اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


صفحه کورین


کورین یا سالید سرفیس چیست؟

استفاده از صفحه کورین برای کانتر آشپزخانه به عنوان نقطه اصلی بوده و بیش از 50 سال است که از آن برای رویه کابینت استفاده می شود. استفاده از صفحه کورین در ابتدا بیشتر مد روز بود اما امروزه به جز سنگ کوارتز، مواد بسیار کمی وجود دارد که قدرت رقابت با کورین را داشته باشند. اگرچه ظاهر کورین عمق سنگ واقعی یا کوارتز را ندارد اما بسیار شبیه سنگ واقعی است. صفحه کورین جنسی است که بسیاری از خریداران پس از بررسی های مختلف آن را انتخاب می کنند.

کورین برای اولین بار در سال 1967 توسط کمپانی دوپونت ساخته شد. کورین ماده ای با سطح بدون منفذ، سخت و جامد است. دکتر دونالد اسلوکوم شیمیدان و محقق کمپانی دوپونت (Dupont)، به عنوان مخترع کورین شناخته شد و در سال 1968 گواهی ثبت اختراع برای این شرکت صادر شد. این محصول نخستین بار برای فروش در سال 1971 در انجمن ملی ساختمان سازی در تگزاس رونمایی شد.

ازآنجاکه رنگ کورین سفید بود بیشتر بازدیدکنندگان تصور می کردند که از کورین تنها برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شود؛ اما امروزه کورین دارای طیف رنگ وسیعی از 93 رنگ مختلف است.ایده اختراع سالید سرفیس یا سطوح جامد و با ظاهری مانند سنگ طبیعی ایجاد کردند اما برخلاف سنگ، رویه آن منفذ نداشته و یکدست است.

اگر گرانیت را برش بزنید، ذرات به هم فشرده نامنظم و زبری خواهید داشت که سطحی ورقه ورقه ایجاد می کند. اگرچه این سطح زیباست اما منفذهای درون سنگ ممکن است باعث ترک و شکستگی شود.کلمه جامد در سالید سرفیس به معنای یکپارچه و بدون نفوذ بودن آن است برخلاف لمینت که حالت ارتجاعی دارد.

اما کلمه جامد در سالید سرفیس معنای مهم تری دارد به این معنا که این صفحه جامد، سطحی یکپارچه و یکدست بوده که از مواد یکسان ساخته شده و تمام قسمت های آن هم نواخت است. اگر صفحه کورین را برش عرضی بزنید و داخل آن را به دقت بررسی کنید خواهید دید که تمام قسمت های آن مانند هم است و به همین جهت قابل تعمیر است.

مزایا

بدون منفذ بودن

  • هیچ سطحی کاملا بدون منفذ نیست اما کاشی، کوارتز و صفحه کورین سطحی بسیار سخت داشته و تا حدودی بدون منفذ به حساب می آیند. غیر قابل نفوذ بدون سطوح از تجمع باکتری ها جلوگیری کرده و باعث ایجاد سطحی تمیز و بهداشتی می شود.

یکپارچگی

  • برخلاف لمینت و کاشی سرامیکی، تمام قسمت های صفحه کورین یکنواخت بوده و به همین جهت ظاهر بهتری نسبت به لمینت ورقه ورقه دارد.

به راحتی قابل ترمیم است

  • صفحه کورین خراش برمی دارد اما با استفاده از سنباده گرد لرزان و صفحه سنباده عالی قابل ترمیم است. ترمیم صفحه کورین را می توانید خودتان در منزل انجام دهید.

معایب

ضعیف

  • از آن جا که صفحه کورین به راحتی خراشیده می شود و نرم است، باید هنگام استفاده از ابزار تیز به دقت از آن مراقبت کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

مقاومت حرارتی پایین

  • صفحه کورین قادر است تا دمای 212 درجه فارنهایت را تحمل کند. اما برخی صفحات کورین در دمای بالاتر از 250 درجه فارنهایت شروع به دفرمه شدن می کنند. این به آن معنا است که ماهی تابه و قابلمه داغ را نباید به هیچ عنوان روی کانتر آشپزخانه قرار دهید.

چرا به کورین سالید سرفیس می گویند؟

اگر ورق کورین را از عرض ببرید، برش مقطعی آن نشان دهنده آن است که تمام نقاط رنگی ثابت دارند؛ زیرا ذرات جامد به طور مساوی و یکنواخت پخش شده است و به همین جهت به آن سطح جامد گفته می شود.از تمام ابزاری که برای تولید محصولات چوبی استفاده می شود برای کورین هم استفاده می شود. به همین دلیل نجاران و کابینت سازان علاوه بر چوب با کورین هم کار می کنند و محصولاتی از جنس کورین در کارگاه خوددارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>