اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرماتوریاب چیست؟

آرماتوریاب وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید به راحتی محل دقیق میل گرد، سیم برق و … را پیدا کنید. با یاد گرفتن روش استفاده از این دستگاه می توانید با خیال راحت کلیه لوازم خود مانند تلویزیون، آینه و قفسه ها را به دیوار وصل کنید و مطمئن باشید که مشکلی برایشان به وجود نمی آید.

برای آویزان کردن لوازم دکوری سبک مانند تابلو نقاشی می توانید از میخ استفاده کنید اما برای اتصال آینه های سنگین، نصب لوازم بزرگ، وصل کردن تلویزیون یا طبقه به دیوار ابتدا باید تکیه گاهی محکم مانند یک تیرک چوبی پیدا کنید؛ زیرا در صورتی که وزن اجسام زیاد باشد و نتوانید محل دقیق تیرک های چوبی خانه را پیدا کنید، ریسک بسیار بالایی را باید بپذیرید.

اگر نصب آویزهای سنگین، کابینت بدون تشخیص محل دقیق تیرک های درون دیوار انجام بگیرد، باید هر لحظه منتظر افتادن کابینت باشید.خوشبختانه آرماتوریاب با درصد خطایی نزدیک به صفر و نحوه ی استفاده آسان، این کار را بسیار ساده کرده است. با استفاده از این دستگاه، بدون نگرانی اجسام سنگین را روی دیوار نصب یا آویزان کنید.

وسایل لازم برای استفاده از آرماتوریاب

  • آرماتوریاب
  • مداد

قبل از شروع کار

نوع آرماتوریابی که با آن کار می کنید را بشناسید. آیا آرماتوریاب شما مغناطیسی است یا امکان شناسایی تراکم دیوار را دارد؟ آرماتوریاب های مغناطیسی امکان شناسایی مکان پیچ و میخ پشت دیوار را دارند ولی با این حال چون مکان آنها دور از دید است نیاز است کمی حدس را چاشنی کار کنید.

اگر روی پروژه ای کار می کنید که ارزش زیادی دارد یا سنگین وزن است، بهتر است از آرماتوریابی استفاده کنید که قابلیت شناسایی تراکم و محل دقیق تیرک ها را داشته باشد و لبه های تیرک را به شما نشان دهد. تفاوتی ندارد که چه مدلی از آرماتوریاب را خریداری می کنید زیرا نحوه ی استفاده از آرماتوریاب ها یکسان است، تنها اطلاعاتی که نمایش داده می شوند متفاوت است.

مرحله اول

مکان حدودی جسمی که می خواهید به دیوار متصل کنید، را مشخص کنید. محدوده ی بالا و پایین آن را تعیین کرده تا محدوده ای که نیاز است در آن به دنبال تیرک های دیوار بگردید، مشخص شود. همه ی اجسام نیمه فلزی و عکس هایی که در نزدیکی شما روی دیوار هستند را از روی دیوار بردارید چرا که باعث افزایش درصد خطای دستگاه های مغناطیسی می شوند.بهتر است حین کار با آرماتوریاب ساعت و انگشتر را از دست تان دربیاورید تا اختلالی ایجاد نکند.

مرحله دوم

از نو بودن و کارکرد صحیح باتری ها اطمینان پیدا کنید. ضعیف بودن باتری ها باعث بروز خطا در نتیجه کار می شود. همچنین قسمت صاف دستگاه یعنی قسمتی که روی دیوار قرار می گیرد (معمولاٌ روی آن نمد برای محافظت از دیوار وجود دارد) را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که عاری از گرد و غبار است.

مرحله سوم

به طور معمول فاصله ی تیرچه ها از یکدیگر بین 40 تا 60 سانتی متر است، پس شما در محدوده ای 60 سانتی متری به دنبال تیرچه بگردید. آرماتوریاب را با فاصله ی 60 سانتی متری از سمت چپ مکانی که می خواهید سوراخ کنید، کاملاٌ به دیوار بچسبانید.

مرحله چهارم

به آرامی آرماتوریاب را به سمت راست دیوار به صورت افقی و چسبیده به دیوار حرکت دهید.

مرحله پنجم

زمانی که دستگاه به شما هشدار وجود تیرک را داد (بسته به نوع دستگاه با بوق زدن یا روشن شدن چراغ) برای اطمینان از وجود تیرک مجدد دستگاه را روی محدوده ای که دستگاه هشدار داد حرکت دهید و ببینید دوباره همان هشدار را دریافت می کنید یا خیر.

مرحله ششم

مکان درست را با مداد علامت گذاری کنید. اگر از دستگاهی استفاده می کنید که قابلیت مرکزیابی داشته باشد، ابتدا و لبه های تیرک را به شما نشان می دهد. هر دو لبه را علامت گذاری کنید تا هنگام دریل کردن یا چکش زدن، مرکز تیرک را بدانید.

مرحله هفتم

هشدار دستگاه را پایان کار خود ندانید و حتماً از قرار داشتن تیرک های کناری در فاصله ی 40 تا 60 سانتی متری تیرکی که پیداکرده اید اطمینان پیدا کنید. برای این کار مراحل 3 تا 6 را تکرار کنید.حتی اگر دستگاه شما در مواقع قبلی محل قرارگیری تیرک را به درستی نشان داده باشد، باز هم وجود لوله های فلزی، اجسام براق و بست ها درون دیوار می تواند باعث ایجاد خطا در دستگاه شود. می توانید برای اطمینان از غلط نبودن هشدار دستگاه در هر دو طرف تیرچه ای که قصد اتصال تلویزیون، آینه، طبقه یا اجسام سنگین به آن را دارید به دنبال تیرچه بگردید.

تیرچه هایی که در دو طرف پیدا کردید را علامت گذاری کنید و فاصله بین تیرچه ها را اندازه بگیرید. اگر فاصله بین تیرچه اصلی با هرکدام از تیرچه های کناری بین 40 تا 60 سانتی متر باشد تیرچه ی مرکزی را به درستی پیداکرده اید. حال می توانید محل مورد نظر را سوراخ کنید یا میخ را در آن محل بکوبید.با انجام مراحل بالا با دقت زیاد می توانید به راحتی و بدون خطا وسیله مورد نظرتان را به دیوار نصب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>