اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتصال پاکتی

طی چند دهه گذشته میلیون ها نفر توانسته اند با استفاده از اتصال سوراخ پاکتی بدون هیچ آموزش یا تجربه خاصی مبلمان یا پروژه های چوبی زیبایی بسازند. هر کسی می تواند یک دستگاه ارزان قیمت اتصال زن کرگ جیگ تهیه کرده و شروع به ساخت کند.

به اعتقاد خیلی از مردم پیچ های پاکتی در ظاهر ساده به نظر می رسند اما نیاز به ساعت ها تمرین و یادگیری فنونی چون کام و زبانه یا اتصال دم چلچله ای با دست دارد. حتی اگر علاقه ای به این روش اتصال چوب ندارید تا زمانی که آن را امتحان نکرده باشید نمی توانید درباره سطح دشواری آن بحث کنید.دنیای نجاری دنیای وسیع و رضایت بخشی است. حتی یادگیری مهارت های سخت نجاری نیز خود تجربه بسیار لذت بخشی است که در ادامه با یکی از این مهارت ها یعنی روش اتصال پاکتی آشنا خواهید شد.

اتصال اریب چگونه عمل می کند؟

برای این که با کارایی پیچ های پاکتی آشنا شویم باید رگه های چوب و جهت آن ها را بشناسیم. تمام تخته های چوبی دارای سه سطح هستند. روی چوب، لبه چوب و انتهای چوب. هنگامی که می خواهید از پیچ های پاکتی استفاده کنید باید به خاطر بسپارید که اگر آن ها را روی قسمت انتهای چوب به کار ببرید اتصال بسیار ضعیفی به دست خواهد آمد.

البته اگر قرار نیست روی وسیله ای که می سازید فشار زیادی وارد شود این اتصال کافی است. اما بهتر است اتصال را در این قسمت از چوب به کار نبرید مخصوصاً اگر از چوب های نرمی مثل کاج استفاده می کنید.چاره کار این است که پیچ را به شکل زاویه دار در چوب فرو کنید به طوری که پیچ وارد سطح روی چوب یا سطح لبه چوب شود. این اتصال قوی تر از فرو کردن مستقیم پیچ داخل چوب است زیرا قسمت بیشتری از پیچ داخل چوب جای می گیرد.

پیچ ها و مته دریل

مته سوراخ پاکتی دارای سر باریکی برای هدایت پیچ و قسمت پهن تر برای ایجاد سوراخ پاکتی است. پیچ های معمولی داخل سوراخ پاکتی که با مته ایجاد شده است فرو می روند اما پیچ پاکتی سر پهنی دارد و روی لبه ای که توسط مته ایجاد شده است باقی می ماند.

تنظیم دستگاه اتصال زن و جیگ

برندهای مختلفی برای دستگاه اتصال زن اریب وجود دارد اما بهترین آن ها دستگاه اتصال زن Kreg است که دو مدل دارد: مدل K4 و K5. هر دو مدل یک کار مشابه را انجام می دهند اما تنظیم و کاربرد مدل K5 آسان تر و قیمت مدل K4 ارزان تر است. در این مقاله از دستگاه اتصال زن کرگ جیگ K5 استفاده شده است.

ابتدا بخش راهنمای مته را تنظیم کنید که باید متناسب با ضخامت تخته چوب باشد. اگر همیشه هنگام زدن سوراخ پاکتی از چوب هایی با ضخامت 1٫90 سانتیمتر استفاده می کنید نیازی به تنظیم این قسمت ندارید. مته دارای بست قابل تنظیمی است که می توان آن را با پیچ تنظیم در جای خود ثابت کرد. برای شل کردن آن از آچار ستاره ای استفاده کنید.

مته را داخل یکی از سوراخ های راهنما قرار دهید تا جایی که سر مته به پایه پلاستیکی برخورد کند. سپس به اندازه یک تار مو آن را برگردانید تا مانع از سوراخ شدن پلاستیک شود. بست را با سفت کردن پیچ تنظیم قفل کنید.در مرحله بعد درپوش گردگیر که قابل نصب به لوله وکیوم است را نصب کنید. با استفاده از این درپوش می توانید تراشه ها را به راحتی جمع آوری کنید.

دریل کردن سوراخ پاکتی

دستگاه اتصال زن جیگ کرگ دارای 3 سوراخ است با فواصلی که کمک می کند بتوانید در هر فاصله دلخواه سوراخ را ایجاد کنید. یکی از مزیت های دستگاه این است که فقط لازم است روی یکی از صفحات را سوراخ کنید و مثل اتصال داول نیازی به دریل کردن سوراخ مشابه روی قطعه چفت شونده ندارد.

بنابراین در انتخاب مکان سوراخ بسیار انعطاف پذیر است و می توان سوراخ را هر جای تخته ایجاد کرد. با مکانیزم قفل دستگاه تخته را ثابت کنید. دریل را روی سرعت بالا تنظیم کرده و سوراخ را ایجاد کنید.از سوراخ پاکتی که با دست درست کرده اید لذت ببرید.

مخفی کردن سوراخ های پاکتی

نگران سوراخ هایی که پشت یا زیر سطح چوب ایجاد کرده اید نباشید زیرا قرار نیست این سوراخ ها مشخص باشند. اما اگر روی سطح چوب که در معرض دید قرار دارد سوراخ پاکتی ایجاد کرده اید می توانید با با سوراخ گیرهای چوبی آن ها را مخفی کنید.آن ها را داخل سوراخ قرار داده و روی آن سنباده بکشید تا با سطح چوب هم سطح شود. اگر روی چوب را رنگ کنید قابل دید نخواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>