اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اره دستی

اره پنل

رایج ترین نوع اره دستی است و در سه نوع مختلف وجود دارد. نوع اول، معمولا دندانه های درشت (در هر 2.5 سانتی متر 5 دندانه) و بیش از 60 سانتی متر طول دارند. برای برش الوار و قطعات چوبی در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین برای برش های طولی مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع دوم، که دندانه های بیشتر و کوچک تری دارد (8 تا 12 دندانه در هر 2.5 سانتی متر) و جهت برش های عرضی به کار می رود. نوع سوم، که طول آن کوتاه تر (کمتر از 40 سانتی متر) بوده و ابعاد دندانه های آن بین نوع اول و نوع دوم است. علت کوتا ه تر بودن این ارّه قابلیت حمل آسان و قرار دادن آن در جعبه ابزار می باشد.

اره پشت دار

در این نوع اره دستی پشت آن، یا همان قسمت بالای تیغه، به منظور جلوگیری از خم شدن تیغه توسط یک قطعه فلز مهار شده است. به همین دلیل برای برش های بسیار دقیق مانند برش های اتصالات کام و زبانه بسیار مناسب است. تیغه ی این اره در هر 2.5 سانتی متر دارای 13 تا 15 دندانه ی بسیار ریز است. بلندای آن نیز از حدود 20 تا 40 سانتی متر متغیر است.

اره نوک تیز: نوک باریک و کوچک این اره برای برش های منحنی و به خصوص برش قسمتی از مرکز چوب بسیار ایده آل خواهد بود. طول آن معمولا از 25 سانتی متر تجاوز نمی کند؛ به این دلیل که در هنگام برش، نوک اره دچار خمش شده و از دقت کار برش کاسته می شود. برای برش های مرکزی و خالی کردن مرکز چوب لازم است ابتدا سوراخی در چوب ایجاد کرده و سپس نوک اره را از قسمت سوراخ شده وارد چوب نموده و برش را آغاز می کنیم.

اره کمانی

این نوع اره بیش تر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. طول آن از 50 تا 70 سانتی متر متغیر بوده و فشار و کشش وارد شده بر تیغه ی اره توسط طناب یا سیم تعبیه شده در قسمت بالای اره مهار می گردد. ارّه ی کمانی یا کمان دار دارای نوع متفاوت است:

با تیغه ی بلند برای برش های طولی و با تیغه ی باریک و دندانه های ریزتر برای برش های منحنی.امروزه اره های کمانی با ظاهری متفاوت ساخته و در بازار عرضه می گردند. بدنه ی آن ها نیز از جنس فلز بوده و نسبت به مدل های پیشین از وزن کمتر برخوردارند.

اره مویی

به لحاظ ظاهری به اره ی کمان دار بسیار شبیه است. با این تفاوت که در این نوع اره، کمان از جنس فلز بوده و قسمت بالایی اره کمان دار نیز حذف شده است. همان گونه که از تیغه ی باریک و دندانه ریز آن برمی آید، استفاده از این اره برای برش های منحنی و به خصوص نئوپان و تخته ی فیبر توصیه می شود.

اره های ژاپنی

با وجود کاربرد زیاد، این نوع اره در کشور ما وجود نداشته و مورد استفاده قرار نمی گیرد. دندانه های بسیار ریز و قابلیت خم شدن از ویژگی های بارز این نوع اره است. برای برش اضافات و بیرون زدگی های در اتصالات ابزاری بسیار کارآمد است. نوعی از اره های ژاپنی دارای تیغه ای دو لبه است؛ یک لبه ی آن دارای دندانه های ریز بوده و لبه ی دیگر دندانه هایی درشت تر دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>