اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اره گرد بر

پیش از شروع برش می بایست ارتفاع تیغه ی اره یا همان عمق برش تنظیم گردد. به هنگام تنظیم عمق برش همواره باید به این نکته توجه نمود که اگر صفحه ی پایه اره روی قطعه چوب قرار گیرد، تیغه ی اره باید در حدود 0.5 سانتی متر پایین تر از قطعه ی مورد نظر قرار گیرد. در غیر این صورت گرد چوب ایجادشده در اثر برش از بین شکاف خارج نشده و در محل برش می سوزد.

هنگام تعویض تیغه و یا تنظیم ارتفاع تیغه ی اره دیسکی نیز همواره می بایست دستگاه را از برق بیرون کشید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. به هنگام برش نیز باید مراقب ضربه زدن دستگاه به سمت عقب بود. بنابراین، هنگام برش باید قطعه چوب مورد نظر را به کمک گیره یا پیچ دستی به میز کار مهار کرد. موارد دیگری را نیز به هنگام برش باید مد نظر قرار داد که عبارتند از تمیز کردن تیغه ی اره، تنظیم عمق برش به همان میزان 0.5 سانتی متر پایین تر از قطعه چوب و نه عمیق تر، و همچنین اطمینان از خشک بودن چوب و عدم وجود هر گونه میخ، منگنه و یا پیچ در چوب.

بهتر است از کنار خط برش و در طرف زائد چوب عملیات برش انجام شود. استفاده از گونیای راهنمای برش نیز دقت برش را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. همچنین مشخص کردن پشت و روی قطعه چوب به هنگام برش نیز امری حیاتی است.

به این جهت که ارّه گرد بر به سمت بالا برش را انجام می دهد، سطح رویی چوب در قسمت برش ممکن است دچار شکستگی گردد. هنگام کار با ام دی اف و یا چوب سخت که داری دو روی مناسب کار هستند، بهتر است قبل از شروع برش با کاتر روی خط برش کشیده شود تا از شکستگی تراشه های سطحی چوب به هنگام برش جلوگیری به عمل آید.

در برش های عرضی با استفاده از اره ی گرد بر، می توان به جای استفاده از گونیای راهنما از دو قطعه چوب زائد نیز استفاده نمود. به این صورت که دو قطعه چوب را به نحوی به هم متصل کرده که از بالا به شکل حرف L درآیند. البته قبل از اتصال می بایست به کمک رنده، لبه های دو قطعه را تسطیح و از عمود بودن آن ها اطمینان حاصل نمود. آن گاه این دو قطعه پس از اتصال همانند یک گونیای چوبی عمل خواهند کرد. با بستن این دو قطعه روی کار می توان عملیات برش را به راحتی انجام داد.

در برش های طولی باید از لبه گیر اره استفاده نمود. اره را در موقعیت مناسب تنظیم کرده و لبه گیر را در همان موقعیت محکم می نماییم. پس از برش مقداری از طول قطعه، برای پیشگیری از گیر کردن تیغه ی اره در شکاف، اره را به اندازه ی چند سانتی متر عقب تر آورده و خاموش می کنیم. از گیره ی جداکننده ی دو لبه ی شکاف و یا یک قطعه فیبر استفده می کنیم تا دو لبه ی شکاف به یکدیگر نچسبد. سپس اره را مجدداً از چند سانتی متر عقب تر از محل برش روشن کرده و برش را ادامه می دهیم.

برای برش عرضی قطعه ای با ضخامت بیش از شعاع تیغه ی اره، می بایست برش را در دو مرحله انجام داد. ابتده قطعه را با پیچ دستی مهار کرده و به کمک گونیا خط برش را دور تا دور قطعه امتداد می دهیم. سپس یک روی قطعه چوب را به میزان بیش از نصف ضخامت آن برش داده و سپس آن را برعکس نموده و برش را در طرف دیگر آن تکمیل می کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>