اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شلاک چیست؟


شلاک چیست؟

شلاک به عنوان پرداخت روی چوب مزایای بسیاری دارد. این ماده غیر سمی است. شلاک خیلی زود خشک می شود و به راحتی قابل استفاده با رنگ است. البته این ماده معایب خود را نیز دارد. برای نمونه به راحتی دچار خش و خراش می شود و نمی توان از آن به عنوان بهترین ماده برای ضد آب کردن استفاده کرد. همچنین هنگامی که شلاک خیس می شود حلقه های ریزی روی سطح ایجاد می کند.

چگونه پرداختی که توسط شلاک انجام شده است را تشخیص دهیم؟

تشخیص پرداخت شلاک کار راحتی نیست. همچنین استفاده از شلاک به عنوان پوششی روی پرداخت دیگر اصلاً ایده ی خوبی نیست و نتیجه ی خوبی هم در پی ندارد. خیلی از پرداخت های دیگر به غیر از شلاک نیز هستند که گیج کننده و فقط به صرف براق کنندگی لفظ شلاک به آن ها تعلق می گیرد.

برای شناخت شلاک اصل روی چوب، چند قطره الکل صنعتی را روی بعضی قسمت های مخفی بریزید. اگر پرداخت روی کار به آرامی شروع به کاسته شدن کرد شلاک شما اصل است و می توانید به راحتی موارد زیر آن را مرمت کنید. اگر در مواجهه با الکل اتفاقی نیفتد پرداخت شما می تواند پلی اورتان یا لاک الکل باشد.

ترمیم شلاک

خوشبختانه شلاک به راحتی قابل مرمت است. شلاک در واقع تهیه شده از خرده های شلاک طبیعی و الکل است و این باعث می شود که با زدن لایه ی جدیدی از شلاک پرداخت زیرین در آن حل شود.

آسیب آب

درست کردن آثار خرابی با آب داستان جداگانه ای دارد. شلاکی که خراب شده نیاز دارد تا در الکل صنعتی حل شود. الکل سریع خشک شده و به لایه ی جدید اجازه می دهد تا به آرامی با لایه ی زیرین مخلوط شود. اگر لایه شلاک زیرین رنگی است برای رسیدن به رنگ دلخواه به کمی آزمون و خطا احتیاج دارید.پاک کردن شلاک از روی قلم مو و ابزار آلات هم کار راحتی است. شلاک با آمونیاک به راحتی تمیز و در آلکالین به راحتی حل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>