اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

شرایط لازم برای گلخانه هیدروپونیک

برای به وجود آوردن یک گلخانه هیدروپونیک که کارایی مناسب را داشته باشد و بتوان گیاهان متعددی را در آن رشد داد باید شرایط مناسب را برای آن به وجود آورد. این شرایط شامل موارد زیر می شود.

نورپردازی

یکی از مهم ترین شرایط برای گلخانه هیدروپونیک، نور دهی مناسب برای آن می باشد. برای نوردهی در گلخانه هیدروپونیک می توان از چراغ های HID استفاده کرد. یکی دیگر از نور هایی که می توان برای گلخانه هیدروپونیک استفاده کرد، T5 فلورسنت می باشد. در زمان نورپردازی باید برای تابیدن آن ها باید به آن زمان داد تا در زمان های خاص خاموش و روشن شود.

شرایط فضای گلخانه

برای ساخت گلخانه هیدروپونیک باید شرایط خاصی را اعم از رطوبت مناسب، گردش هوای خوب، دما و سطح CO2 تهیه کرد. دما باید حدودا بین 68 تا 70 درجه باشد. میزان رطوبت فضای گلخانه هیدروپونیک باید حتما به اندازه ی کافی باشد در غیر این صورت ممکن است باعث مشکلات قارچی و یا کپک زدگی باشد.

مواد مغذی

مواد مغذی به صورت مایع و خشک برای گلخانه هیدروپونیک مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این مواد مغذی می تواند به صورت مصنوعی و ارگانیک باشند. این مواد در آب حل می شوند. باید این مواد را حتما با توجه به دستور العملشان مورد استفاده قرار بگیرند تا بتوان نتیجه ی دلخواه را از آن گرفت. مواد مغذی انواع گوناگونی دارند که برخی از آن ها مختص سبزیجات و برخی دیگر مخصص گیاهان گلدار می باشند.

کیفیت آب

کیفیت آب یکی از مهم ترین موارد تأثیر گذار در گلخانه هیدروپونیک باشد. یکی از مواردی که می تواند روی کیفیت آب تأثیر گذار باشد، سطح PH آب و دیگری میزان نمک های معدنی در آب گلخانه می باشد. مواد معدنی در آب باید به میزان کافی باشد در غیر این صورت مثلا اگر بالا باشد باید آب حتما تصفیه شود.

مزایای گلخانه هیدروپونیک

استفاده از گلخانه هیدروپونیک مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین این مزایا افزایش رشد گیاهان می شود. این افزایش رشد می تواند به میزان 25 تا 30 درصد باشد. گیاهان و گل هایی که در خاک رشد می کنند مجبورند که به دنبال مواد مغذی بگردند اما در این روش دیگر این مشکل وجود ندارد و گیاه به راحتی به مواد مغذی دست پیدا می کند. در این روش گیاه به جای اینکه تمرکز روی بزرگ کردن ریشه ی خود داشته باشد، تمرکز اصلی را روی قسمت بالایی گیاه صرف می کند.

یکی دیگر از مزیت های این نوع گلخانه، مصرف آب کمتر می باشد. به دلیل داشتن این مزیت می توان به مقدار زیادی در مصرف آب صرفه جویی کرد. این مزیت به دلیل بسته بودن محیط و تبخیر نشدن آب می باشد.

مزیت مهم دیگر گلخانه هیدروپونیک مناسب بودن برای محیط زیست می باشد. گلخانه هیدروپونیک به دلیل نداشتن مواد زائد مربوط به رواناب خاک، آلودگی کمتری به وجود می آورد.

ساخت گلخانه هیدروپونیک شرکت گل سبز میثاق (با نام تجاری گل سبز میثاق)

گلخانه هیدروپونیک چه گلخانه ای است؟

گلخانه ای که در آن کشت بدون خاک و در آب انجام می شود، به آن کشت هیدروپونیک یا آبکشت گفته می شود. متخصصان در این نوع کشت نیازهای غذایی گیاه هان را اندازه گیری و تعیین می کنند و به جای خاک، عناصر مورد نیاز گیاه توسط مواد نگهدارنده بی اثر مانند پرلیت را به آبی که به گیاه می دهند اضافه می کنند.

ساخت گلخانه را با شرکت گلخانه سازی گل سبز میثاق تجربه نمایید گل سبز میثاق ارائه دهنده مناسبترین قیمت ساخت گلخانه در کشور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>