اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مکنده صنعتی چوب

جاروبرقی و مکنده صنعتی از لحاظ عملکردی شباهت زیادی با جاروبرقی های کوچک تجاری و خانگی دارند اما در نوع پمپ مکش، منبع تغذیه، فیلتراسیون، ظرفیت مخزن و جنس بدنه تفاوت دارند.اگرچه کار اصلی مکنده صنعتی جمع آوری آلاینده ها است اما حجم مکش زیاد آن می تواند مواد را با سرعت بسیار زیاد جابجا کند؛ به همین جهت از آن برای انتقال و جمع آوری محصولاتی که جابه جایی آن برای نیروی کار سخت و زمان بر است هم استفاده می شود مانند پر کردن خشکبار و حبوبات در کیسه.

تفاوت مکنده با هواکش

وظیفه هواکش جابه جایی هوا است درحالی که تنها وظیفه مکنده صنعتی جابه جایی هوا نیست بلکه مواد را جابجا می کند که بسیار از هوا سنگین تر است؛ به همین جهت ساختار متفاوتی با هواکش صنعتی دارد.

ذرات سنگین که توسط مکنده جابجا می شوند به طور مستقیم با پروانه مکنده در تماس است؛ به همین جهت جنس پروانه دستگاه و طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پروانه دستگاه به هر دلیلی جابجا شود یا آسیب ببیند روی مصرف برق تأثیر مستقیم داشته و باعث فشار مضاعف روی موتور و ایجاد صدای بسیار زیاد می شود.

اجزای تشکیل دهنده مکنده

هر دستگاهی از قسمت های مختلفی تشکیل شده که با شناختن آن ها می توانید به راحتی مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کنید تا دستگاه شما حداکثر کارایی را داشته باشد.

پمپ مکش

مهم ترین بخش اصلی مکنده پمپ مکش است که توانایی و سرعت مکش را تامین می کند. در صورتی که عملکرد مکنده با اختلال رو برو شد، ابتدا باید پمپ یا موتور را بررسی کرد.

فیلتر

همانطور که جارو برقی بدون فیلتر کارایی ندارد، مکنده هم بدون سیستم فیلتراسیون کاربردی ندارد؛ زیرا در صورت نداشتن فیلتر گردوغبار همراه هوا به محیط باز می گردد.

مخزن

محل ذخیره گردوغبار و آلودگی ها مخزن است؛ به همین جهت باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا هنگام جابه جایی برای تخلیه آسیب نبیند. جنس مخزن و سهولت در خارج کردن مخزن از مواردی است که باید مد نظر قرار داد. جنس مخزن باید به گونه ای باشد که در برابر مواد سایشی و خورنده مقاوم باشد.

اندازه گیری قدرت مکنده

واحد اندازه گیری قدرت مکنده براساس میزان حجم هوای منتقل شده بر واحد زمان محاسبه می شود و واحدهای اصلی آن فوت مکعب بر دقیقه یا متر مکعب بر دقیقه است.

اندازه گیری حجم مکش

حجم مکش با بادسنج یا Anemometer اندازه گیری می شود که با استفاده از پروانه کوچک (بادسنج پره ای) که در قسمت دسته است انجام می شود. برای این کار بادسنج پره ای باید جلو جریان هوا قرار گیرد تا میزان سرعت هوای عبوری و حجم مکش را اندازه گیری کند. بادسنج لیزری مادون قرمز، فراصوت یا آلتراسونیک، بادسنج لیزری دوپلر و بادسنج حرارتی همگی برای اندازه گیری حجم مکش مکنده صنعتی ایده آل هستند با این تفاوت که مکانیسم عملکرد متفاوتی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>