اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید مبلمان

به طور کلی یراق آلات و وسایل مبل سازی شامل هر گونه ابزار فلزی است که با ذوب کردن فلز و شکل دادن با قالب ساخته شده و آبکاری می شوند. نخستین موارد استفاده از یراق در طول تاریخ در زمینه ساخت ادوات جنگی بوده اما امروزه زمینه کاربرد آن بسیار فراتر رفته و تقریبا شامل هر نوع ابزار فلزی است که در خدمت صنایع مختلف در آمده است.

به طور کلی یراق آلات با وجود ابعاد و اندازه بسیار کوچک تر در قیاس با سایر قسمت های مبلمان، اما نقش بسیار مهمی را در ساخت مبمان ایفا می کنند، به خصوص در زمینه تولید مبلمان مدرن. دستگیره، لولا و ریل کشوها را می توان مهم ترین نوع یراق آلات مبلمان دانست. در کنار این ها، پیچ های دو سر رزوه، مهره های جوشی و خاردار و همچنین استوپرها دیگر یراق آلات پرکاربرد در زمینه تولید مبلمان را تشکیل می دهند.

قیمت یراق آلات بسته به کیفیت آن ها، طیف گسترده ای را شامل می شود. حتما دقت کرده اید که لولای کابینت های مختلف از نظر دوام و کارکرد تا چه حد با یکدیگر متفاوت هستند، یا به عنوان مثال ریل های کشویی که دارای استوپر بوده و باز و بسته کردن کشوها را تا میزان بسیار زیادی تسهیل می بخشند نسبت به ریل های معمولی دارای قیمت به مراتب بیشتری هستند. همچنین دستگیره ها و قفل های قدیمی و آنتیک که برای مثال به منظور استفاده در میزهای سفارشی و خاص مورد استفاده قرار می گیرند، بعضا دارای قیمت هایی بسیار گزاف می باشند.

تجهیزات کارگاه مبل سازی

یک کارگاه مبل سازی می بایست در درجه نخست زیرساخت های لازم برای پیشگیری از حریق را دارا باشد. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مبلمان کاملا قابل اشتعال بوده و می توانند در طول چند ساعت تمام کارگاه را به خاکستر تبدیل نمایند. بنابراین، پیش از ورود ابزار، ماشین آلات و مواد اولیه به داخل کارگاه، می بایست تأسیسات کارگاه و به طور ویژه تأسیسات الکتریکی آن را طبق استاندارد های لازم آماده کنید. استفاده از کابل های انتقال برق مخصوص فضاهای کارگاهی، تابلوهای برق و کنتورهای برق ویژه اکیدا توصیه می شود.

پس از آن، لازم است تا نقشه ای مناسب برای مشخص نمودن محل قرارگیری دستگاه ها و ماشین آلات را تهیه کنید. آگاهی از فضای مورد نیاز در اطراف هر دستگاه در این بین نکته ای بسیار حائز اهمیت است. معمولا نقشه یک کارگاه مبل سازی به این صورت است که الوارهای چوب پس از ورود به کارگاه و در طی مراحل تولید مبلمان کمترین جابه جایی را داشته باشند. به بیان دیگر دستگاه های مربوط به مراحل مختلف تولید به ترتیب این مراحل در کنار هم قرار می گیرند تا جابه جایی های اضافی در حین فرآیند تولید مانع سرعت کار نشود.

از آن گذشته لازم است تا تمامی لوازم ایمنی را در فضای کارگاه به همراه داشته و علاوه بر فرا گرفتن نحوه کار با آن ها در موارد لازم به طور حتم از آن ها استفاده نمایید. شاید بتوان گفت کپسول آتش نشانی از جمله مهم ترین این وسایل است. در صورت امکان و بسته به فضای کارگاه خود در دو یا سه نقطه از کارگاه کپسول آتش نشانی قرار دهید تا در صورت بروز حریق بتوانید به سرعت از آن بهره ببرید.

ممکن است ساده به نظر آید اما به دلیل وجود خاک اره و گرد چوب در فضای کارگاه، حتی جرقه ای کوچک در فاصله چند ثانیه می تواند تبدیل به آنشی بزرگ گردد. بنابراین سرعت عمل در این میان امری کاملا حیاتی است. از آن گذشته، کار با دستگاه ها و ماشین آلات نجاری بسیار خطرناک است، لذا با به کار بردن لوازم ایمنی از مخاطرات کار با دستگاه ها کاسته خواهد شد.

همواره در فضای کارگاه از عینک ایمنی استفاده کنید. هنگام کار با دستگاه های پر سر و صدا حتما گوشی های ایمنی را روی گوش خود بگذارید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. دستکش ایمنی، لباس های مخصوص کار در کارگاه، کفش ایمنی، و … از دیگر لوازمی هستند که استفاده از آن ها در حین کار در کارگاه کاملا لازم و ضروری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>