اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نایلون های گلخانه ای بیشترین کاربرد و مصرف را در پوشش گلخانه ها بر عهده دارد. نایلون های پلاستیکی که برای پوشش گلخانه از آنها استفاده می شود معمولا از جنس پلی اتیلن ساخته می شوند. در ترکیب مواد بکار رفته در این نایلون ها نیز از مواد مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده می شود. از آنجائیکه اشعه ماورا بنفش تأثیر مخرب و تجزیه پذیری بر روی مواد مختلف دارد، بکار بردن این نوع مواد در تولید نایلون احداث گلخانه همانند فیلتر عمل کرده و منجر به افزایش کارکرد و دوام آنها تا 4 سال نیز می شود.

گلخانه

بنابراین امکان پوشش گلخانه با هزینه مناسب و پائین نسبت به سایر انواع پوشش های گلخانه میسر می شود. نکته قابل توجه در تولید نایلون گلخانه ساز این است که علاوه بر مقاوم سازی نایلون در برابر اشعه ماورا بنفش امکان افزودن سایر مواد و ترکیبات به نایلون در جهت مقاوم سازی نایلون در برابر دما و یا شبنم وجود دارد. در مناطق سردسیری که تابش نور خورشید در حداقل قرار دارد و سرمای زیادی بر محل حاکم است، با اضافه کردن افزودنی IR به ترکیبات نایلون، پوشش نایلون گلخانه به عنوان یک عایق عمل کرده و مانع از خروج اشعه مادون قرمز و گرمای حاصل از آن از گلخانه می شود. بدین ترتیب امکان برخورداری از نور خورشید و گرمای آن به طور منظم و یکسان در تمام مناطق گلخانه برای محصولات فراهم می شود. ماده مهم دیگری که در تولید کننده نایلون گلخانه امکان افزودن و برخورداری از خواص آن وجود دارد، ماده ضد شبنم است.

به طور حتم دیده اید که فضای داخلی گلخانه ها دارای رطوبت زیادی بوده و قطرات شبنم بر روی شیشه و یا نایلون های گلخانه خودنمایی می کنند. این قطرات دارای مضرات زیادی برای گیاهان و محصولات گلخانه ای هستند. قطرات شبنم مانع از نفوذ نور خورشید به داخل گلخانه شده و جذب نور خورشید کاهش می یابد. این موردی است که تأثیر مستقیم در کاهش محصولات گلخانه دارد. از طرفی قطرات شبنم با افتادن بر روی گیاهان مختلف امکان ابتلا به بیماری را افزایش داده و در برخی موارد همانند یک ذره بین در برابر نور خورشید به گیاهان صدمه می زند. با افزودن مواد آنتی شبنم هنگام تولید انواع نایلون گلخانه می توان از مزیت های بیشمار آن برخوردار گردید. با توجه به مزیت های نایلون های گلخانه ای از این مواد در ساخت و پوشش گلخانه استفاده زیادی می شود.
امروزه گلخانه های نایلونی درصد بالایی از گلخانه های دنیا را به خود اختصاص می دهند. اغلب نایلون پلاستیکی گلخانه از نوع پلی اتیلن بوده که معمولاً به ماده مقاوم کننده در مقابل UV( اشعه ماورای بنفش) آمیخته شده اند که در این صورت طول عمر آنها تا حدود 4 سال قابل افزایش است.

همچنین می توان بر حسب نیاز مشتریان افزودنی هایی را جهت تنظیم دما (IR)، اشعه ماوراء بنفش (UV)، ضد شبنم (FOG) و … به فیلم های تولیدی اضافه نمود.

افزودنی UV: این ماده تثبیت کننده در مقابل اشعه خورشید (ماوراء بنفش) و آنتی اکسیدان ها به عنوان فیلتر عمل کرده و از فساد و خرابی نایلون ها می کاهد.

افزودنی IR: در مناطق با شدت سرمای زیاد و طول روزهای آفتابی کم به دلیل کاهش درجه حرارت با وارد نمودن این ماده در نایلون از خروج اشعه مادون قرمز و گرمای ناشی از آن جلوگیری نموده و باعث انعکاس و بازتابش نور و گرما در سطح گلخانه به صورت منظم و یکنواخت می گردد.

افزودنی ضد شبنم (Anti Fog): قطرات آبی که در اثر فتو سنتز گیاهان در سطح داخلی نایلون گلخانه ای بر روی نایلون شکل می گرد، دارای چندین اثر منفی می باشد. باعث کاهش 30٪ دریافت نور توسط گیاهان می گردد که موجب کاهش محصولات می شود. چکیدن قطرات شبنم بر روی گیاه باعث افزایش احتمال بیماری های مختلف می شود. همچنین قطرات آب شبیه به ذره بین عملکرده و باعث صدمه زدن به گیاه می گردند. نایلون گلخانه آنتی فوگ مزایای زیادی را به دنبال دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>