اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سوله صنعتی


سوله صنعتی چیست؟

سوله به سازه فلزی گفته می شود که دارای سقفی شیب دار است و بر اساس محاسبات فنی خاص ساخته می شود. از این سازه ها در پوشش دهانه های بزرگ و ساختمانهای صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه های هواپیما، سالن های ورزشی، فروشگاه ها و موارد متعدد دیگری استفاده می شود.

سوله ها به دلیل کاربرد صنعتی که دارند از نظر طراحی با سایر سازه ها متفاوت می باشند. چون قاب ها در این سازه ها متفاوت بوده و دارای شیب هستند و دهانه این سازه ها نسبت به سایر سازه ها بزرگ تر است.

انواع سوله صنعتی

  • سوله قوسی هلالی شکل
  • سوله تمام قوسی
  • سوله چند ضلعی
  • سوله تک دهانه
  • سوله دو یا چند دهانه با ستون مشترک

طراحی سوله های صنعتی

طراحی سوله ها امری بسیار دقیق و تخصصی می باشد. در طراحی سوله ها فاکتورهای مهمی دخیل هستند، در صورت بی توجهی به این موارد هزینه های زیادی به سازنده تحمیل می شود و صرفه اقتصادی طرح زیر سوال می رود. همچنین بی توجهی به این موارد ممکن است باعث تضعیف سازه ها شود. برای طراحی سوله ها به اطلاعات زیر نیاز می باشد:

  • بار برف و نیروی باد
  • ارتفاع جانبی سوله
  • شیب مورد نظر سقف سوله و محاسبه ارتفاع تاج سوله
  • شیب دهانه عرضی و دهانه های طولی سوله و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده برای سوله
  • پوشش مورد نظر برای سقف سوله
  • نیروی زلزله
  • در نظر گرفتن مقاومت خاک منطقه ای که در آن پروژه اجرا می شود

با در نظر گرفتن اطلاعات فوق اقدام به طراحی سوله می شود. اما اجرای سوله خود مبحثی دیگر می باشد و برای اجرای سوله به تیم های مهندسی خاصی نیاز است.

مزایای استفاده از سوله صنعتی

1- کم بودن هزینه ساخت سوله صنعتی

یکی از ویژگی های مهم سوله های صنعتی قیمت پایین و ارزان بودن آن است. هزینه ساخت این سازه ها بسیار پایین تر از ساخت ساختمان های مشابه با آجر و مصالح می باشد. برای ساخت این سوله ها نیز زمان کمتری صرف می شود.

2- قابلیت انعطاف پذیری و استفاده چند منظوره از این سوله ها

مزیت دیگر سوله صنعتی استفاده چند منظوره از آن است. می توان از آن ها همزمان برای انبار ها، ساختمان های اداری و… استفاده کرد. چون سوله یک فضای خالی است که شما می توانید مطابق با نیازتان با استفاده از طراحی داخلی هر آنچه که می خواهید را بسازید.

3- ظاهری زیبا و دل انگیز

سوله صنعتی را هم می توان همانند ساختمان ها و خانه ها زیبا طراحی کرد. برای آنکه سوله شما جلوه ای زیبا و تأثیر گذار داشته باشد می توانید برای دیوار های آن پوشش های زیبا، درب های چشم الکترونیکی و پنجره های جدید یا دوجداره طراحی کرد.

4- درآمد زایی طولانی مدت

یکی از ویژگی های این سوله ها این است که می توان آن ها را برای مدت طولانی تر اجاره داد. اجاره معمولی یک ساختمان بین 6 تا 12 ماه است اما ملک های صنعتی را می توان به مدت 3 تا 10 سال اجاره کرد. چون معمولا از سوله ها برای واحد های تولیدی یا انبار ها استفاده می کنند که باید برای آنها قراردادهای بلند مدتی امضاء کنند.

5- صرفه جویی در هزینه های سوله سازی با خرید سوله دسته دوم

با خرید سوله دسته دوم می توانید در هزینه اولیه ساخت سوله صرفه جویی کنید. همچنین اجاره یک ملک از خرید سوله دست دوم گرانتر خواهد بود.

6-نگهداری کم از سوله ها

انواع سوله های صنعتی از فولاد ساخته می شوند و معمولا به نگهداری کمی نیاز دارند. سطح فلز برای جلوگیری از آسیب ها و زنگ زدگی گالوانیزه می شود این روکش باعث کاهش اثرات مخرب خوردگی می شود و از فلز محافظت می کند. تمام سازه های فولادی ممکن است هر 5 سال یکبار نیاز به رنگ آمیزی داشته باشند.

7- دوام و ثبات پایداری بالا در طولانی مدت

یکی از مهم ترین ویژگی سازه های صنعتی با دوام بودن و مستحکم بودن آن ها می باشد. در حقیقت این یکی از مزیت های رقابتی آن ها است. در ساخت انواع سوله از تیر ها و ورق های فولادی استفاده می شود که در نوع خود مقاوم ترین مصالح هستند. و این فلزات نمی توانند به راحتی صدمه ببینند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>