اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی نورنبرگ

معرفی فرودگاه بین المللی نورنبرگ:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های پر فت و آمد کشور آلمان به خصوص در استان باواریای آلمان را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی نورنبرگ (Nürnberg Airport). این فرودگاه که فاصله ی زیادی تا شهر نورنبرگ ندارد، یکی از فرودگاه های مهم این کشور و استان خود است.

فرودگاه بین المللی نورنبرگ دومین فرودگاه پررفت و آمد در استان باواریا آلمان است و حدود 5 کیلومتر با مرکز شهر نورنبرگ فاصله دارد. فرودگاه فاصله زیادی از شهر نورنبرگ ندارد و در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

به همین دلیل به راحتی می توان خود را از فرودگاه به مرکز شهر رساند. ایرلاین هایی مثل ایرفرانس، ایربرلین، کی ال ام (KLM)، لوفت هانزا، سوئیس ایر و ترکیش ایرلاینز در فرودگاه نورنبرگ حضور دارند و پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

فرودگاه نورنبرگ قطب فعالیت های ایر برلین است و سالانه بیش از 4 میلیون را در خود به تمام نقاط جهان جا به جا می نماید. فرودگاه بین المللی نورنبرگ یک فرودگاه همگانی مسافربری است که دارای یک باند فرود بتن و آسفالت دارد.

این فرودگاه اقدام به ارائه ی پروازهای داخلی آلمان و همچنین مقصد شهرهای اروپایی و بزرگی از جمله دریای مدیترانه، جزایر قناری و مصر را پوشش می دهد. فرودگاه بین المللی نورنبرگ را می توان به عنوان اولین فرودگاه آلمانی دانست که پس از پایان جنگ جهانی دوم ساخته و افتتاح شد. این فرودگاه در تاریخ 6 آوریل سال 1955 افتتاح شد. طولی نکشید که این فرودگاه از اولین سال های تأسیس، مسافران خود را یکی پس از دیگری افزایش داد.

گواه ما نیز بر این ادعا آن است که این فرودگاه در سال 1960 برای اولین بار بود که توانست بعد از 5 سال از تأسیس و افتتاحش، 100 هزار نفر از مسافران این شهر را میزبانی و پذیرش نماید. پس از این بود که مسئولان این فرودگاه تصمیم گرفتند تا ظرفیت های این فرودگاه را افزایش دهند.

آن ها در سال 1961، عرض باند را از 1900 متر به 2300 متر افزایش دادند. همچنین در سال 1968 بود طول باند به اندازه ی فعلی آن یعنی 2700 متر رسید.

پس از این تغییرات بود که فرودگاه این قابلیت را به دست آورد که از جمبو جت ها نیز میزبانی نماید. یکی از نکات جالبی که در تاریخچه ی این فرودگاه وجود داد ابن است که هواپیمای بوئینگ مدل 747 برای اولین بار در کشور آلمان و در ژوئیه ی سال 1970 در این فرودگاه فرود آمده و در این فرودگاه به نمایش گذاشته شد.

برای بازدید از این هواپیما که در آن زمان از مدرن ترین هواپیماهای موجود محسوب می شده است، 20 هزار نفر به این فودگاه آمده بوده اند. در سال 1977 این فرودگاه برنامه های دیگری برای افزایش ظرفیت خود انجام داد و همین باعث پیشرفت بیش از پیشش شد.

در سال 1981 بود که این فرودگاه یک ترمینال مسافری جدید را با امکانات ویژه ای همچون چندین رستوران مختلف در خود افتتاح نمود و جایگزین ترمینال قدیمی این فرودگاه شد. در دسامبر سال 1986 بود که این فرودگاه برای اولین بار توانست از بیش از 1 میلیون مسافر میزبانی نماید.

بین سال های 1997 تا 1998 بود که فرودگاه ایرلند در باب همکاری با فرودگاه نورنبرگ تصمیم به تأسیس یک ایستگاه مخصوص دراین فرودگاه گرفت و به فرودگاه بین المللی نورنبرگ یک جاذبه ی دیگر اضافه کرد که البته در سال 2013 این قرار برای همیشه برای این که فرودگاه نورنبرگ، فرودگاه هاب برای بازی های المپیک زمستانی باشد در این فرودگاه تعطیل شد.

برج کنترل جدید فرودگاه کار خود را از سال 1999 آغاز نمود و این فرودگاه را در رده ی فرودگاه های مدرن آن زمان جای داد. در همان سال بود که در جهت تسهیل رفت و آمد وراه هابی دسترسی مسافران به این فرودگاه و برعکس، ایستگاه مترویی در این فرودگاه افتتاح گشت.

در سال 2002 میلادی بود که ترمینال شماره ی 2 این فرودگاه با 6500 متر مربع مساحت فضا افتتاح شد. ساخت این ترمینال بیش از 1 سال طول کشید. در سال 2005 میلادی بود که فرودگاه بین المللی نورنبرگ 50 سالگی خود را با حضور 45 هزار شرکت کننده جشن گرفت.

در این جشن فرودگاه نورنبرگ از طرح هایی همچون: ترمینال با کنترل انتقال در فضای 8500 متری و یک دروازه ی جدی را جشن گرفت که البته 1 سال بعد یعنی در سال 2006 افتتاح شدند. ازدیگر نکات جالبی که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که از سال 2008 به بعد خوانندگان مجله ی Travel Traveler به این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه آلمان رای می دهند.

در اکتبر سال 2016، شرکت هواپیمایی Ryanair اعلام کرد که پایگاهی جدید را در فرودگاه بین المللی نورنبرگ که شامل دو هواپیما است را در حالی که 4 مسیر اضافی راه اندازی خواهد شد، افتتاح خواهد کرد. اتفاقات و آمدن و رفتن ایرلاین های مختلف در این فرودگاه ادامه داشت تا این که در ژانویه ی سال 2018، شرکت هواپیمایی Eurowings اعلام کرد که پایگاهی جدید را در فرودگاه بین المللی نورنبرگ ایجاد می کند که طی آن 4 مسیر جدید به این فرودگاه اضافه می شودَ.

اطلاعات فرودگاه بین المللی نورنبرگ:

  • نام فرودگاه بین المللی نورنبرگ: Nürnberg Airport.
  • کد یاتا: NUE.
  • کد ایکائو: EDDN.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 319 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی نورنبرگ:
برای رفتن به مرکز شهر و یا بالعکس از فرودگاه بین المللی نورنبرگ، راه های زیادی وجود دارد. قطار، تاکسی، اتوبوس و اتومبیل کرایه شما را به هتل و مرکز شهر نورنبرگ می رساند. قطارها از ساعت 4 صبح تا نیمه شب فعال هستند و 6 بار در ساعت حرکت می کنند.

قطار U-Bahn U2 تنها قطاری است که در فرودگاه نورنبرگ هم توقف دارد اما در ایستکاه مرکزی می توانید به خطوط دیگر هم متصل شوید. اتوبوس های مختلف در مقابل سالن پروازهای خروجی ترمینال شماره 1 توقف می کنند و مسافران را به نقاط مختلف شهر می رسانند.

اتوبوس ها علاوه بر شهر نورنبرگ مسافران را با هزینه ای نسبتا ارزان به شهرهای دیگر آلمان مثل مونیخ نیز می رسانند.

تاکسی هم یکی از بهترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه نورنبرگ است، با استفاده از تاکسی در مدت زمان 15 الی 20 دقیقه به مرکز شهر نورنبرگ خواهید رسید. با کرایه اتومبیل هم استقلال و آزادی عمل بیشتری در سفر خواهید داشت و به ویژه اگر هزینه های سفر را با همسفرانتان تقسیم می کنید برایتان به صرفه تمام خواهد شد.

امکانات فرودگاه بین المللی نورنبرگ:
در این فرودگاه برای رفاه حال مسافران و مراجعان انواع مختلفی از امکانات محتلف در نظر گرفته شده است که به برخی از آن ها به اختصار اشاره می نماییم: صندلی های راحت برای استراحت مسافرین، گیشه های خود پرداز و نمایندگی های بانکی، صرافی، کلینیک، اتاق کودک و مادر، رستوران و کافه، حمل و بسته بندی بار، باجه های مختلف نمایندگی ایرلاین ها، اینترنت رایگان، پارکینگ، … و بسیار از امکانات دیگر در خود را دارا می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>