اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صفحه کورین

بعضی افراد فکر می کنند کورین تنها به عنوان رویه کانتر آشپزخانه استفاده می شود. مانند این نمونه زیبا که با شکل دهی حرارتی به صورت منحنی در آمده است.اما کورین برای مواردی بیش از این کاربرد دارد. صدها استفاده برای کورین وجود دارد که در ادامه تنها به نمونه هایی که رایج تر است می پردازیم:

  • سرویس های بهداشتی
  • دفاتر تجاری
  • آشپزخانه
  • مراکز بهداشتی و بیمارستان ها
  • مغازه های خرده فروشی
  • هتل
  • روکش

برندهای معروف تولیدکننده کورین

بیشترین مقدار کورین در بوفالو که در نزدیکی نیویورک است تولید شده و سپس به سراسر آمریکا و حتی جهان فرستاده می شود. کارخانه های تولید کورین در ترکیه، کره جنوبی و چین کار بوده که حجم زیادی از ورق های کورین را در خط تولید به صورت مداوم تولید می کنند. این محصولات نیز در سطح جهانی صادر می شوند.

پس از انقضا ثبت اختراع صفحه کورین توسط شرکت دوپونت، شرکت های دیگر به فکر جایگزینی برای کورین افتادند. در کنار کورین، برندهای معروف دیگری مانند LG Hausys، Avonite، Formica، Gibraltar، Staron، Mystera وجود دارند.

اندازه صفحات کورین

قطر استاندار صفحات کورین 12 میلی متر و اندازه طول و عرض آن برابر 760 × 3680 میلی متر است. البته کورین با رنگ سفید یخچالی با اندازه عریض تر یعنی 910× 3680 میلی متر موجود است. در برخی موارد که نیاز به کورین نازک هست، از کورین با ابعاد 6×760×2490 میلی متر استفاده می شود.

فرم دادن به کورین

از ویژگی های مهم کورین قابلیت شکل پذیری آن است که با استفاده از این ویژگی آن را به شکل های گوناگون درمی آورند. شکل دادن کورین با استفاده از حرارت را ترموفرمینگ یا شکل دهی حرارتی می گویند. برای ایجاد اجسام دو بعدی و سه بعدی در ابتدا باید کورین را با دمای مناسب گرما داده و سپس آن را در قالب چوبی یا فلزی با دمای کنترل شده بریزید. برای نگه داشتن مواد در وضعیت مناسب تا زمانی که به شکل مورد نظر دربیاید و سفت شود باید از بسته های خلأ استفاده کنید.

خراشیدگی کورین

کورین می تواند خراشیده شود. خراشیدگی در کورین تیره رنگ بیشتر از کورین روشن دیده می شود. متخصصان و افراد حرفه ای می توانند جای خراش را با سنباده و پولیش از بین ببرند؛ اما آثار خراشیدگی روی گرانیت از بین نمی رود.

تمیز کردن کورین

معمولاً لکه های روی کورین به راحتی پاک می شود. با ترکیب 3/1 مایع سفیدکننده و 3/2 آب می توانید از شر هر نوع لکه ای خلاص شوید.

مقاومت کورین در برابر گرما

با شکل دهی حرارتی می توان کورین را منعطف کرده و آن را به راحتی خم کرد یا در قالب های مخصوص ریخته و به شکل مورد نظر دربیاوریم. ماهیتابه داغ یا سیگار روشن می توانند روی کورین آثار سوختگی ایجاد کند. اگرچه سنباده زدن سطح کورین می تواند آثار سوختگی روی آن را از بین ببرد اما در مواردی که سوختگی شدید باشد سنباده و پولیش کارساز نیست.

در این موارد می توان قسمت سوخته شده را ببرید و با تکه ای کورین با همان طرح و رنگ جایگزین کنید.این ویژگی یکی دیگر از ویژگی های عجیب و مهم کورین است. قبل از هر اقدامی برای تعویض کورین، بهتر است حتماً از متخصصان حرفه ای در این زمینه مشورت و کمک بگیرید.

قیمت کورین

بعضی افراد معتقدند که کورین گران است اما این طور نیست! محصولات کورین بسیار با دوام هستند و اگر آسیب ببیند با بریدن و جایگزین کردن قسمت آسیب دیده قابل تعمیر است. این روش مؤثرتر از عوض کردن کل آن است و هزینه کمتری دارد.اگر از شخص متخصص برای تعویض قسمت آسیب دیده و چسباندن آن کمک بگیرید، محل چسباندن آن دیده نمی شود و سطح به صورت یکپارچه به نظر می رسد.

نصب کورین

بعضی افراد دانش کافی برای کار با کورین را ندارند و به اصطلاح غیرحرفه ای هستند. این افراد نحوه کار با کورین را بلد نیستند و تمام کاری که برای اتصال کورین انجام می دهند، چسب زدن است. با این کار ظاهر کورین بسیار زشت شده و معمولاً اتصالات به راحتی از هم باز می شوند. اگر از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید مطمئن خواهید بود که کورین با استفاده از متدهای صحیح و روش های درست به هم متصل شده است.

روش درست متصل کردن صفحات کورین یا قسمت های مختلف به هم این است که ابتدا روی قسمتی که قرار است بچسبانید، شکاف هایی ایجاد کرده و سپس آن را خالی کنید. سپس آن را به خوبی سنباده زده و روی دو لبه را با پارچه ای تمیز و بدون پرز پاک کرده و در نهایت سطح آن را با محلول اتانول تمیز کنید.

در ادامه دو تکه کورین را با چسب به هم چسبانده و فشار داده و اجازه دهید تا به خوبی محکم شوند. پس از متصل شدن دو تکه، چسب اضافی را از روی سطح پاک کنید. در انتها با سنباده روی آن را پولیش بزنید تا اتصال محکم شود و قسمت اتصال با چشم غیر مسلح دیده نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>