اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دریل ستونی

دریل ستونی که در اصل به منظور استفاده در صنعت آهنگری و کار با فلز ساخته شده بود، بعدها در صنعت چوب نیز مصارف گسترده ای یافت. برای درک هرچه بهترِ اهمیت این دستگاه تصور کنید که بدون استفاده از یک دریل ستونی چگونه می توانید در یک سطح کوچک سوراخ های دقیقی را با دریل های معمولی ایجاد کنید! از آن گذشته، می توان از دریل های ستونی به عنوان یک سنباده زن برقی و یا یک اور فرز نیز استفاده نمود.

با وجود کاربرد گسترده، این دستگاه تنها سطحی در حدود 1 مترمربع از فضای کارگاه را اشغال کرده و در قیاس با دستگاه های چندکاره و سنگین دیگر قیمتِ بالایی ندارد. بسیاری از درودگران، این دستگاه را به عنوان یک دارایی با ارزش و نه چندان گران قیمت با فضایی محدود قلمداد می کنند. همانطور که در این تصویر نیز مشخص است، با استفاده از یک سمباده غلطکی مخصوص، از دریل ستونی به عنوان یک دستگاه فرز نجاری استفاده شده است.

یک ویژگی دریل ستونی که آن را از بیشتر ماشین ها و دستگاه های نجاری متمایز می کند، قابلیت آن در کنترل سرعت دستگاه است. در حالی که سایر دستگاه ها مانند یک اره فلکه به منظور کار با یک سرعت مشخص طراحی شده اند، دریل ستونی این قابلیت را دارا است که سرعت آن توسط کاربر تنظیم شود.

برای مثال، بازه سرعت چرخش سه نظام یک دریل ستونی با قدرتی در حدود 0.5 اسب بخار، بین 400 تا 4500 دور در دقیقه خواهد بود. امکان تنظیم سرعت چرخش سه نظام دستگاه این امکان را به کاربر می دهد تا سوراخ کاری در چوب های سخت و نرم و با ضخامت های متفاوت از چندین میلی متر تا چندین سانتی متر- را با کیفیت یکسان انجام دهد.

در بعضی از مدل های دریل های ستونی، روی دستگاه لیستی وجود دارد و در آن سرعت پیشنهادشده برای سوراخ کاری در متریال مختلف با توجه به قطر سوراخ کاری درج شده است. اما به عنوان یک قاعده کلی، هر چه عمق سوراخ کاری بیشتر و یا قطر سوراخ بزرگ تر باشد، سرعت دستگاه برای آن پایین تر خواهد بود.

درجه بندی دریل هاس ستونی مختلف بر اساس فاصله بین مرکز محور سوراخ کاری تا ستون اصلی دستگاه می باشد که در واقع معرف بیشترین عرض کارگیر دستگاه خواهد بود. برای مثال یک دریل ستونی 15 سانتی متری قادر است تا سوراخ کاری را روی قطعاتی با حداکثر قطر 15 سانتی متر انجام دهد.

معمولا بیشتر دریل های ستونی که در کارگاه های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند دارای میز کارگیر با قطر معمولا بیشتر دریل های ستونی که در کارگاه های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند دارای میز کارگیر با قطر 30 تا 40 سانتی متر بوده و قدرتی معادل 0.25 تا 0.75 اسب بخار را دارا هستند. دستگاه های بزرگ تر -برای مثال دریل های ستونی 50 سانتی متری بیشتر برای مصارف تولید انبوه و کارگاه های بسیار بزرگ به کار می روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>