اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخزن میکسر دار

در بخش های تولیدی و صنعتی، تولید کنندگان برای ترکیب چند محصول با یکدیگر و یا شکست مواد به مخزن میکسر دار نیاز دارند. این مخازن قابلیت ترکیب و مخلوط کردن هرگونه مواد جامد و مایعی را دارد. این تجهیزات با توجه به مواد متغیر طبق ماده مورد نظر طراحی و ساخته می شوند.

مثلا در برخی از فرآیند ها با توجه به فشار بالا نیاز به یاتاقان تحت فشار بالا و با دمای داخلی بالا می باشد. در صنایع دارویی و شیمیایی به مخزن استیل میکسر دار نیاز می باشد. که در ساخت این میکسرها از ورق 304 و 316 و همزن ضد انفجار استفاده می شود.

کاربرد مخزن میکسر دار
این مخازن در صنایع مختلف به جهت تولید محصولات مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از این صنایع به شرح زیر می باشند:

  • صنایع آرایشی و بهداشتی
  • صنایع خمیر و کاغذ
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع مواد غذایی
  • صنایع دارو سازی صنایع خودرو سازی و…
  • انواع مخزن میکسر دار

به طور کلی مخازن میکسر دار به دو صورت عمودی و افقی طراحی و تولید می شوند. انواع مختلف مخزن میکسر دار به شرح زیر می باشند:

میکسر خاص

به عنوان مثال میکسر مواد غذایی از این نوع میکسر می باشند. این مدل از مخازن میکسر دار به منظور مخلوط کردن، خمیر کردن، هم زدن، ترکیب کردن و یا لایه لایه کردن مواد غذایی به کار می روند. و برای تولید این نوع محصول باید مقررات و اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

مخزن میکسر دار با میکسر هموژنایزر

این مخازن به منظور شکستن و مخلوط کردن مواد مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال محصولاتی مثل شیر و خامه توسط این مخازن تولید می شوند.

میکسر امولسیون

این نوع میکسر دارای سرعت بالایی می باشد و از یک صفحه سوراخ کاری شده برای مخلوط کردن مواد استفاده می کند.

میکسر دسته ای

این مخازن برای انجام عملیات مقداری از مواد را با یکدیگر مخلوط می کنند و بعد با مواد بعدی دسته یا تعویض می کنند.

میکسر مایعات

این مخازن برای ترکیب مواد با ویسکوزیته کم و مایعات به کار می روند. لازم به ذکر است که این مخازن برای مواد چسبناک و سخت مناسب نمی باشد.

میکسر ساکن

این میکسر به این دلیل که اجزاء و تجهیزات آن ثابت هستند میکسر ساکن نام دارد. این میکسر ها به دلیل تیغه های صاف و نازک و نواری شکلی که دارند تمیز کردن آن بسیار آسان می باشد.

میکسر برشی بالا

این نوع میکسر برای همگن کردن مواد مایع و جامد مختلف، کاهش سایز ذرات، امولسیون سازی، پراکنده سازی و تجزیه مواد طراحی و ساخته می شوند.

مخزن میکسر دار با میکسر پارویی

در این نوع میکسر پاروی بزرگی استفاده شده است که حول محور افقی می چرخد.

میکسر درام

این نوع مخازن میکسر دار با بکار بردن مواد با گرانروی کم یا متوسط مانند سیمان یا چسب ساخته می شوند. این میکسر قابلیت مخلوط کردن ذرات مواد با اندازه های مختلف را دارد. و داری مخزنی استوانه ای شکل می باشد.

جنس مخزن میکسر دار

معمولا مخازن میکسر دار به منظور رعایت اصول بهداشتی و همچنین مقاومت آن ها در مقابل خوردگی، زنگ زدگی از فولاد زنگ نزن ساخته می شوند. این مخازن ممکن است از جنس مواد دیگری مثل تیتانیوم، چدن، آلومینیوم و… ساخته شوند.این مخازن این قابلیت را دارند که هنگام ترکیب و مخلوط کردن مواد مختلف طی فرآیند تولید محصولات به وسیله تیغه های قدرتمندی که دارد مواد را به مرحله ذوب شدن برساند.

اجزای تشکیل دهنده مخازن میکسر دار

میکسر ها به طور کلی از اجزای مشابه ای ساخته می شوند. تنها تفاوتی که در آن ها وجود دارد اندازه و ابعاد میکسر ها می باشد.به طور کلی یک مخزن میکسر دار به طور استاندارد دارای یک مخزن و محفظه اصلی است. که درون آن یک بیلچه دوار یا تیغه وجود دارد که مواد را با یکدیگر مخلوط می کند. معمولا این مخازن دارای چندین تیغه از انواع مختلف هستند که به منظور ترکیب کردن مواد قابلیت تعویض دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>