اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی کرمانشاه

معرفی فرودگاه بین المللی کرمانشاه:
امروز می خواهیم تا یکی از فرودگاه های بین المللی کشورمان را در غرب کشور برای شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی کرمانشاه (Kermanshah Airport) که آن را به عنوان فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی نیز می شناسند. این فرودگاه در جمع 10 فرودگاه مهم و برتر کشور قرار گرفته است.

طرح اولیه ی ساخت فرودگاه بین المللی کرمانشاه یا همان فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی برای شروع ساخت به سال 1350 باز می گردد.

با این که این فرودگاه در سال های دور شروع به ساخت کرد اما بعد از 24 سال و در سال 1374 پس از سال های متمادی و دراز ساخت و ساز در بخش ها و قسمت های مختلف آن، بالاخره این فرودگاه آماده ی استفاده و بهره برداری شد.

با این که سال های بسیار زیادی بین ساخت و افتتاح این فرودگاه فاصله افتاد اما این فرودگاه در طی 10 سال بعدی یعنی تا سال 1384، تبدیل به یکی از مهم ترین و اصلی ترین فرودگاه های کشور شد. نام اصلی فرودگاه بین المللی کرمانشاه در واقع فرودگاه بین المللی اشرفی اصفهانی است و معمولا مردم آن را به نام فرودگاه کرمانشاه می خوانند.

این فرودگاه را بر اساس آمار موجود می توان به عنوان یکی از پر ترافیک ترین فرودگاه ها در سراسر کشور به حساب آورد. همانطور که تأکید نمودیم، فرودگاه بین المللی کرمانشاه یا همان فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی، در حال حاضر یکی از مهم ترین فرودگاه های ناحیه ی غربی کشور است که به صورت میانگین در هفته حدود 140 پرواز در آن صورت می گیرد.

از مشخصات فنی این فرودگاه باید بگوییم که طول باند این فرودگاه 3400 متر و وسعت پارکینگ هواپیمایی های آن نیز 38200 متر مربع است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر کرمانشاه و در کنار بزرگراه کرمانشاه به تهران قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی کرمانشاه نه تنها دارای ترافیک مناسبی از نظر هوایی با توجه به تعداد پروازهایش است بلکه به عنوان مهم ترین فرودگاه منطقه ی غربی کشور و با موقعیت مرکزی خود نه تنها در استان خود است بلکه، این فرودگاه با توجه به موقعیت تعیین کننده اش قسمت اعظم نیازهای حمل و نقل هوایی مردم استان های نزدیک را برآورده می سازد.

این فرودگاه همچنین مسافرین و زائرین عتبات عالیات در کشور عراق را از طریق دروازه های هوایی خود برآورده می نماید. کمی قبل تر در همین متن اشاره کردیم که این فرودگاه در هفته به صورت میانگین 140 پرواز انجام می دهد و الان در ادامه باید بگوییم که همین تعداد پرواز باعث شده است که این فرودگاه در بین 10 فرودگاه برتر و مهم کشور قرار بگیرد.

با توجه به موقعیتی ک این فرودگاه در منطقه و همچنین در بین فرودگاه های کشور دارد، آمار پروازهای این فرودگاه و در پی آن جا به جایی مسافران در فرودگاه بین المللی کرمانشاه رو به افزایش است و سیری صعودی نسبت به فرودگاه هی دیگر به خود گرفته است. به طور مثال در 6 ماه اول سال 1396 در این فرودگاه، جمعا 2هزار و 800 پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام شده است.

این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ی آن یعنی سال 1395، رشدی برابر با 45 درصد را داشته است و همین باعث شده است تا بگوییم که پروازها در فرودگاه بین المللی کرمانشاه افزایش داشته است. اگر بخواهیم به تعداد مسافرینی که در این فرودگاه در طی 6 ماهه ی اول سال 1396 رجوع کنیم خواهید دید که در حدود 300 هزار نفر از مسافران داخلی و خارجی از این فرودگاه جا به جا شده اند.

این مقدار هم نیز در مقایسه با سال گذشته ی خود شاهد رشد 42 درصدی از نظر پذیرش پرواز و جا به جایی آن ها بوده است. با توجه به همین آمار صعودی و بالا رونده است که می گوییم فعالیت های این فرودگاه نشان می دهد که فرودگاه بین المللی کرمانشاه تا چه میزان بسیار زیادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برخلاف بیشتر فرودگاه های کشور، این فرودگاه به قطب منطقه ی غرب کشور و حوزه ی خود تبدیل شده است و به همین خاطر مسئولان کرمانشاهی و همچنین سازمان هوایی کشور برای توسعه ی این فرودگاه و همچنین بالا بردن ظرفیت این فرودگاه اقدامات بسیار مهمی را برای ارتقا و پیشرفت این فرودگاه انجام داده و خواهند داد.

با توجه جدیدترین برآوردهای سازمان هواپیمایی کشور، میزان اعتبار مورد نیاز برای توسعه ی فرودگاه بین المللی کرمانشاه مبلغی معادل 100 میلیارد تومان است. فاصله هوایی فرودگاه بین المللی کرمانشاه به مقصد تا تهران برابر با 426 کیلومتر است که در واقع معادل 1 ساعت و 2 دقیقه پرواز می گردد. بر اساس آخرین آمارهایی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2016 میلادی تعداد 5,406 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه انجام شده است و در پی آن، بیش از 560,326 کیلوگرم بار جا به جا شده است.

در نهایت باید بگوییم بیش از 3.5 میلیون نفر از این فرودگاه نیز جا به جا گشته اند. ایبن فرودگاه در میدان امام خمینی کرمانشاه قرار گرفته است. در فرودگاه بین المللی کرمانشاه و ترمینال هایش فامکانات رفاهی برای مسافران همچون: غرفه های بانکی، شعبه های بانکی، رستوران و بوفه وجود دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کرمانشاه:

  • نام فرودگاه بین المللی کرمانشاه: Kermanshah Airport.
  • کد یاتا: KSH.
  • کد ایکائو: OICC.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 1311 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرمانشاه:
فرودگاه بین المللی کرمانشاه دارای 2 ترمینال مجزا است که هر کدام به بخش مخصوص و ویژه ی پرواز مشغول هستند. یکی از این ترمینال ها ویژه ی پروازهای خارجی و بین المللی و ترمینال دیگر نیز که از ترمینال بین المللی تازه سازتر است، مخصوص پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی کرمانشاه است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کرمانشاه:
برای این که به این فرودگاه برسید انتخاب های متوسطی دارید، می توانید با استفاده از اتوبوس و تاکسی به فرودگاه بروید.

از هر منطقه و از هر شهری که به مناطق اطراف کرمانشاه ختم شود، تاکسی های فرودگاه و خطی، دربست و تاکسی بی سیم برای مسافران موجود است. برای استفاده از اتوبوس که به نظر برای جابه جایی راه ارزا ن تری نسبت به تاکسی است، نیز باید به ایستگاه های فرودگاه مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>