اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استراکچر فلزی چیست؟

استراکچرهای فلزی از جمله سازه های فلزی صنعتی محسوب می شوند. این نوع سازه های صنعتی بسیار کاربردی و مورد توجه هستند. و بیشتر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.
استراکچر های فلزی در برابر زلزله عملکرد بیشتری دارد علاوه بر حفظ پایداری و انسجام، انرژی ناشی از زلزله را تا حد امکان جذب و مستهلک می نماید.

با توجه به منحنی نیرو تغییر مکان سازه ها هرچه استراکچر فلزی شکل پذیر تر باشد انرژی بیشتری را هنگام زلزله جذب می کند. فولاد نرمه به علت طبیعت شکل پذیری که دارد از این نظر ماده مناسبی می باشد و می تواند انرژی زیادی جذب کند.

از مزایای استراکچرهای فلزی می توان به مقاومت زیاد، خواص یکنواخت، دوام استراکچر، خواص ارتجاعی، شکل پذیری، قابلیت رگلاژ، سهولت عملیات تعمیر و نگهداری و صرفه جویی در وقت و هزینه نیروی کار این سازه ها اشاره کرد.

انواع استراکچر فلزی کدامند

انواع استراکچرهای فلزی از لحاظ شکل ساختار به دسته بندی زیر تقسیم می شوند:

  • سازه های قاب بندی شده: که مجموعه ای از اعضای محوری، خمشی و یا محوری خمشی اند.
  • سازه های پوسته ای: منابع نگهداری مایعات و گازها که نیروی محوری حاکم است.
  • سازه های معلق: که در آن نیروی کششی حاکم است.

مراحل ساخت انواع استراکچرهای فلزی

نحوه اجرا و عملیات ساخت استراکچر فلزی بسیار دشوار می باشد. چون به ظرافت و دقت بسیار بالایی در ساخت نیاز دارد.این سازه ها به دلیل قرار گیری تجهیزات نفتی، لوله های انتقال، توربین ها، دیگ های بخار، کوره های صنعتی و… طراحی و اجرا می شوند.

همچنین به دلیل اکسپوز بودن این سازه، عملیات زنگ زدایی و اعمال رنگ طی چندین مرحله با دقت و حساسیت بسیار بالایی انجام می شود. به همین دلیل این سازه در مقابل رطوبت موجود در مناطق شمالی یا جنوبی بسیار مقاوم می باشد و این امر باعث حفاظت کامل و بی نقص از سازه می شود.

مراحل نصب انواع استراکچر فلزی

نصب استراکچر فلزی یک فرآیند کاملا مهندسی و بسیار حساس و سختگیرانه می باشد. هدف از نصب استراکچر تولید ساختمان جهت اسکان یا انبار کالا نمی باشد.هدف از ساخت و طراحی استراکچرهای فلزی نصب تجهیزات صنعتی می باشد. به عنوان مثال نصب لوله های انتقال نفت در صنایع پتروشیمی، نصب توربین بخار در فضا های نیروگاهی و… از اهداف ساخت این سازه ها می باشد.

این هدف به خوبی جایگاه حساس و دقت بالا در نصب استراکچر را نشان می دهد. استحکام کافی، تحمل وزن بالا، دوام طولانی، متریال با سطح استاندارد بالا از ویژگی های کلی استراکچر ها می باشند.مهم ترین مرحله در نصب استراکچر های فلزی مراحل مربوط به زنگ زدایی است.

چون که این استراکچر ها با توجه به ماهیتی که دارند همواره در مسیر زنگ زدن قرار دارند. به همین دلیل مرحله زنگ زدایی و اعمال رنگ در نصب استراکچر الویت و جایگاه مهمی دارد.در اصول ایمنی و اجرایی نصب استراکچر به کارگیری افراد توانمند همراه با تجربه کافی الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>