اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از نایلون گلخانه برای ساخت گلخانه شخصی شما فواید زیادی دارد. ساخت نایلون گلخانه و استفاده از آن بسیار آسان است و هزینه بسیار کمتری نسبت به یک قاب بزرگ شیشه ای دارند. نایلون همان چیزی است که می تواند گرما و رطوبت گلخانه را حفظ کند. بسته به نوع نایلون مورد استفاده، می توانید حتی در شرایطی که هوا در زمستان تنظیم می شود، انواع مختلفی از گل ها را پرورش دهید.

گلخانه

نایلون گلخانه چیست؟

پوشش گلخانه از دوام بیشتری نسبت به نایلون معمولی برخوردار است. ورق های نایلون معمولی هنگام برش به راحتی پاره می شوند زیرا انتهای آن می پیچد، اما نایلون گلخانه مخصوص ساخته شده است تا در برابر پاره شدن و ایستادگی در برابر آب و هوا مقاومت کند. در واقع به جای اینکه فقط از ورق ها تشکیل شود، بافت هایی نیز درون ان قرار می گیرد. این نوع نایلون برای پوشاندن اندازه ها و شکل های مختلف سازه های گلخانه ای مناسب است و می توان در اطراف دریچه ها، درها و پنجره ها قاب بندی شود.

انواع نایلون گلخانه:

نایلون گلخانه سازی بیشتر از چهار نوع مختلف پلاستیک ساخته می شوند. این پلاستیک ها عموماً حدود 2 تا 3 سال دوام دارند. البته هوای شدید مانند طوفان ها، گردبادها، تگرگ و یخ زدگی شدید در از بین رفتن نایلون های گلخانه تأثیری زیادی ندارد.

نایلون پلی اتیلن:

اولین نوع نایلون گلخانه از نوعی ساخته می شود که به آن پلی اتیلن می گویند. این نوع نایلون از دو نوع درجه مختلف وجود دارد: درجه تجاری برای کاربردهای بزرگ صنعتی و درجه ابزاری برای مصارف شخصی. اکثر مراکز خانگی درجه خدماتی را دارند. نایلون پلی اتیلن در صورت نگهداری خوب به مدت یک یا دو سال دوام دارد و معمولا بعد از این مدت نیز می تواند تعمیر شود.

نایلون گلخانه کوپلیمر:

درجه ای بالاتر از نایلون پلی اتیلن است که کمی بادوام تر و ماندگار تر است. قبل از شروع به شکنندگی و شکسته شدن، می تواند در گلخانه شما تا سه سال دوام داشته باشد. یخ زدن و ذوب شدن نایلون باعث شکننده شدن آن بعد از چند سال خواهد شد. پلاستیک های کوپلیمر گران قیمت نیز وجود دارد که از دوام بالاتری نیز برخوردار هستند و شبیه به شیشه عمل می کنند.

نایلون پلی وینیل:

یک نوع نایلون گران تر در مقایسه با دو مورد دیگر است، با این وجود حتی از دو نمونه قبلی نیز بادوام تر است. گلخانه های سر پوشیده از نایلون پلی وینیل از مقاومت خاصی برخوردار است. اگر با تمیز کردن و بازرسی منظم از آن مراقبت خوبی کنید، حداقل تا پنج سال می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نایلون پلی کربنات:

با دوام ترین نایلون گلخانه، نوع پلی کربنات نام دارد. این در واقع یک نایلون دوتایی یا دوقلو است و تشکیل شده از نایلون پلی کربنات و نایلون پلی اتیلن است. اگر به درستی از آن مراقبت شود می تواند تا یک دهه دوام بیاورد. همچنین برای رشد گیاه در طول سال گرما و رطوبت زیادی را حفظ می کند.

بهترین نایلون برای استفاده در گلخانه چیست؟

اگر شما می خواهید گلخانه خود را بسازید؟ این ایده درخشان برای یک پروژه است! گلخانه محیطی را فراهم می کند که گرما و رطوبت در آن حفظ شود، و این امکان را برای رشد محصولات زراعی، گل و گیاهان دیگری فراهم می آورد که معمولاً فقط در هوای گرم حتی در زمستان نیز رشد می کنند.

اگر زمان و هزینه مسئله ای نبود، بهترین گزینه ساخت گلخانه شما با دیوارهای شیشه ای یا فایبرگلاس است. با این حال، شما احتمالاً نمی توانید از این نوع مواد استفاده کنید، نگران نباشید - این راهنمای خرید دقیق به شما کمک می کند بهترین نایلون ساخت گلخانه را برای گلخانه آینده خود انتخاب کنید.

من چه نوع پوشش گلخانه را انتخاب می کنم؟

در هنگام انتخاب نایلون گلخانه برای گلخانه شما باید چند نکته را در نظر بگیرید که مهم ترین آنها در زیر ذکر شده است.

  • دوام نایلون برای احداث گلخانه:

تولید نایلون گلخانه شما در شرایط بسیار شدید قرار خواهد گرفت. ممکن است نیاز به تحمل باران های شدید، وزش باد شدید یا بارش برف شدید باشد. حتی نور مستقیم خورشید دقیقا برای همه نایلون ها مطلوب نیست زیرا بسیاری از آنها می توانند با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ثابت شکننده شوند. یک قطره اشک بر روی پلاستیک گلخانه شما می تواند اثر بخشی آن را به طرز چشمگیری کاهش دهد، بنابراین سرمایه گذاری روی یک ورق نایلون با کیفیت بالا ساخته شده با مواد مناسب، شما را از بسیاری از سردردهای آینده نجات خواهد داد.

  • شفافیت نایلون گلخانه:

گلخانه هایی که به معنای واقعی کلمه سبز رنگ هستند، امروزه دیگر متداول نیستند. در حقیقت، استفاده از مواد با رنگ سبز برای گلخانه تقریباً یک عمل قدیمی است. در دوران مدرن، بیشتر تولید کنندگان با موادی که تا حد امکان شفاف هستند، بهترین نتیجه را کسب کرده اند.

توجه داشته باشید که یکی از اهداف گلخانه این است که نور خورشید به گیاهان برسد تا بتوانند از طریق فتوسنتز عبور کنند. این بدان معنی است که شما می خواهید نور خورشید تا آنجا که ممکن است از دیواره های گلخانه خود عبور کند. شفافیت معمولاً هنگام استفاده از صفحات فایبرگلاس یا پانل های شیشه ای مسئله ای مهم نیست اما اگر از صفحات پلاستیکی استفاده می کنید، پیدا کردن تعادل مناسب بین شفافیت و ضخامت می تواند مشکل باشد.

پوشش گلخانه سازی یکی از متداول ترین و در عین حال مهم ترین جزء گلخانه بشمار می رود. استفاده از نایلون مرغوب و دارای خواص مطلوب می تواند در افزایش راندمان و بهره وری محصولات گلخانه نقش مهمی بازی کند. امروزه به دلیل سهولت در نصب، کارایی قابل قبول و قیمت مناسب و ارزان نایلون گلخانه تهران، از نایلون برای پوشش خارجی گلخانه استفاده زیادی می شود. به علاوه با توجه به اینکه تولید کنندگان نایلون این امکان را دارند که برخی از مواد افزودنی را به نایلون اضافه نمایند، لذا استفاده از نایلون برای ساخت گلخانه کاربرد زیادی دارد. نایلون گلخانه با توجه به خواص مناسبی که در انتقال نور و جلوگیری از اتلاف گرما و سرما دارد به عنوان یک پوشش مناسب در ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به همین خواص تولید نایلون گلخانه در مقیاس وسیع صورت گرفته و درصد زیادی از گلخانه های موجود در ایران و سایر کشورهای جهان از پوشش نایلونی برای پوشاندن سطح خارجی گلخانه استفاده می نمایند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های نایلون گلخانه و قابلیت های آن در افزایش راندمان و بهره وری گلخانه به شرح ذیل می پردازیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>