اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کف پوش

کف پوش های چوبی و لمینت زیبا اما ظریف و حساس هستند و باید به خوبی از آن مراقبت شود. به همین دلیل احتمال این که کف پوش آسیب ببیند بسیار زیاد است. اما این آسیب دیده گی چه یک خراشیدگی کوچک باشد یا حفره ای بزرگ، می توان آن را با تکنیک های خویش ساز به خوبی روز اول تعمیر کرد. در این نوشتار چندین روش برای تعمیر انواع آسیب های لمینت آورده ایم که راه حل خوبی برای حل این مشکل است.

لوازم مورد نیاز برای تعمیر کف پوش

  • پیچ گوشتی
  • اره گردبر
  • دریل شارژی
  • چکش
  • انبردست
  • کاردک
  • خط کش
  • کاتر
  • اسکنه
  • مواد مورد نیاز برای تعمیر کف پوش
  • محلول شوینده
  • کف پوش اضافه
  • مواد درزگیر کف پوش لمینت
  • چسب چوب

ارزیابی نوع و میزان آسیب کف پوش لمینت

خراشیدگی و پریدگی های جزئی را می توان با مواد فیلر ترمیم کرد. اما اگر میزان آسیب دیدگی کف پوش شدیدتر است، باید تخته کف پوش را تعویض کنید و این کار را می توان در عرض 2 ساعت انجام داد. برای انجام این کار علاوه بر تخته چوب به اره گردبر، چکش، اسکنه، اورفرز یا اره میزی، دریل و چسب چوب نیاز دارید.

توصیه بعضی از کارشناسان کف پوش این است که برای تعمیر کف پوش آسیب دیده باید قالب پایه را جدا کنید و تخته های لمینت را به ترتیب برداشته تا به تخته آسیب دیده برسید. اما این کار هم زمان بر است و هم زمانی صحیح است که قسمت آسیب دیده به دیوار نزدیک باشد. اگر لمینت آسب دیده از دیوار فاصله زیادی داشته باشد، روش سریع تر این است که آن را برش دهید.

تعویض تخته های به هم قفل شده

قسمت مرکزی تخته را بردارید. ابتدا خط برشی به اندازه 1 تا 1٫2 اینچ از هر چهار لبه به سمت داخل روی لمینت بکشید. در هر چهار گوشه خط برش سوراخ 3٫8 اینچی و در هر چهار گوشه تخته کف پوش سوراخ 1٫4 اینچی با دریل ایجاد کنید.قطعه مرکزی را با استفاده از اره گردبر از سوراخ به سوراخ برش دهید. عمق برش اره گردبر را کمی عمیق تر از ضخامت کف پوش در نظر بگیرید. سپس محافظ تیغه را بلند کرده و تیغه را روی خط برش فرو کنید.

گوشه ها را برش دهید

از قسمت مرکزی خط برش به سمت گوشه ها برش داده و روی سوراخ متوقف شوید. مراقب باشید برش از سوراخ رد نشود. برشی صاف از بخش مرکزی به سمت درز تخته لمینت ایجاد کنید. برای جدا کردن قسمت های برش نخورده با اسکنه روی قسمت های برش خورده ضربه بزنید. سپس تمام قطعات برش خورده را بردارید.

حذف لبه پایینی تخته

یک طرف تخته لمینت جدید دارای فاق و طرف دیگر دارای زبانه است. اما تا زمانی که لبه پایینی فاق و زبانه را برش ندهید نمی توانید آن را نصب کنید. با کاتر چندین مرتبه روی زبانه برش دهید و در نهایت با اسکنه آن را جدا کنید. سپس با کاتر چوب های خراشیده شده را بتراشید.

نکته برای برش زبانه: تیغه را داخل شیار فرو برده و زبانه را از داخل برش دهید. یا از اره میزی استفاده کنید.مقداری چسب چوب به هر چهار لبه تخته لمینت بزنید. زبانه تخته لمینت جدید را داخل شیار فرو برده و آن را کامل چفت کنید. در انتها چسب های اضافه بیرون زده را پاک کنید.

تعویض تخته های به هم چسبانده شده

هنگام تعویض تخته هایی که به هم چسبیده شده اند، برای دسترسی بهتر باید کف پوش را بلند کنید. بیشتر کف پوش های لمینت امروزی با چسب محکم شده اند؛ اما به این معنا نیست که نمی توان آن را تعمیر کرد. ابتدا تمام مسیرهای برشی که در روش قبل شرح داده شده است را دنبال کنید.

یک قطعه باریک چوبی یا فلزی را زیر درز کف پوش بکشید. سپس آن را با انبردست گرفته و به سمت پایین خم کنید تا زمانی که درز به هم چسبانده شده از هم جدا شود. سپس آن را به سمت بالا بکشید تا تمام چسب های باقی مانده شکسته شود.

چسب های کهنه را تمیز کنید

با استفاده از پیچ گوشتی سرتخت یا اسکنه کوچک چسب های کهنه را پاک کنید. قسمت شیار را تا جایی که می توانید تمیز کنید تا بتوانید اتصال خوبی را با چسب ایجاد کنید. سپس تخته لمینت جدید را نصب کنید.

خراشیدگی های کف پوش

با افتادن شیء تیز روی کف پوش خراشیدگی ایجاد می شود؛ اما برای تعمیر آن به کارشناس نیاز ندارید؛ زیرا خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید. اگر تراشه یا تخته اضافی از کف پوش خانه خود دارید، آن را به فروشگاه کف پوش ببرید و آن را با مواد تعمیر لمینت تطبیق دهید. ممکن است نیاز باشد برای این کار دو رنگ را خریداری کرده و با هم ترکیب کنید. یک عدد محلول تمیزکننده کف پوش نیز تهیه کنید.

کف پوش را با محلول تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود. مقداری خمیر ترمیم لمینت را روی کف پوش ریخته و با کاردک هم بزنید تا شروع به خشک شدن کند. سپس لایه کمی روی قسمت خراشیده بریزید. سعی نکنید در یک مرحله خراشیدگی را پر کنید. مواد اضافی را با محلول شوینده تمیز کرده و قبل از لایه دوم اجازه دهید به مدت 1 ساعت مواد خشک شود.

تنظیم بافت

پس از خشک شدن فیلر یا خمیر ترمیم با استفاده از چاقو بافت کف پوش را روی آن کپی برداری کنید. قسمت های برش خورده را با ماژیک مبلمان تیره کنید.بعد از تمام این مراحل کف پوش را طوری تمیز کنید که مثل روز اول تازه و نو به چشم بیاید.خراشیدگی های روی کف پوش زیبایی و جذابیت ظاهری آن را از بین می برد؛ اما روش های زیادی برای بازگرداندن زیبایی ظاهری آن وجود دارد که در این مقاله شرح داده شد. روش هایی که می توانید خودتان به راحتی انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>