اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الوار چیست؟

انتخاب چوب مناسب برای پروژه نجاری یا ساخت و ساز ممکن است کمی سخت باشد اما نه زمانی که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی برخی از این اطلاعات پایه ای بپردازیم. از چوب در بسیاری از پروژه های نجاری، ساختمانی و … استفاده می شود و به دلیل همین کاربرد گسترده، چوب در قالب، اندازه، انواع و برش های مختلف فروخته می شود.

الوار قطعات بریده شده چوب است که کارخانجات چوب بری با بریدن کنده درختان در قطع مستطیلی با طول، عرض و ضخامت مشخص آن را تولید می کنند. تراکم، الگو، رنگ و بافت چوب همه از مواردی است که در انتخاب چوب یا الوار مناسب برای پروژه نجاری باید مد نظر قرار دهید.

تراکم

تراکم یا میزان چگالی چوب را بر اساس قدرت و وزن چوب می سنجند. با توجه به نوع پروژه نجاری باید چوبی با تراکم مناسب انتخاب کرد؛ برای مثال چوب متراکم در مبلمان سازی و ساختمان سازی و چوب با تراکم کمتر برای ساخت هواپیما یا کاغذ سازی استفاده می شود.

بافت

بافت چوب که مشخص کننده وضعیت ظاهری و دوام آن است از ویژگی های مهم است و نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نحوه پرداخت چوب ایفا می کند.

رنگ

رنگ شاخصه مهمی در تعیین نوع چوب است. برای مثال اگر برای کار خود رنگ قرمز نیاز دارید باید از چوب سدر قرمز و اگر چوب روشن می خواهید باید از کاج سفید استفاده کنید.

طرح

هر درخت دارای طرح خاص خود را دارد؛ بنابراین ظاهر دو الوار از یک گونه می تواند بسیار متفاوت باشد. طرح چوب جهتی است که الیاف سلول های چوب در آن سمت رشد می کند. این مغایرت در طرح می تواند تأثیر قابل توجهی روی پروژه شما داشته باشد.توجه به طرح و بافت چوب هنگام ساخت پروژه های ساختمانی یا پروژه های تزئینی مانند مبلمان و صنایع دستی، مهم است.

علاوه بر تعاریف پایه چوب، دو نوع چوب وجود دارد که می توانید در هنگام خرید انتخاب کنید: چوب سخت و چوب نرم. این اصطلاح تقریباً هیچ ارتباطی با سختی واقعی چوب ندارد. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی چوب سخت و نرم بپردازیم.

چوب سخت، چوب درختان برگ ریز است که در پاییز برگ های خود را از دست می دهند. اگرچه درختان برگ ریز بسیاری وجود دارد اما تنها 200 نوع از آن ها برای کارهای چوبی مناسب هستند. درختان جنگلی عموماً به آرامی رشد می کنند و چوب متراکم تری دارند. محبوبیت چوب سخت به خاطر الگوی بافت جالب آن است.

سطح چوب سخت هم مانند پوست انسان، حفره هایی میکروسکوپی دارند که اندازه این منافذ الگوی گره و بافت چوب را تعیین می کند. چوب سخت بر اساس اندازه حفره های موجود روی سطح چوب به صورت زیر طبقه بندی می شوند: چوب سخت با منافذ کوچک مانند گیلاس و افرا، چوب سخت با حلقه متخلخل یا منافذ بزرگ تر مانند بلوط، زبان گنجشک یا صنوبر.

چوب نرم از درختان مخروطی هستند که معمولاً به عنوان درختان همیشه سبز نامیده می شوند. فقط 25 درصد از کل درختان مخروطی برای استفاده در کارهای چوبی مناسب هستند. چوب نرم دارای گره بسته (منافذ کوچک) است که پرداخت چوب را بسیار ساده می کند.چوب سدر، نراد، کاج و صنوبر از محبوب ترین انواع چوب نرم هستند. درختان با چوب نرم سریع تر و با گره های منظم رشد می کنند و برای طراحی، ساخت و ساز و پروژه های فضای باز بسیار مناسب هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
دوست:
عالی بود واقعا
آیدا باشقرا:
به نظر من ک خوبه حالا خود دانین👍
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>