اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی بازل

معرفی فرودگاه بین المللی بازل:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های استراتژیک که 3 کشور مختلف در آن دارای حق هستند را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی بازل (EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg). این فرودگاه که در واقع در خاک فرانسه قرار گرفته است، برای 3 کشور فرانسه، سوئیس و آلمان کار می کند

در دهه ی 1930 بود که دو کشور همسایه یعنی فرانسه و سوئیس تصمیم گرفتند تا یک فرودگاه مشترک در نزدیک ترین و البته استراتژیک ترین منطقه ی موجود در بین یکدیگر بسازند. طرح های ساخت این دو کشور به علت آغاز جنگ جهانی دوم متوقف شد.

پس از گذراندن زمان جنگ، کارشناسان سوئیسی برای اجرای طح های توسعه ی این کشور از بین 4 شهرو منطقه در سوئیس، بازل را به عنوان بهترین مکان برای تأسیس فرودگاه جدید معرفی نمودند. یکی از دلایلی که این منطقه برای ساخت انتخاب شد این بود که بازل در نزدیک ترین فاصله بین فرانسه و سوئیس قرار گرفته بوده است.

بنابراین با گفتگو بین مقامات مربوطه ی 2 کشور تصمیم بر ساخت این فرودگاه گرفته شد. مصادف با سال 1946 بود که مذاکرات همکاری برای ساخت این فرودگاه برای مدتی به تعویق افتاد و بعد از آن به خواست فرانسه قرار شد تا یک فرودگاه موقت در شمال منطقه ی بلاتهایزم فرانسه ساخته شود و به این صورت پروژه جلو برود که فرانسه زمین مورد نظر را تامین نماید و سوئیس هم ساخت و ساز و منابع مالی را در اختیار بگذارد.

ساخت و ساز فرودگاه موقت در تاریخ 8 مارس شال 1946 شروع شد و این فرودگاه بالاخره با داشتن یک باند موقت 100 متری به طور رسمی افتتاح شد.

حتی در بین سال های 1951 تا 1953 نیز این فرودگاه موقت را گسترش هم دادند. در سال 1960 میلادی بود که اولین پروژه ی بزرگ سازی این فرودگاه در بازل مورد تایید قرار گرفت و از آن زمان به بعد بود که در طول دهه های بعد ترمینال ها و باندهای این فرودگاه را مورد بازسازی و نوسازی و همچنین توسعه و گسترش قرار می دادند.

به این صورت بود که در سال 1984، پس از این که این فرودگاه در سال قبل پذیرای 1 میلیون نفر مسافر بود با نام تجاری فرودگاه اروپایی بین المللی بازل_ مولهوس_ فرایبورگ معرفی شد که البته امروزه آن را به نام فرودگاه بین المللی بازل می شناسند. مصادف با سال 1992 میلادی بود که بیش از 2 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه استفاده نمودند و البته این عدد تا سال 1998 به 3 میلیون نفر افزایش یافت.

درباره ی ایرلاین هایی که در این فرودگاه فعالیت می نمایند باید گفت که یکی از شرکت های که این فرودگاه به عنوان فرودگاه اصلی آن فعالیت می نمود، سوئیس ایر بود که پس از انحلال آن و ملی شدنش دیگر در این فرودگاه به صورت منظم پرواز ندارد.

پس از آن کراس ایر وارد این فرودگاه شد. در این زمان فرودگاه بازل با کاهش شدید تعداد مسافر روبرو شد و به هیمن خاطر اصلا ترمینال جدیدش را افتتاح هم نکرد. طولی نکشید که ایزی جت تصمیم گرفت که در این فرودگاه دارای قطب پروازی باشد و به این صورت بود که فرودگاه بازل جانی دوباره گرفت و پس از مدت ها در سال 2006 مسافرانش به 4 میلیون نفر رسید.

البته در سال 2009 شرکت هواپیمایی رایان ایر به این فرودگاه رفته و آن را با تمام پستی ها وبلندی هایی که در تمام این مدت متقبل شده است، به عنوان یکی از فرودگاه های مرکزی خود افزود. این شرکت هواپیمایی در فکر گسترش مسیرها به این فرودگاه نیز هست.

این فرودگاه بین المللی در فاصله ی 3.5 کیلومتری از شهر بازل در سوئیس قرار گرفته است. البته باید این را بگوییم که با شهر مولوش که در جنوب شرقی فرانسه است نیز در فاصله ی 46 کیلومتری آن قرار گرفته است.

این فرودگاه همانطور که می دانید در نزدیک ترین و البته بین ترین نقطه ی فرانسه و سوئیس قرار گرفته است اما به آلمان هم نزدیک است و به همین خاطر در اداره ی آن آلمان هم نیز دارای حق است.

این فرودگاه به عنوان یکی از فرودگاه های اصلی ایزی جت فعالیت می نماید و اکثر مقاصد آن شهرهای اروپایی و تفریحی هستند. این فرودگاه که بین فرانسه و سوئیس به صورت مشترک استفاده می شود، به صورت کامل در خاک فرانسه قرار گرفته است.

مسافرانی که مقصدشان سوئیس است و در این فرودگاه فرود می آیند لازم نیست که به ترخیص و گمرک فرانسه بروند. هیئت مدیره ی این فرودگاه از 8 عضو از فرانسه و سوئیس و همچنین 2 مشاور از آلمان تشکیل شده است. جالب است بدانید که ساختمان فرودگاه به دو بخش جداگانه ی سوئیسی و فرانسوی تقسیم شده است.

پلیس فرانسه در این فرودگاه مجاز به انجام بررسی های تصادفی در این فرودگاه می باشد. این فرودگاه در سال 2009 میلادی به عنوان یکی از معاهدان پیمان شینگن پیوست.

کدهای یاتا و ایکائوی این فرودگاه با دیگر فرودگاه های جهان کمی فرق دارد زیرا این فرودگاه دارای هویتی مشتر بین 3 کشور است اما در حالت کلی برای این فرودگاه معمولا از هویت سوئیسی آن استفاده می کنند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بازل:

  • نام فرودگاه بین المللی بازل: EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg.
  • کد یاتا: BSL, MLH, EAP.
  • کد ایکائو: LFSB, LSZM.
  • نوع فرودگاه: بین المللی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 270 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بازل:
همانطور که گفتیم این فرودگاه هم به آلمان و هم فرانسه و هم به فرانسه راه دارد و کاملا هم در خاک فرانسه قرار گرفته است. از این رو برای رفت و آمد از این فرودگاه به سمت مقصد مورد نظرتان و یا بالعکس، می توانید از ماشین و اتوبوس استفاده نمایید. برای استفاده از ماشین پیشنهاد میکنیم که از تاکسی های که متعلق به فرودگاه هستند استفاده نمایید.

این تاکسی ها به هر سه مسیر مورد نظر می روند ولی برای اطمینان بیشتر اگر مسیرتان به سمت این فرودگاه است قبل از این که پرواز را انجام دهید، تاکسی را از قبل رزرو نمایید. برای استفاده از اتوبوس به مقصد هر نقطه ای از سه کشور نیز می توانید از خدمات شرکت های اتوبوسرانی که در محوطه ی مخصوص قرار دارند به مقصد کشور مورد نظر خود استفاده نمایید.

امکانات فرودگاه بین المللی بازل:
در این فرودگاه برای رفاه حال مسافران و مراجعان انواع مختلفی از امکانات محتلف در نظر گرفته شده است که به برخی از آن ها به اختصار اشاره می نماییم: صندلی های راحت برای استراحت مسافرین، گیشه های خود پرداز و نمایندگی های بانکی، صرافی، کلینیک، اتاق کودک و مادر، رستوران و کافه، حمل و بسته بندی بار، باجه های مختلف نمایندگی ایرلاین ها، اینترنت رایگان، پارکینگ، … و بسیار از امکانات دیگر در خود را دارا می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>