اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پانل بر افقی


پانل بر چیست؟

این ماشین ها دارای تیغ اره بزرگی هستند که برای برش اندازه های مختلف پانل ها به قطعات کوچک تر برای استفاده در پروژه های چوب استفاده می شود. استفاده از تیغه اره های معمولا گردبر که در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند، موجب استفاده پانل بر ها در طیف گسترده ای از کارها می شود. پانل بر ها موثرترین روش در برش با دقت بالای پانل ها با نرم افزارهای مدرن هستند که به کاربر اجازه رسیدن به بیشترین میزان بازدهی و استفاده از مواد اولیه را می دهند.

قاعده کلی کار پانل بر ها به این صورت است که صفحات مواد اولیه به صورت ثابت روی میز این دستگاه قرار می گیرند و توسط یک اهرم فشار ایمن می شوند و سپس یک تیغه اره روی یک حمال در سرتاسر صفحات مواد اولیه جابجا می شود و عملیات برش را با توجه به برنامه کامپیوتر انجام می دهد. پیش از اینکه سراغ پانل بر های افقی و عمودی برویم، این ماشین ها از نظر نوع بارگیری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

پانل بر هایی که بارگیری آن ها از جلوی ماشین انجام می شود و صفحات مواد اولیه از جلوی ماشین به داخل کشیده می شوند، و پانل بر هایی که بارگیری آن ها از عقب و از پشته ماشین انجام می شود.با کمک اهرم های حامل تیغه اره که در پانل بر استفاده می شود، می توان محصولات مختلف و متنوعی مثل کالبد کابینت های آشپزخانه و چارچوب ساختمانی و مواردی از این دست تولید کرد. با تنظیمات نیمه اتوماتیک، تیغ اره می تواند برای کار با طیف گسترده ای از وظایف مختلف در یک روز استفاده شود، اگرچه که بعضی از آن ها نیازمند بکارگیری تنظیمات دستی هستند.

پانل بر افقی

یکی از انواع مختلف پانل برها، افقی است. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است این ماشین به صورت افقی در جای خود قرار می گیرد و تیغه آن هم در همین حالت است. یکی از معیارهایی که انواع این پانل بر را از هم متمایز می کند حداکثر طول صفحه ای است که می تواند برش دهد.

پانل برهای افقی از نظر سیستم برشکاری به دو نوع مجزا تقسیم می شوند. این دو دسته عبارت هستند از ریل هادی استوانه ای و ریل خطی مستقیم. اگر بخواهیم بین این دو یک مقایسه جزئی انجام دهیم می توان گفت که در مدل هدایت گر استوانه ای شاهد سطوح صاف تری هستیم. همچنین از نظر طول عمر و دوام دستگاه، مدل استوانه ای مقاومت بیشتری دارد. اجزای افقی در تمامی مدل ها ثابت و یکسان است. اجزای اصلی این دستگاه عبارت هستند از:

  • میز
  • تخت برش
  • راهنمای برش طولی
  • تیغه اصلی
  • تیغه شیارزنی

این اجزا در اغلب مدل های پانل بر افقی دیده می شوند. البته که دستگاه های مدرن تر و امروزی قطعات اضافه و قابلیت های بیشتری به همراه دارند.تیغه ها در این دستگاه حکم قلب دستگاه را دارند. بدون این تیغه ها خبری از برش های دقیق نیست. همان طور که واضح است این تیغه ها هستند که انواع کلاس بندی پانل بر را تعیین می کنند. در مدل افقی تیغه اصلی و شیارزنی هر دو در یک راستا هستند. در ابتدا شاهد تیغه شیارزنی هستیم.

این تیغه به دلیل ظرافت، برش های سطحی و کم عمق در صفحات ایجاد می کند.تیغه بعدی که در دستگاه می بینید تیغه اصلی است. این تیغه نسبت به تیغه اول یعنی شیارزنی قطر بیشتری دارد. واضح است که وظیفه این تیغه انجام برش های اصلی است.

میز برش در این دستگاه نقش اساسی در هدایت صفحات ایفا می کند. میزهای برش در اکثر پانل برهای افقی از جنس فولاد هستند. دلیل استفاده از فولاد، جلوگیری از لغزیدن و جابه جایی صفحات در حین برش است. به طور کلی این دستگاه نیاز به جایگاه مخصوصی ندارد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید صافی سطحی است که روی آن قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>