اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شلاک چیست؟

شلاک یک فینیشینگ رنگ گرم برای چوب است که بسیار ساده با کمک یک پارچه یا قلمو قابل اجرا است. این فینیشینگ خیلی سریع خشک می شود بنابراین در یک روز می توان چندبار این فینیشینگ را اجرا کرد.

شلاک چیست؟

شلاک یک فینیشینگ طبیعی است که از سال های بسیار دور استفاده می شود و زیبایی طبیعی چوب را افزایش می دهد. شلاک یک فینیشینگ تبخیری است. در واقع شلاک خشک می شود به خاطر اینکه الکل آن در هوا تبخیر می شود.

شلاک چگونه ساخته شده است؟

همان طور که پیش از این گفتیم شلاک یک فینیشینگ طبیعی است. شلاک از ماده ای به اسم cocoon ساخته شده است که از یک نوع خاص سوسک گرفته می شود. کوکون با دست تراشیده می شود، پخته می شود و به شکل صفحه ای پهن می شود تا خشک شود.

وقتی که صفحات خشک می شوند، به تکه های کوچک می شکنند. بعد این تکه های کوچک با الکل غیر طبیعی ترکیب می شوند و این ترکیب همان چیزی ست که ما برای فینیشینگ استفاده می کنیم.شلاک به دو صورت قابل خرید است. یکی به صورت ترکیب شده با الکل و یکی به صورت خرد شده جامد.

شلاک چه رنگی است؟

شلاک رنگ گرمی دارد و زیبایی طبیعی چوب را افزایش می دهد. شلاک در رنگ های کهربایی، گارنت (بیشتر از بنفش تا قرمز نارنجی) و شفاف وجود دارد.

آیا می توان شلاک را به رنگ های دیگر درآورد؟

خبر خوب اینکه اگر با رنگ های اصلی شلاک که پیش تر گفته شد مشکل دارید، شلاک رنگ پذیر است و می توان به رنگ دلخواه برای استفاده در پروژه های خود برسید.

عمر محصول شلاک چقدر است؟

اگر شلاک را به صورت تکه های خردشده خریداری کنید و خودتان آن را با الکل غیر طبیعی ترکیب کنید، تا 6 هفته قابل استفاده است. اما شلاک های از پیش میکس شده با الکل که خریداری می کنید با توجه به تاریخی که روی قوطی آنها درج می شود، حدودا تا 3 سال قابل استفاده می باشند.

مزایا و معایب فینیشینگ چوب با استفاده از شلاک چیست؟

مزایا:

  • زیبایی طبیعی چوب را افزایش می دهد
  • اجرای آن راحت است
  • به سرعت خشک می شود و می توان در یک روز چندبار آن را اجرا کرد

معایب

  • بسیار براق است
  • الکل، شلاک را از بین می برد 
  • نسبت به دیگر گزینه های فینیشینگ دوام کمتری دارد، اما اصلاح و مرمت آن آسان است

در کجا می توان از شلاک استفاده کرد؟

شلاک می تواند یک فینیشینگ خوب برای جعبه جواهرآلات و محصولات مشابه باشد. با توجه به اینکه الکل، تأثیر این فینیشینگ را از بین می برد باید در مورد استفاده آن برای محصولات خاص دقت داشته باشید.

چگونه فینیشینگ شلاک را اجرا کنیم؟

شلاک به راحتی با یک پارچه یا قلمو و یا حتی یک آب پاش قابل اجرا است. این فینیشنگ با تبخیر الکل موجود در آن به سرعت خشک می شود. وقتی که شلاک را چند بار پشت سر هم و هر بار بعد از خشک شدن دفعه قبل اعمال می کنید، در بین هر اجرا نیازی به سنباده زنی نیست.

چرا که هر دفعه شلاک در اجرای دفعه قبل خورده می شود. (توجه داشته باشید که ممکن است روی قوطی شلاک میکس شده نوشته باشد که بین هر دو اجرا سنباده زنی فراموش نشود. یکی از دلایلی که برای سنباده زدن بین دو اجرای شلاک روی سطوح وجود دارد چسبیدن خاک یا لک شدن اجرا و مواردی از این دست است)

بین هر دو اجرای شلاک چقدر باید صبر کنیم؟

شلاک به سرعت خشک می شود و فقط نیاز است بین هر دو اجرای آن حدودا 1 ساعت صبر کنید. بیشتر مواقع حتی در کمتر از 1 ساعت هم خشک می شود.

برای نتیجه خوب چند بار باید فینیشینگ شلاک را روی یک سطح اجرا کرد؟

معمولا 2 تا 3 بار اجرای این فینیشینگ نتیجه دلخواه را برای پروژه ها به ما می دهد.

آیا می توان شلاک را روی رنگ چوب یا استین اعمال کرد؟

شلاک هم روی چوب ساده و هم روی چوبی که با استفاده از رنگ چوب رنگ شده قابل اجرا است. برای اعمال روی چوب رنگ شده باید 24 تا 48 ساعت به منظور خشک شدن رنگ صبر کنید و بعد از آن شلاک را اعمال کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>