اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه اسپانیایی سازه ای مخصوص به جهت راه اندازی گلخانه می باشد که طرح اولیه ساخت آن متعلق به کشور اسپانیا است. در ابتدا این سازه تنها در کشور های ترکیه و اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه با توجه به مزیت های بسیار زیادی که دارد در کشور ما نیز بومی سازی شده و در بهترین کیفیت های ممکن احداث می شود.

اسپانیایی

گلخانه ها دارای انواع گوناگونی می باشند که گلخانه اسپانیایی را می توان نمونه شناخته شده و معروف آن ها معرفی کرد که در حال حاضر در کشور ما با استقبال چشمگیر مردم جامعه مواجه شده است. گلخانه اسپانیایی از آن جا که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است دارای بازدهی به مراتب بیشتری در مقایسه با دیگر انواع گلخانه های موجود می باشد.

در عصر حاضر سرمایه گذاری در زمینه تولید و پرورش انواع محصولات گلخانه ای دارای طرفداران بسیار عدیده ای است، چرا که افراد با سرمایه گذاری در این راستا نه تنها سرمایه اولیه ی خود را در کم تربن زمان ممکن برداشت می کنند بلکه به سود هنگفتی نیز می رسند. اولین وهله برای شروع سرمایه گذاری در این زمینه تحقیق در مورد انواع گلخانه ها می باشد. مطمئناً با انجام تحقیق و بررسی پیرامون انواع سازه های گلخانه ای، گلخانه اسپانیایی بهترین گزینه موجود خواهد بود، زیرا که این سازه دارای خصوصیاتی است که دیگر سازه های گلخانه ای فاقد آن ها می باشند.

حال اگر خواستار تهیه و ساخت گلخانه اسپانیایی هستید می توانید با خواندن ادامه ی متن مطلوب ترین اطلاعاتی را که می توانند راهنمای مناسبی برایتان باشند به دست آورده و در مسیر سرمایه گذاری خود برای احداث گلخانه اسپانیایی استفاده کنید.

ویژگی های ساختاری گلخانه اسپانیایی

ساخت گلخانه اسپانیایی به گونه ای است که باعث شده دارای ویژگی های مثبت فراوانی باشد که هر کدام از ویژگی هایش به نوبه ی خود از اهمیت بسزایی برخوردارند.

در واقع اصلی ترین و قابل توجه ترین ویژگی این سازه که آن را در بین دیگر نمونه های مشابه برجسته کرده، متریالی است که برای ساختش مورد استفاده قرار می گیرد. طبق الگوی ساخت گلخانه اسپانیایی در پوشش قسمت های سقف و دیواره ی آن می توانید از موادی چون پلاستیک و پلی کربنات استفاده کنید.

استفاده از متریال های ذکر شده در ساختار گلخانه اسپانیایی موجب شده تا مقاومت آن در مقابل وزش باد چیزی حدود 130 کیلومتر در ساعت باشد. چنین مقاومتی در یک گلخانه بسیار کم یاب است که گلخانه اسپانیایی آن را به نحو احسن فراهم کرده است.

بدیهی است که از دیگر پارامتر های مد نظر در ساختار هر گلخانه ای جدا از مقاومتش در برابر باد، میزان مقاومت آن در برای بارش های مختلف برف و باران می باشد. در مورد مقاوت گلخانه اسپانیایی پیرامون این مسئله گفتنیست که دارای مطلوب ترین سطح ممکن می باشد، به گونه ای که قادر به تحمل 40 کیلوگرم بارش در مسافت یک متر مربع است.

تمام پارامتر های ساختاری این گلخانه باعث شده است تا دارای ظاهری به شکل چند دهانه ای باشد. دهانه های آن همواره گنبدی شکل و با زاویه ای به اندازه 27 درجه می باشند که به طور دقیق در همه دهانه های آن رعایت شده است.

تمام ویژگی های ساختاری ذکر شده از گلخانه اسپانیایی جزء اصلی ترین دلایل محبوبیت بالای آن بین فعالان حوزه تولید و پرورش انواع گیاهان گلخانه ای می باشد. فعالان این حوزه های پر رونق، می توانند با بهره مندی از وجود گلخانه اسپانیایی مرغوب ترین و بیشترین محصول را طی یک سال کشت نمایند.

اجزای تشکیل دهنده گلخانه اسپانیایی

این سازه نیز مثل هر سازه ی دیگری دارای اجزای تشکیل دهنده مشخصی می باشد که باید مطابق با استاندارد ها و اصول الگوی ساخت آن، استفاده شوند.

در ادامه متن به برخی از مهم ترین و بااهمیت ترین اجزای این گلخانه اشاره کرده ایم که در صورت نبود هر کدام به طور حتم مشکلاتی در عملکردش به وجود خواهد آمد:

ستون ها: اسکلت تشکیل دهنده گلخانه اسپانیای ستون های آن است که جنس آن ها از موادی به اسم پروفیل فولادی می باشد. ستون های گلخانه طوری قرار می گیرند که با یک دیگر 2 و نیم متر فاصله دارند، در حالی که ستون های قسمت میانی گلخانه بایستی دارای فاصله ی 5 متری از هم باشند.
کمان ها: این قسمت های گلخانه نیز باید با فاصله ای به اندازه 2 و نیم متر از هم نصب شوند.
شبکه ها: دارای انواع مختلفی چون پیشرفته، ساده دستکدار و پیشرفته دستکدار می باشند که استفاده از هر کدام با توجه به شرایط محیطی و محل احداث سازه مشخص می شود.
ناودان ها: این جزء از گلخانه بین کمان ها نصب می شود که وظیفه ی آن شامل جمع آوری آب باران و انتقال آن به استخر مخصوص کنار گلخانه و همچنین دسترسی سهل تر به سقف سازه می باشد.
اتصالات سر ستون: در صورت نبود این بخش، گلخانه عملاً احداث نخواهد شد چرا که اتصالات سرستون وظیفه ی مهم وصل ناودان ها، کمان ها و ستون ها را به یکدیگر دارند.
از دیگر اجزای تشکیل دهنده گلخانه اسپانیای عبارت می باشند از بست ها، ستون های مهار کننده ی بخش ابتدایی و انتهایی گلخانه، اهرم های مجاز جانبی، تهویه و شمای مونتاژ.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>