اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پوشش سقف سوله


سوله چیست؟

سوله به سازه ای فلزی می گویند که دارای سقفی شیب دار است.که در سالن های ورزشی، تعمیرگاه ها، سازه های ساختمان و انبار ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.ساخت سوله ها به دلیل کاربرد های صنعتی آن ها اندکی با سایر سازه ها متفاوت است.

تفاوت سوله ها با سایر سازه ها در این است که قاب های مورد استفاده در سوله ها شیب دار است. و دهانه بزرگ تری نیز نسبت به مابقی سازه ها دارند. همچنین باید توجه داشت که برای ساخت سوله نمی توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده کرد. چون ابعاد ستون ها و تیرها بزرگ تر می باشد و باید از تیر ورق برای ساخت آن ها استفاده کرد.

معرفی انواع پوشش سقف سوله

پوشش سوله در صنعت به دودسته کلی پوشش سقف سوله و بدنه تقسیم می گردد.همچنین پوشش بدنه به دو دسته پوشش داخلی و خارجی تقسیم می شود.

پوشش سقف سوله و اهمیت آن در ساخت سوله سبک

سقف سوله از مهم ترین بخش های ساخت سوله می باشد. که همیشه مهندسان و طراحان سوله به آن توجه ویژه ای داشته اند. برای اجرای این بخش انواع پوشش های مختلفی تولید و به فروش می رسد. که افراد با توجه به نوع سوله و خدمات ارائه شده در آن مناسب ترین گزینه را برای پوشش سقف سازه خود انتخاب می کنند.

بخش زیادی از کار ساخت سوله به پوشش سقف بستگی دارد. به همین دلیل سقف سوله تأثیر بسزایی در وزن و ساخت سوله سبک دارد.ساخت سوله سبک یک سازه کلی و متفاوت از سوله های امروزی نیست. سوله ی سبک به سوله ای می گویند که در تمامی اجزای آن مواد با کیفیت و با وزن کم استفاده می شود. و این مورد را باید در تمامی مراحل ساخت سوله از جمله فنداسیون سوله، اسکلت، پوشش دیواره ها و پوشش سقف مد نظر قرار داد.

پوشش سقف سوله از تأثیر گذار ترین بخش های ساخت سوله می باشد.که بعد از ساخت اسکلت سوله باید به آن توجه ویژه ای کرد. مهم ترین قسمتی که باید بعد از اجرای فونداسیون و نصب اسکلت سوله انجام شود پوشش سقف سازه است. در سقف سوله از متریال های مختلفی استفاده می شود که بسته به نوع کاربرد سوله و منطقه جغرافیایی متفاوت است.

انواع پوشش سقف سوله
برای سقف سوله ها با توجه به نوع کاربری آن ها می توان از سه نوع پانل استفاده کرد:

  • استفاده از ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله
  • استفاده از پانل ساخته شده با ورق گالوانیزه
  • استفاده از پلی کربنات برای پوشش سقف سوله
  • پوشش ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله

یکی از پرطرفدارترین و اصولی ترین انواع پوشش برای اجرای پوشش سقف استفاده از پوشش ساندویچ پانل می باشد. که بسیار در پروژه های ساخت سوله سبک به کار می رود. ساختار این پوشش طوری است که مواد عایق در بین دو ورق لایه ای قرار می گیرد، که اصلاحا مواد عایق در داخل این دو لایه ساندویچ می شود.

مزایای پوشش ساندویچ پانل

پوشش های سقفی که با این سازه ها ساخته می شوند از استحکام بیشتری در برابر زلزله و حوادث خارجی برخوردار هستند.و به دلیل دو لایه ی فولادی محکم و مواد با کیفیت عایقی که دارند، عایق بهتری برای صدا، رطوبت و حرارت هستند.در ضمن این نوع پوشش ها به دلیل پیش ساخته بودن آن ها سریع تر از انواع دیگر پوشش های سقف نصب و راه اندازی می شوند. و این سرعت موجب زمان اجرای کمتر و در نتیجه باعث کاهش هزینه ساخت می شود.

کاربرد های ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل در پوشش سقف س های ورزشی، سوله های صنعتی، آشیانه ی هواپیما، سردخانه ها و ده ها نوع سوله ی دیگر استفاده می شود.

ورق های گالوانیزه

معمولا فولاد و آهن از عناصری هستند که دچار خوردگی و زنگ زدن می شوند.امروزه راه های مختلفی برای رفع این مشکل برای محافظت از سازه های فولادی وجود دارد.فولاد گالوانیزه یکی از همین روش ها است.و اغلب بهترین روش برای اکثر سازه های فولادی محسوب می شود.

اگر ورق فولادی را با فلز روی پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می شود.اگر پوشش روی از بین برود یا حتی شکسته شود این ورق به هیچ وجه زنگ نخواهد زد.ورق گالوانیزه به دو صورت کلی رول فرم و فابریک در کارخانه تولید می شود.

مزایای ورق گالوانیزه

  • قیمت کم و مناسب و هزینه کم نگهداری و تعمیرات
  • طول عمر زیاد و دوام پوشش
  • محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک
  • مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی

کاربرد های ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه مصارف بسیاری در صنایع مختلف دارند.و زمانی از آن استفاده می شود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد.معمولا در ساختمان ها، لوازم خانگی، صنایع فلزی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق پلی کربنات

پلی کربنات سخت ترین ماده شفافی است که به عنوان گزینه مناسب به جای شیشه در بخش های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.تنوع زیاد این نوع ورق ها باعث شده که بتوان از آن در هر نوع سازه ای با هر نوع مصالح ساختمانی بهره برد.

کاربرد ورق های پلی کربنات و موارد مصرف آن

  • نورگیرهای سقفی سوله های دامداری
  • سوله های فروشگاهی
  • انبار
  • پارکینگ های عمومی
  • سالن های ورزشی
  • گلخانه ها

مزیت های استفاده از ورق پلی کربنات

استفاده از ورق های پلی کربنات شفاف باعث استفاده بهینه از نور خورشید و بهینه سازی هزینه های مصرف انرژی می شود.همچنین از ویژگی های دیگر این ورق ها می توان به ضد ضربه بودن مقاومت پذیری زیاد و شفافیت بالای آن اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>