اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اره عمود بر

تیغه های اره عمود بر

اگرچه مهارت های به کار برده شده در یک پروژه بسیار تعیین کننده بوده و نتیجه ی آن در محصول نهایی به روشنی قابل مشاهده است، اما هنگام کار با اره عمود بُر تنها نکته ی بسیار مهم، انتخاب تیغه ی مناسب برای اره می باشد. اکثر اره های عمود بر به همراه یک تیغه ی چند کاره عرضه می گردند که به کمک آن می توان برش های مختلفی را انجام داد.

اما به دلیل اینکه تیغه های این ابزار قیمت چندانی نداشته و از طرف دیگر احتمال شکستن آن ها در هنگام برش بالا است، لازم است تعدادی از تیغه ها با کارکردهای مختلف را در کارگاه در اختیار داشت تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمود.بیش تر تیغه های موجود در بازار از جنس استیل هستند. اما برخی تیغه ها نیز از دو فلز ساخته شده اند و دارای دندانه های استیل و بدنه ی قابل انعطاف بوده و در نتیجه دوام بیشتری دارند.

تیغه هایی که تعداد دندانه های بیش تری در هر اینچ دارند برای برش های ظریف مناسب تر بوده، شکاف های باریک تری به هنگام برش ایجاد می نمایند و سرعت برش کاری با آن ها نیز نسبت به تیغه هایی که تعداد دندانه های کمتری در هر اینچ دارند، پایین تر است.

طول تیغه ها از 1.5 اینچ  تا 12 اینچ متغیر است اما معمولاً طول استاندارد تیغه ها بین 3 تا 4 اینچ می باشد. البته لازم به ذکر است که تمامی تیغه ها بر روی همه ی ارّه ها قابل نصب نیستند، بنابراین پیش از خرید تیغه می بایست به دفترچه ی راهنمای ابزار خود مراجعه کرده و از طیف تیغه های قابل نصب بر روی آن اطمینان حاصل کنید. هم به لحاظ طول تیغه و هم از نظر نحوه ی اتصال به بدنه ی ارّه، تیغه ها می بایست مورد بررسی قرار گیرند.

انواع تیغه های موجود

  • تیغه ی چند کاره؛ که برای تمامی برش های راسته و منحنی مناسب است.
  • تیغه ی لبه صاف؛ از آن برای برش قطعات چوبی با ضخامت بسیار کم استفاده می شود.
  • تیغه ی آهن بُر: از این تیغه برای برش کاری روکش های چوبی و همچنین ام دی اف و نئوپان استفاده می شود.
  • تیغه با دندانه های برعکس؛ به این جهت که برش کاری را رو به پایین انجام می دهد، در نتیجه سطح روی قطعه کار دچار شکستگی نمی شود. این تیغه برای برش روکش های چوبی مناسب است.

برش با اره عمود بر

اگر موتور دستگاه روی سرعت پایین کار کند، با محکم نگه داشتن اره و به آرامی حرکت دادن آن به سمت جلو می توان برش های عرضی و طولی دقیقی را انجام داد. جذابیت این دستگاه در سادگی کارکرد آن، و عدم نیاز ان به تنظیمات خاص است. تنها با روشن کردن ان می توان به راحتی عمل برش کاری را انجام داد. برای افزایش دقت در کار برش می توان از یک لبه گیر به عنوان راهنمای برش نیز بهره برد. صفحه زیرین اکثر ارّه های عمود بر دارای حفره ای جهت اتصال به لبه گیر است.

برای برش هر چه بهتر، هنگام برش های راسته تیغه های پهن تر خود را نصب کنید. خصوصا اگر یک الوار قطور را برش کاری می کنید، مطمئن شوید که با یک بار برش تیغه ی اره از تمام ضخامت الوار عبور می کند. نگه داشتن قطعه چوب مورد نظر با دست بسیار خطرناک خواهد بود. با بستن قطعه چوب به میز کار با کمک گیره و پیچ دستی، از برش های نامنظم و خطرات احتمالی پرهیز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>