اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

گلخانه شیشه ای بستری است که در آن شرایط مناسب برای گیاهی به خصوص را فراهم می کنند تا این بذر را به تولید انبوه برسانند. گلخانه شیشه ای این امکان را فراهم می کند تا هر بذر در هر زمان در شرایطی کنترل شده جوانه بزند و برای عرضه در بازار فروش مهیا شود. گلخانه شیشه ای از نظر ساختار و از نظر محصولی که در آن به ثمر می رسد به چند نوع متفاوت تقسیم می شود. از نظر ساختار، گلخانه شیشه ای به انواع ثابت و همچنین متحرک تقسیم می شوند.

گلخانه ثابت را برای بهره برداری های طولانی مدت برپا می کنند و گلخانه های متحرک را مناسب برای جابه جایی و همچنین برای کشت های موقت و بهره برداری های کوتاه مدت، برپا می کنند. پیش از آنکه یک گلخانه را برپا کنید ابتدا باید به دقت بررسی کنید که کدام ویژگی ها را برای کشت و کار خود در نظر دارید، در میان گلخانه ثابت و متحرک لازم است یکی را با تمام دقت و توجه خود انتخاب کنید. به این ترتیب از نظر تولید محصول، گلخانه ها را به انواع محیط های تولید سبزیجات، گل ها، گل های زینتی و تولید قارچ ها می توان تقسیم کرد. گلخانه شیشه ای در دسته ی با دوام ترین گلخانه ها قرار می گیرند، به کار گیری این نوع گلخانه در مقایسه با گلخانه پلاستیکی و گلخانه پلی کربنات، نور بیشتری را نصیب گیاهان شما می کند و از این بابت برای مناطق سردسیر بسیار مناسب است. گلخانه شیشه ای در مقایسه با سایر گلخانه ها این نقصان را دارد که سوخت بیشتری برای رسیدن به تعادل دمایی، مصرف می کنند.

مراحل ساخت گلخانه شیشه ای به چه صورت است؟

مراحل ساخت گلخانه شیشه ای و سایر گلخانه ها عموما دارای شباهت بسیاری است، این مراحل به طور خلاصه به ترتیب زیر خواهند بود.

محل برپا کردن گلخانه؛ محیطی که برای احداث گلخانه شیشه ای در نظر می گیرید لازم است جوی متعادل داشته باشد و مدام درگیر برف و بوران و باد و باران نباشد. بهترین حالت برای قرار گرفتن گلخانه در جهتی است که خورشید طلوع می کند، به دریافت نور باید بسیار توجه بشود. دسترسی به آب باید راحت و ممکن باشد و همچنین برای رفت و آمد به گلخانه لازم است آن را در محیطی نزدیک به مسیرهای حمل و نقل برپا کنید. پس از انتخاب محیط مشغول نصب اسکلت ها و قرار دادن شیشه ها می شوید.

تحت کنترل قرار دادن محیط گلخانه؛ هنگامی که یک گلخانه شیشه ای می سازید لازم است شرایط کنترل محیط آن را نیز مهیا کنید تا با قرار دادن گیاهانِ گلخانه در محیطی با دمای 50 تا 85 در جه فارنهایت بهترین وضعیت را برای فتوسنتز گیاه فراهم آورید. پس از برقرار کردن این مقدمات به سراغ سایر شرایطی که لازم است در محیط گلخانه برپا کنید می رویم و عبارت می شوند از: کنترل گاز کربنیک در محیط، زهکشی مناسب، بادشکن، فوندانسیون، شیب، درب ها، تهویه ها ایجاد این شرایط گلخانه شما را برای شروع کار آماده می کند.

قیمت گلخانه شیشه ای به چه صورت تخمین می خورد؟

قیمت گلخانه شیشه ای را بر اساس برخی ویژگی های این گلخانه تخمین می زنند. البته در نظر داشته باشید که احداث گلخانه شیشه ای در دسته ی پر هزینه ترین گلخانه ها قرار می گیرد. اولین تأثیر در بالا رفتن قیمت یک گلخانه شیشه ای محیطی است که این گلخانه در آن برپا می شود، هرچه گلخانه را از شهر دورتر احداث کنید ملزم به تقبل هزینه های بیشتری خواهید بود. گلخانه ای که از شهر دور باشد برای حمل و نقل شما را به خرج می اندازد و از همه مهم تر برای لوله کشی آب و برق کشی، هزینه و زحمت بسیار زیادی را برای شما به وجود می آورد. به این ترتیب عکس این قضیه در پایین آوردن قیمت برپا کردن گلخانه به شما کمک می کند. اگر گلخانه ها را متصل به یکدیگر برپا کنید می توانید در صرفه جویی زمان و هزینه بسیار موثر ظاهر شوید. اما با برقرار کردن گلخانه ای مستقل ملزم به تقبل هزینه هایی بالا برای برقرار کردن جریان آب و برق و حرارت خواهید شد. کارمزد کارگران در محیطی که قصد برپایی گلخانه در آن را دارید نیز بسیار تأثیر گذار است. برخی گلخانه ها به خودی خود گرانتر خواهند بود و آن گلخانه هایی هستند که کوچک تر از حد معمول باید برپا شوند. با توجه به این موارد می توانید به راحتی گلخانه خود را طبق سرمایه ای که در اختیار دارید برپا کنید. توجه داشته باشید که اگر برای مواد مرغوب تر هزینه کنید از طرفی برای ایجاد دمای مناسب کمتر هزینه خواهید کرد و به عنوان آخرین نکته اینکه گلخانه شیشه ای در زمره مقاوم ترین و پر نورترین گلخانه ها قرار می گیرند.

انواع گلخانه ها بر اساس کاربرد آنها به چهار نوع دسته بندی می شود

انواع گلخانه ها بر اساس نوع عملکرد و کاربرد آنها به چهار دسته ی: گلخانه آموزشی، گلخانه تحقیقی، گلخانه های تفریحی و سرگرمی و گلخانه های تجاری تقسیم می شوند. در واقع گلخانه شیشه ای به عنوان گلخانه تجاری کاربرد دارند و گلخانه های ارزانتر می توانند به منظور گلخانه آموزشی مورد استفاده قرار بگیرند. گلخانه های آموزشی به منظور تربیت گلخانه دارها و همچنین آموزش دانشجویان برپا می شوند. در این گلخانه ها مراحل مختلف اداره ی یک گلخانه آموزش داده می شود. گلخانه های تفریحی و سرگرمی نیز جهت رشد و نگهداری گل های زینتی برپا می شود. همچنین گلخانه های تحقیقی نیز همانطور که از نام آنها بر می آید جهت تحقیقات و برخی اصلاحات ژنتیکی و فعالیت هایی اینچنینی برپا می شوند و در نهایت گلخانه های تجاری نیز به منظور تولید محصول برای عرضه آن در بازار برپا می شوند. در این نوع از گلخانه ها می شود محصولاتی که فصل آنها نرسیده را کشت کرد و به بازار فرستاد. در این روش برخلاف روش های سنتی باغداری و مزرعه داری همه چیز تحت کنترل است و ریسک از دست رفتن محصول در اثر بلاهای طبیعی بسیار پایین می آید. در نتیجه سود دهی این روش بالا و اشتغالزایی در آن بصرفه و معقول خواهد بود. همچنین هر آنچه زمین بی حاصل وجود داشته باشد به راحتی با قرار دادن گلخانه تجاری در آن می شود بهره مادی از محیط زمین داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>