اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساخت سوله سبک

سوله ها با وزن های متفاوتی تولید می شوند. که دلیل این تفاوت وزن نوع سوله، کاربری سوله، متریال ساخت سوله، تجهیزات ساخت سازه و … می باشد. اما بهترین نوع سوله، سوله سبک است.سوله ها به دو صورت سنگین وزن و سبک وزن تولید می شوند.

سوله های سبک بهترین و کاربردی ترین نوع سوله محسوب می شوند. سوله سبک ویژگی های زیادی دارند که توجه افراد را به خود جلب کرده است. در بسیاری از پروژه ها از این نوع سازه برای اسکلت استفاده می شود از ساخت سردخانه گرفته تا ساخت گاوداری صنعتی. البته سوله سبک تنها بخشی از صنعت سوله سازی محسوب می شود و گزینه های دیگری نیز وجود دارد:

  • سوله فوق سبک یا همان سوله لوله ای
  • سازه های ورقی خود نگهدارنده
  • سازه های چادری

کاربرد اصلی سوله سبک در جاهایی است که نیاز به دهانه بزرگ باشد. کارخانه ها، انبارها، تعمیرگاه ها، فروشگاه ها و سالن های ورزشی از جمله جاهایی است که برای ساخت آن ها می توان از سوله استفاده کرد.

تفاوت سوله سنگین و سبک

سوله سنگین به سوله های تیر ورقی قدیمی گفته می شود که متریال مصرفی در آن ها ورق سیاه می باشد.سازه هرچقدر بزرگ تر باشد و دهانه ی عریض تری داشته باشد از ورق های قطور تری در آن استفاده می شود.وزن این سازه ها بسیار بالا بوده و هزینه های ساخت این سوله بسیار گران تمام می شود.ساخت سازه سنگین به هیچ وجه با متد جدید مهندسی سازگار نیست.

در مقابل سوله های تیر ورقی سوله های سبک قرار دارند که به صورت خرپایی ساخته می شوند.به همین دلیل به این سوله ها سوله سبک خرپایی نیز می گویند. این سازه ها با شیوه های نوین مهندسی طراحی می شوند.که با توجه به هندسه و فرم سازه و متریال مصرفی دارای وزن کمتری می باشند.

مزایای ساخت سوله سبک

هزینه پایین

سوله سبک در مقایسه با سوله های مشابه خود قیمت بسیار پایین تری دارد.قیمت هر متر مربع سوله سبک چیزی حدود 35 درصد ارزان تر است.

نصب فوری
سوله ابتدا در کارگاه شرکت ساخته می شود و سپس در محل پروژه نصب سوله انجام می شود.به عنوان مثال سوله سبک به متراژ 1000 متر را می توان طی 15 روز ساخت و در محل پروژه نصب کرد.

مقاومت بالا

سوله سبک با محاسبات دقیقی طراحی می شود که در شرایط سخت آب و هوایی مانند برف سنگین و طوفان ها و همچنین زلزله ها پایداری خود را حفظ می کند.

ساخت سوله سبک برای سالن ورزشی

ساخت سازه سبک ورزشی مثل ساخت دیگر سوله ها نیاز به مهارت و رعایت استاندارد های بین المللی دارد.با توجه به نوع کاربرد سالن های ورزشی، ساختن سوله انجام می شود.در واقع ساخت سوله ورزشی برای فوتسال با ساخت سالن والیبال و بدمینتون متفاوت است.چون هر یک از آن ها ابعاد متفاوتی دارند.

استفاده از این سوله ها برای ساخت انواع سالن ورزشی رایج است؛زیرا قیمت آن ها نسبت به سوله های سنگین ارزان تر می باشد.البته ممکن است فکر کنید چون این سوله ها قیمت پایین تری دارند، پس استحکام و مقاومت آن ها کمتر است.اما سوله های سبک ورزشی مقاومت بالایی دارند.

ابعاد سوله سبک ورزشی

به منظور سبک سازی سوله ابعاد استاندارد زمین برای ساخت سالن فوتسال: برای مسابقات بین المللی(طول حداقل 38 متر و حداکثر 42 متر) و (عرض حداقل 18 متر و حداکثر 25 متر)

  • ابعاد استاندارد زمین والیبال: طول 18 متر و عرض 9 متر می باشد.
  • ابعاد زمین بسکتبال: 28 متر طول و 15 متر عرض
  • ابعاد زمین هندبال: طول 40 متر و عرض 30 متر است.

ابعادی که نام بردیم صرفا ابعاد زمین ورزشی یعنی ابعاد داخل خط دوره زمین بازی هستند. باید مد نظر داشته باشید که حداقل فاصله استاندارد از خط زمین تا دیوار یا محل استقرار تماشاچیان باید 2 متر باشد.همچنین ارتفاع استاندارد بین المللی برای ساختن سوله ورزشی برای ورزش هایی مثل بسکتبال باید حداقل 7 متر باشد.

هزینه ساخت سوله سبک ورزشی

هزینه ساخت سوله یکی از موارد مهمی است؛ که افراد قبل از سفارش آن از شرکت های فعال در زمینه طراحی و ساخت سوله درباره آن سوال کنند.هزینه پیشنهادی شرکت های مختلف برای ساخت سازه یکسان نیست.

اما به طور کلی هزینه آن به عواملی مثل جنس و کیفیت ورقه ها، اندازه ابعاد و دهانه سوله، وزن سوله، روش ساخت، پوشش سقف و دیوارهای سوله و… بستگی دارد. عوامل موثر بر قیمت ساخت سازه های ورزشی و دیگر سوله ها، وزن سوله بیشترین تأثیر را دارد.برای اینکه شرکت سازنده سوله برآورد دقیقی از هزینه ساخت به شما بدهد. باید دقیقا مشخص کنید که چه سوله ای مد نظر شما است و در چه مجموعه ای می خواهید از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از سوله سبک برای ساخت سالن ورزشی

  • وزن سبک
  • انتخاب نوع ظاهری سازه با در نظر گرفتن نظر کارفرما بدون محدودیت ظاهری
  • قیمت پایین
  • ساختار مقاوم در برابر باد و برف سنگین و زلزله
  • اجرای دهانه بزرگ بدون ستون میانی
  • سرعت ساخت بالا و…
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>