اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

آیا قیمت گلخانه پلی کربنات می تواند پاسخگوی مصرف انرژی کمتر باشد؟

در انواع گلخانه های قدیمی که با پوشش های شیشه و پلاستیک محصور می شدند، میزان هدر رفتن انرژی و گرما بسیار زیاد بود. قیمت گلخانه پلی کربنات زیاد است اما در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت پلاستیک و شیشه استفاده از پلی کربنات به صرفه تر می باشد. با توجه به اینکه در ساخت گلخانه پلی کربنات میزان هدر رفتن انرژی کم می باشد لذا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی بسیار می شود و هزینه های این مورد نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

البته مورد عنوان شده تنها به فصل سرد محدود نمی شود. در فصل های گرم نیز به دلیل عبور نور نیازی به تهویه در گلخانه نمی باشد لذا هزینه تهویه نیز کاهش می یابد. به صورت کلی در ساخت گلخانه پلی کربنات از ماده ای استفاده می شود که در مقابل گرما و سرما عایق می باشد و میزان هزینه های ناشی از اتلاف انرژی را کاهش می دهد. یکی از مزایای اصلی ورقه های پلی کربنات این مهم می باشد که در مقابل آتش سوزی مقاوم می باشند و مانع از گسترش آتش می شوند. با این تفاسیر قیمت گلخانه پلی کربنات با توجه به مزایایی که برای آن می توان عنوان نمود، مقرون به صرفه است.

دلایل استفاده از گلخانه پلی کربنات:

در حال حاضر احداث و ساخت گلخانه پلی کربنات رواج بسیار یافته است. هر چند که ممکن است به نظر برسد که قیمت گلخانه پلی کربنات به نسبت سایر انواع گلخانه ها بیشتر است اما به دلایل زیر راه اندازی گلخانه های پلی کربنات توصیه می گردد:

  • وزن سبک تر ورقه های پلی کربنات به نسبت شیشه
  • مقاومت بیشتر گلخانه پلی کربنات
  • عایق بندی قوی در مقابل گرما، سرما و رطوبت
  • قابلیت انعطاف ورقه های پلی کربنات
  • صرفه جویی در مصرف سوخت
  • قابلیت برش زدن و ایجاد سوراخ در ورقه های پلی کربنات

نتیجه گیری:

قیمت گلخانه پلی کربنات به نسبت سایر انواع گلخانه ها می تواند بیشتر باشد ولیکن بازدهی و کارایی بالای آن در مقابل هزینه های بعدی منجر می شود تا بیشتر کشاورزان و باغبانان ساخت گلخانه پلی کربنات را به سایر انواع گلخانه ها ترجیح دهند.

گلخانه پلی کربنات

استفاده از پوشش پلی کربنات گلخانه ساز به جهت استقامت بالا و تبادل حرارتی پایین آن عمدتاً در دیواره های جانبی گلخانه ها استفاده می شود. در مناطق گرمسیری پوشش پلی کربنات کرکره ای و در مناطق سردسیر پوشش پلی کربنات دوجداره توصیه می گردد.

ضخامت پوشش دوجداره در گلخانه های شرکت گل سبز میثاق برای گلخانه های خانگی 6 میلیمتر و برای گلخانه های تجاری 8 میلیمتر می باشد.

در گلخانه های آموزشی، تحقیقاتی و گلخانه در شرایط جوی نامناسب از پوشش پلی کربنات در تمام سطوح آن (دیواره و سقف) استفاده می شود. نوع گلخانه و شرایط محیطی اجزای سازه را تعیین می کند.

پلی کربنات در گلخانه های تونل، بهم پیوسته و سقف شیروانی قابل اجراست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>