اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کف پوش کلیک دار

کف پوش کلیک دار یکی از انواع کف پوش بوده که با استفاده از تکنولوژی کلیک به آسانی روی کف ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری نصب می شود. از مهم ترین مزایای این محصول می توان به طراحی زیبا و تنوع در نقش و رنگ، نصب آسان و بدون نیاز به چسب اشاره کرد.

استفاده از کف پوش چوبی و پارکت در دهه گذشته به سرعت رشد کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرفی دیگر نصب کف پوش های چوبی برای کسانی که می خواهند خودشان آن را نصب کنند آسان تر است.

کف پوش کلیک دار یکی از ساده ترین انواع کف پوش بوده که برای نصب نیازی به چسب یا میخ ندارد. تکه های این کف پوش با استفاده از اتصال شیار و زبانه به راحتی کنار هم قرار می گیرند و این امکان را فراهم می کنند تا حتی کسانی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند هم بتوانند با استفاده از ابزارهای ابتدایی و هزینه کم کف پوش های کلیک دار را نصب کنند.

  • ابزار و وسایل مورد نیاز
  • کف پوش کلیک دار
  • متر نواری
  • مداد
  • رطوبت سنج
  • عایق رطوبت
  • اره رومیزی یا اره گردبر
  • چسب چوب
  • اره عمود بر (برای برش اطراف لوله ها)

مرحله 1

کف پوش های مهندسی شده مثل کف پوش های تمام چوب در مقابل رطوبت حساس هستند و با نوسان سطح رطوبت و دما به طور متناوب منقبض و منبسط می شوند. به همین دلیل اولین گام برای نصب کف پوش های کلیک دار این است که تخته ها را داخل خانه آورده و بسته بندی آن ها را باز کنید و زمان بدهید تا با موقعیت محیط خودشان را وفق بدهند. این کار به 1 الی 4 روز زمان نیاز دارد. این مرحله زمان کار را طولانی تر می کند اما برای این که مطمئن شوید کف پوش ها در گذر زمان از هم جدا نمی شوند یا ورم نمی کنند باید صبور باشید.

مرحله 2

متریال بستر کف هر چه که باشد باید گنجایش رطوبت آن را با استفاده از رطوبت سنج اندازه گیری کرد. دقت داشته باشید که رطوبت نباید بیشتر از 12 درصد باشد.

مرحله 3

اکنون زمان برنامه ریزی برای نصب فرا رسیده است. باید کف پوش ها را به موازات بلندترین بعد اتاق نصب کنید. قبل از انجام هر کاری تمام تخته چوب ها را بررسی کنید تا از سالم و اندازه بودن آن ها مطمئن شوید.

مرحله 4

وقتی آماده نصب کف پوش شدید، یک ردیف از تخته ها را به ترتیب توالی تصادفی بچینید سپس اولین تخته را بردارید و آن را در گوشه قرار دهید به طوری که سمت شیاردار آن به جهت دیوار نباشد. بین دیوار و لبه تخته ها که به سمت دیوار است ابزار فاصله دهنده درز انبساط و انقباض را قرار دهید.

این پروسه را همین طور ادامه دهید و قسمت انتهای کوتاه تخته ها را به هم متصل کنید. احتمال این که لازم باشد آخرین تخته را برش دهید زیاد است تا به اندازه فاصله خالی باقیمانده دربیاید. پس فضای خالی را اندازه بگیرید و تخته را برش بزنید.توجه داشته باشید که فاصله بین دیوار و تخته را باید به عنوان درز انبساط و انقباض رعایت کنید.

مرحله 5

اکنون ردیف دوم را نصب کنید. برای این که نقطه اتصال بین تخته ها با هم تراز نباشند ردیف دوم را با تخته ای شروع کنید که انتهای آن حداقل 15 سانتیمتر با اولین نقطه اتصال در ردیف اول فاصله داشته باشد. سپس زبانه بلند اولین تخته را در شیار نخستین ردیف کف پوش قرار دهید.

مرحله 6

نصب تخته ها را ادامه دهید تا به ردیف آخر برسید. ممکن است پهنای ردیف آخر با پهنای تخته ها هم اندازه نباشد. در چنین مواقعی فضای باقیمانده را اندازه گیری کنید. سپس تا جایی که نیاز دارید تخته ها را به اندازه دلخواه در بیاورید. چنانچه با موانعی مواجه شدید که مانع از قفل کردن تخته ها با شیار تخته های ردیف آخر شد، با استفاده از کاتر زبانه لبه تخته ها را صاف کنید و با استفاده از چسب چوب آن ها را بچسبانید.

مرحله 7

ابزارهای فاصله دهنده درز انبساط و انقباض را بردارید و جای آن ها پروفیل نصب کنید. برای این کار بهتر است از قرنیزهای گرد استفاده کنید. در نهایت کف پوش را مطابق راهنمای کارخانه تمیز کنید و وسایل و مبلمان را به اتاق برگردانید. برای این که کف پوش دچار خراشیدگی نشود زیر پایه صندلی ها پد محافظ بگذارید.اگر این کار را با برنامه ریزی شروع کنید می توانید در عرض یک هفته آن را به اتمام برسانید. البته ناگفته نماند که مدت زمان آن به اندازه اتاق بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>