اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب اشباع فشاری

چوب اشباع شده فشاری بالغ بر 60 سال است که در دسترس است و فرمول اصلی آن بر محور آرسنیک به عنوان ماده نگهداری اصلی می چرخد تا به الوار قابلیت ماندگاری در فضای آزاد را بدهد. همان گونه که انتظار می رود استفاده از ماده ای مثل آرسنیک که به صورت بالقوه سمی است می تواند موجبات نگرانی هر کدام از ما را فراهم کند مخصوصا اگر قرار باشد کودکان در معرض استفاده از آن ها قرار بگیرند.

برای رفع نگرانی از امنیت این چوب، در سال 2002 آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا کارخانه های الوار را برای پیدا کردن راه حلی بهتر که در آن از ماده آرسنیک استفاده نشود توجیه کرد که نتیجه ی آن شد ماده ای به نام ACQ که در الوار اشباع شده ی جدید درجه ی بالایی از مس را جایگزین آرسنیک کردند. با وجود اینکه این ماده ریسک مسموم شدن را از بین می برد ولی مشکل خطرناک دیگری به نام خوردگی به همراه داشت.

مشکل از رسانایی بالای مس سر چشمه می گرفت. استفاده از این ماده در الوار اشباع شده ی فشاری خوردگی فلزاتی چون پیچ و میخ و … را بالا می برد که این موضوع باعث سقوط عرشه های بسیار زیادی در سال های اخیرشده است که آخرین مورد آن در سال 2003 در کنتاکی اتفاق افتاد که طی این حادثه 13 نفر کشته و 57 نفر زخمی شدند. آیا راه حلی وجود دارد؟

این شدت از خوردگی در این نوع الوار باید نجاران را برای استفاده از انواع اتصال دهنده ها در هر پروژه ای هوشیار نگه دارد برای مثال نیاید از پیچ نجاری و یا میخ در کارهای خود استفاده کنند و به جای آن از اتصال دهنده هایی که مخصوص برای این نوع الوار ساخته شده اند استفاده کنند.

فولاد ضد زنگ یا مس

فولاد ضد زنگ و مس هر دو در مقابل خورده شدن مقاومت بالایی دارند اما اگر بودجه ی قابل توجهی برای این کار منظور کرده اید به هیچ وجه اجرایی و به صرفه نیست.

اتصال دهنده های گالوانیزه

آیا می توانید از پیچ ها و میخ های گولوانیزه در الوار اشباع شده ی ACQ استفاده کرد؟ هم بله هم خیر.اتصال دهنده های ساده و قدیمی گالوانیزه به دلیل اینکه برای این شدت خوردگی طراحی نشده اند می توانند در مدت زمان کوتاهی از هم بپاشند.البته امروزه خیلی از کارخانجات انواع اتصال دهنده های hot-dipped galvanized مانند میخ ها، براکت ها، یدک کش ها را در مارک های مختلف به بازار داده اند. نکته این است که برای مناسب بودن یا نبودن آن به زیر بسته نشود و به دنبال "G-185" باشیم. هر مقداری کمتر از G-185 اصلا مناسب این الوار نیست.

اتصال دهنده های قابل قبول دیگر

اکثر کارخانه ها پیچ هایی بدون روکش های گولوانیره تولید می کنند و اتصال دهنده های دیگر که در ظاهر رنگ شده است. معمولا رنگ سبز تیره و قهوه ای دارند و به صورت مشخص برای استفاده در الوارهای اشباع شده ی ACQ بسته بندی شده اند. همچنین پیچ هایی که طول عمر بالا و در مقابل خوردگی مقاومت زیادی دارند را می توانید در مراکز خرید ابزار آلات تهیه کنید که معمولا برای آن ها پیچ گوشتی های سر گردی طراحی شده است.

هرگاه الوار شما به بست یا گیره احتیاج پیدا کرد بهتر است مراقب نوع آلومینیومی آن باشید؛ زیرا به شدت مستعد خوردگی است و باید تا جای ممکن از آن دوری کرد. می توان در جایگزینی آن به دنبال بست هایی با درجه G-185 باشید و حتما از یک جدا کننده ی محافظ بین الوار و بست استفاده کنید. یک جدا کننده ی پلاستیکی یا نمونه هایی بر پایه قطران قابل قبول است.

اگر پروژه ی شما احتیاج به فلاشینگ (درزگیری) دارد حتما این مشکل را مد نظر داشته باشید زیرا اکثر فلاشینگ ها از آلومینیوم است و در معرض الوارهای ACQ خورده می شود.اگر از سال 2002 شما پروژه هایی با استفاده از الوار ACQ درست کرده اید چگونه می توانید مطمئن باشید که فضای امنی دارید؟

به محل قرارگیری بین اتصال ها و الوار نگاه کنید. مقداری زنگ زدگی سفید رنگ مشکلی ندارد اما اگر با زنگ زدگی نسبتا قرمز رنگ یا تغییر رنگی به همان سمت و سو مواجه باشید مشکل جدی است. باید تمامی اتصالات خود را بازبینی کرده و در صورت وجود مشکل اتصالات قابل قبول را جایگزین اتصالات زنگ زده کنید.

با احتیاط بسیار زیاد نسبت به فلزاتی که در پروژه ی شما در نزدیکی این الوارها قرار دارند به راحتی می توانید احتمال بروز این مشکل را تا حد زیادی پایین بیاورید و با دانستن این که هیچ نوع اتصال غیر اصولی در کار خود ندارید نسبت به امنیت کار خود اطمینان حاصل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>