبی بهره می برد اما در حال حاضر فقط از ترمینال A این فرودگاه استفاده می شود که البته این ترمینال فعالیت خود را در سال 2010 میلادی شروع کرد.

در واقع این ترمینال به تنهایی هم پروازهای داخلی و هم بین المللی را برعهده گرفته است. ترمینال B و ترمینال D این فرودگاه نیز که در سال 2004 افتتاح شده بودند، از سال 2017 با توجه به نظر مسئولین این فرودگاه بسته شده و از چرخه ی استفاده خارج شدند.

البته باید این نکته را اضافه نماییم که مسئولین شهر مسکو و فرودگاه ونوکووا برای گسترش این فرودگاه برنامه های بسیاری دارند که با به پایان رسیدن آن ها، ترمینال های قدیمی و همچنین برخی از سالن های قدیمی و اولیه ی فرودگاه ونوکووا را تخریب می کنند تا فرودگاه علاوه بر این که متحدالشکل شود، برای حضور و پارکینگ هواپیمایی ها و ایرلاین های مختلف جا داشته باشد.

فرودگاه بین المللی ونوکووا (Vnukovo International Airport) از لحاظ موقعیت قرار گیری در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر مسکو قرار گرفته است.

این فرودگاه بین المللی که در نزدیکی مسکو قرار گرفته و با این حساب در زمره ی فرودگاه های این شهر قرار می گیرد، به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور روسیه نیز به حساب می آید. این فرودگاه در کنار فرودگاه بین المللی داماددوا، فرودگاه بین المللی شرمتیوو و فرودگاه بین المللی رامنسکویه در زمره ی 4 فرودگاه برتر و از آن مهم تر، فرودگاه اصلی شهر مسکو به حساب می آید.

در این فرودگاه شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی متفاوتی فعالیت دارند که از جمله ی آن ها می‌توان به شرکت های هواپیمایی می توان به شرکت هواپیمایی ایرفلوت، شرکت هواپیمایی پابیدا (Pobeda)، شرکت هواپیمایی یوتی_ ایر (Utair) و شرکت هواپیمایی روسیه ایرلاینز (Rossia Airlines) اشاره کرد.

اطلاعات:

  • نام فرودگاه بین المللی ونوکووا: Vnukovo International Airport.
  • کد یاتا: VKO.
  • کد ایکائو: UUWW.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 209 متر.
  • ترمینال های فرودگاه: 1 ترمینال.

ترمینال های فرودگاه بین المللی ونوکووا:
همانطور که در معرفی تاریخچه ی این فرودگاه برای شما توضیح دادیم، این فرودگاه در گذشته دارای 3 ترمینال بوده است اما با تعطیلی 2 ترمینال قدیمی این فرودگاه در سال 2017، این فرودگاه در حال حاضر تنها دارای 1 ترمنیال است که تمامی پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه به مسیرهای داخلی و بین المللی را پذیرا است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی ونوکووا:
برای رفتن به این فرودگاه می توانید از قطار، اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده نمایید. اگر در سفرتان به مسکو قرار شد که به این فرودگاه بروید و قصد استفاده از قطار را داشتید، دانستن این نکته مفید است که ایستگاه قطار این فرودگاه از سال 2005 شروع به کار کرده و آن را به یکی از فردگاه های اصلی این شهر یعنی، ایستگاه ترمینال کیفسکایا (Moscow Kiyevskaya railway station) در مسکو متصل می کند.

برای رسیدن به این ایستگاه با قطار 35 دقیقه در راه خواهید بود و برای تهیه ی بلیت یک طرفه ی آن می‌توانید از طریق راه های آنلاین در قبل از سفر خود اقدام نمایید. همچنین شما این امکان را دارید که به صورت آنلاین قیمت ها را چک کنید و از آن ها با خبر باشید.

اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، اتوبوس های خط 611 فرودگاه ونوکووا می توانند مسافرانی که از این فرودگاه می آیند را در عرض 20 تا 35 دقیقه به مرکز شهر مسکو می رسانند.

علاوه بر خط 611 اتوبوس فرودگاه، اتوبوس های خط 45 مسکو نیز در این مسیر فعالیت دارند. تنها فرقی که ایبن خطوط با دیگر خطوط دارد این است که ممکن است با خط 45 در ترافیک گیر کنید.

اگر هم می خواهید آسان ترین راه ممکن را انتخاب نمایید و با تاکسی به مرکز شهر و یا مسیر خود بروید، شرکت های تاکسیرانی مختلفی در محوطه ی این فرودگاه فعال هستند که شما برای رفتن به مسکو یا حومه و اطراف شهر مسکو می توانید از آن ها کمک استفاده نمایید.

اگر هم که در فکر استفاده از مترو هستید باید این نکته را بدانید که قرار است خط 8 مترو مسکو در این فرودگاه راه اندازی شود و این فرودگاه را به شهر به صورت مستقیم متصل نماید.

جالب است بدانید که درصورتی که این طرح عملی شود، فرودگاه ونوکووا عنوان اولین فرودگاه روسیه می شود که به خط مترو متصل است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>