اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساخت گلخانه و تولید انواع محصولات کشاورزی و گیاهان تزئینی جزو روشهای جدید و مدرن کشاورزی محسوب می شود. برای ساخت گلخانه باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. شکل ظاهری گلخانه، ثابت یا متحرک بودن، مواد و تجهیزات بکار رفته در گلخانه از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

امروزه با گسترش فرهنگ شهرنشینی و افزایش جمعیت، تقاضای روز افزون برای مواد غذایی و محصولات کشاورزی وجود دارد. از طرفی با محدودیت های موجود در روشهای کشاورزی و پرورش گیاهان به طور سنتی، لزوم روی آوردن به انواع روشهای کشت و پرورش گیاهان احساس می شود. ساخت گلخانه یکی از روشهای مدرن در جهت تولید انواع محصولات کشاورزی و گل و گیاهان تزئینی است. با احداث گلخانه می توان با کنترل عوامل خارجی مانند آب، دما، نور خورشید و غیره محیطی مناسب برای کشت و پرورش انواع گیاهان فراهم آورد. بدین ترتیب می توان محصولاتی با کیفیت در تمام ایام سال تولید نمود. از طرفی با توجه به اینکه هر گیاه و محصولی برای رشد و نمو نیاز به بستر و شرایط مناسب دارد، از اینرو فراهم ساختن فضای مساعد در تمام ایام سال کاری تخصصی و حرفه ای محسوب می شود. ساخت گلخانه اگر به طور اصولی و توسط افراد متخصص انجام پذیرد، منجر به افزایش تولید محصول با کیفیت و سودآوری می گردد. شرکتهای مجری احداث گلخانه معمولا با توجه به هدف از ساخت و میزان بودجه مورد نیاز اقدام به ساخت انواع گلخانه می نمایند. گلخانه های ثابت و متحرک نوعی از انواع گلخانه بوده که با توجه به هدف از احداث گلخانه از مواد مختلفی جهت احداث دائمی و یا موقت گلخانه اقدام می نماید. در ادامه به بررسی انواع مدل های ساخت گلخانه به شرح ذیل می پردازیم.

گلخانه

انواع مدل های ساخت گلخانه

برای ساخت گلخانه با توجه به نوع محصول مورد نظر برای کاشت و پرورش و متراژ زمین گلخانه به همراه میزان بودجه در نظر گرفته می توان انواع مدل های مختلف گلخانه را احداث نمود. از جمله انواع مدل های گلخانه می توان به گلخانه اسپانیایی، گلخانه تونلی، گلخانه پلی کربنات، گلخانه شیشه ای و گلخانه هیدروپونیک اشاره نمود. هر کدام از انواع گلخانه با توجه به نوع مواد بکار رفته در ساخت آن، شکل و ابعاد گلخانه و تجهیزات و لوازم مورد استفاده طبقه بندی می شوند. ساخت گلخانه اسپانیایی برای محصولاتی همانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی و گیاهان تزئینی مانند رز و آنتوریوم ایده مناسبی است. این نوع گلخانه ها معمولا دارای فضای وسیعی بوده و انواع لوازم و تجهیزات سرمایشی، گرمایشی، آبیاری و حفاظتی مدرن برای آنها بکار می رود. گلخانه تونلی نوع دیگری از انواع گلخانه صنعتی است که طرفداران زیادی دارد. شکل ظاهری گلخانه تونلی همانند یک تونل بوده که به طور نیم دایره و کمان بر پا می شوند. ارتفاع، عرض، طول کمان، صلیب های بکار رفته در تونل و لوله های طولی گلخانه تونلی آن را از دیگر گلخانه ها مانند گلخانه اسپانیایی متمایز می کند. ساخت گلخانه تونلی به دلیل ساخت ارزان و مقرون به صرفه آن مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. در واقع گلخانه تونلی به عنوان گلخانه ارزان و با ساخت سریع و آسان بشمار می رود. گلخانه تونلی قابلیت اجرا در زمین هایی با عرض 8 تا 10 متر و ارتفاع 3 تا 3.5 متر را دارد، بنابراین نیازی به متراژهای وسیع و بزرگ نمی باشد. گلخانه تونلی دارای مزیت های زیادی از جمله هزینه پائین، تردد آسان ماشین آلات کشاورزی، مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی، کنترل آفات، قابلیت جذب حداکثری نور، قابلیت نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تنوع کشت انواع محصولات کشاورزی و گیاهان تزئینی را دارد. ساخت گلخانه پلی کربنات در مناطقی که دارای تغییرات شدید جوی دارند مناسب است. برای ساخت گلخانه پلی کربنات از پوشش پلی کربنات 6 تا 8 میلیمتر برای جلوگیری از نفوذ سرما و یا گرما به داخل گلخانه استفاده می شود. پلی کربنات را می توان در گلخانه های تونلی، سقف شیروانی و متصل مورد استفاده قرار داد. گلخانه شیشه ای بیشتر برای مقاصد تحقیقاتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته و گلخانه هیدروپونیک نیز نوعی از گلخانه است که در آن از روشهای آبی برای کشت بهره می برند.

ساخت گلخانه ارزان و اقتصادی

برای ساخت و اجرای هر پروژه ای هزینه تمام شده آن یکی از مهم ترین مسائل بشمار می رود. در تولید گلخانه نیز هزینه و قیمت تمام شده گلخانه فاکتور مهمی برای صاحبان کسب و کار محسوب می شود. ساخت گلخانه ارزان و مقرون به صرفه که دارای کیفیت بالای ساخت نیز باشد، می تواند سرمایه مالک کسب و کار را برای مراحل بعدی ذخیره نماید. خرید زمین و ساخت گلخانه معمولا بخش مهمی از سرمایه گذاری محسوب می شوند لذا در صورتی که به دقت و درستی انتخاب نگردد علاوه بر اتلاف پول و سرمایه منجر به عدم نتیجه مطلوب نیز می گردد.

ساخت گلخانه اسپانیایی به صورت چند دهانه ای با شکل هندسی به صورت گنبد نوک تیز گاتیک ویا سیرکوله با رعایت زاویه 27 درجه مطابق شکل ذیل می‌باشد که از مهم ترین مزیتهای این ساخت گلخانه این تیپی حذف قطره ناشی از تقطیر رطوبت داخل گلخانه در فصل های سرد سال و همچنین استفاده بهینه از نور خورشید به داخل سازه گلخانه و تهویه بسیار مناسب می‌باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>