اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارگاه مبلمان

دیگر ابزارها و وسایل مورد نیاز کارگاه مبل سازی، دستگاه و ماشین آلات مورد استفاده در کارگاه به حدود فعالیت های انجام گرفته در کارگاه بستگی خواهد داشت. اما به طور معمول ابزارهای دستی عمومی مانند آچار و پیچ گوشتی، پیچ دستی و گیره، مغار و چکش، اره های دستی، رنده دستی، میخ کش و انبر، سوهان، متر، و … از جمله ابزارهای دستی مورد نیاز هستند.

هر چند واضح است که بخش اعظمی از فعالیت های انجام گرفته در یک کارگاه مبل سازی نسبتا بزرگ به کمک دستگاه ها و ماشین آلات الکتریکی انجام می گیرد اما به همراه داشتن لوازم و ابزارهای دستی در کارگاه کاملا ضروری است؛ خصوصا پیچ دستی و گیره که برای چسباندن قسمت های مختلف مبلمان به یکدیگر کاربرد فراوانی دارد.

بستن پیچ دستی نیز خود مهارتی است که با مرور زمان و کسب تجربه باید آن را فرا گیرید. بستن پیچ دستی در جهت اشتباه یا محکم کردن بیش از حد آن موجب وارد آمدن فشار بیش از حد به اسکلت مبل شده و می تواند تمام زحمات برش کاری و اتصالات اجرا شده را از بین ببرد. یا از طرف دیگر، به کمک مغار، چکش و اره دستی می توان اتصالات بسیاری را اجرا نمود.

در مورد ماشین آلات شما با طبف بسیار گسترده ای مواجه خواهید بود. اما بعضی از ماشین الات پرکاربردتر بوده و موارد استفاده عام تری نیز دارند. اره فلکه، به عنوان مثال، یکی از پرکاربردترین ماشین ها است. هر چند که امروزه مدل های تمام اتوماتیک آن نیز که برش های مختلف را با نهایت دقت و سرعت انجام می دهد در بازار موجود است اما به سبب قیمت گزاف، همچنان در اکثر کارگاه های مبل سازی نخستین دستگاهی که به چشم می خورد یک اره فلکه است.

در کنار اره فلکه نیز یک دستگاه کف رنده سه کاره یا پنج کاره به چشم می خورد. در واقع می توان چنین گفت که اره فلکه و کف رنده دو دستگاه بسیار حیاتی و مهم در هر کارگاه مبل سازی هستند. به لحاظ اندازه و قیمت نیز این دو دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها بزرگ تر و گران تر می باشند. به غیر از اره فلکه معمولی و یا اره فلکه CNC به اره های دیگری نیز احتیاج خواهید داشت؛ اره زنجیری، اره دیسکی، میز برش یا اره میزی، اره عمودبر.

اورفرز نجاری را می توان یکی از پرکاربردترین ابزارها دانست. نیروی موتور بسیار بالای آن قابلیت دور موتور بسیار زیادی را برای تیغه آن فراهم می کند. از این دستگاه نیز در اجرای اتصالات مختلف و همچنین در دور بری صفحات میز استفاده بسیاری می گردد. این دستگاه به عقیده بسیاری پرکاربردترین دستگاه الکتریکی موجود در یک کارگاه نجاری و مبل سازی است.

دریل الکتریکی برای سوراخ کاری مربوط به اجرای اتصالات و باز و بسته نمودن پیچ ها یکی دیگر از دستگاه های بسیار پرکاربرد در مبل سازی است. دریل های شارژی امروزه کاربرد گسترده تری پیدا نموده و جایگزین بسیار مناسبی برای دریل های الکتریکی معمولی بوده اند. به منظور افزایش دقت در کار، در بعضی از کارگاه ها از دریل های ستونی استفاده می شود. دریل های ستونی از ایستایی به مراتب بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل دقت سوراخ کاری را تا میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

برای تسطیح چوب و همچنین آماده کردن مبلمان برای مراحل رنگ کاری نیز از سمباده های برقی استفاده می شود. سمباده های برقی نیز انواع مختلفی از جمله سمباده های لرزان و غلتکی بوده که در موارد مختلفی به کار می روند.به منظور انجام مراحل مربوط به رنگ کاری و روکوبی در کارگاه نیز حتما به حداقل یک پمپ باد با قدرت کافی نیاز خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که پمپ باد در طی مراحل ساخت مبلمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله آن که در کنار میخ کوب می توان از آن برای استحکام بخشیدن هر چه بیشتر به اتصالات استفده نمود.

هزینه راه اندازی کارگاه مبلمان

بدون شک راه اندازی یک کارگاه متوسط مبل سازی نسبت به بسیاری از مشاغل و صنایع دیگر مستلزم هزینه های زیادی است. اصولا کارگاه های نجاری و مبل سازی در حاشیه شهرها و دور از آلودگی و سر و صدای شهری است. با توجه به این موضوع باید گفت که مشتریان عموما قادر نخواهند بود به صورت مستقیم محصولات تولید شده را مشاهده و برای خرید مبلمان مورد نیاز خود اقدام کنند. این در حالی است که یک کارگاه مبل سازی تنها وظیفه تولید را بر عهده دارد و نیاز نیست مشتریان به صورت مستقیم از کالاها بازدید کنند.

عمده هزینه راه اندازی کارگاه مبل سازی را مخارج مربوط به خریداری دستگاه ها و ماشین آلات شکل می دهد. در حال حاضر نیز می توان با هزینه ای کمتر از 100 میلیون تومان برای راه اندازی کارگاه تولیدی مبل در حومه شهر تهران، به عنوان مثال در نواحی صنعتی جاجرود و یا شهریار اقدام کنید. به میزانی که حجم کار شما افزایش پیدا کرده و فضای کار توسعه پیدا کند به طبع هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت.

باید در نظر داشت، تولید مبلمان به شیوه سنتی عوارضی دارد که مهم ترین آن افت کیفیت محصول نهایی و در نتیجه به هدر رفتن مواد اولیه از جمله چوب است. تولید انبوه می بایست به شیوه مدرن و با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک دنبال کرد که به فضایی با مساحت حداقل 800 تا 1000 متری با انبار نیاز خواهد داشت.

در این صورت، هزینه زمین، دستگاه ها و ماشین آلات مثل دستگاه های برش، رنگ پاشی، پرس و دوخت  چیزی در حدود 5 تا 10 میلیارد تومان -و حتی بیشتر- هزینه در پی خواهد داشت. در حالی که برای شروع کار به شیوه سنتی و کارگاهی به مبلغی به مراتب کمتر نیاز است. این را نیز باید اضافه کرد که هنوز هم بعد از گذشت سال ها با وجود واردات نسل جدید دستگاه ها و ماشین آلات CNC، حدودا بیش از نیمی از تولید مبل ایران به روش سنتی و کارگاهی انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>