اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تانکر سازی


تانکر چیست؟

تانکر صرفا برای حمل مایعات به کار می رود. با توجه به نوع مایعی که حمل می شود، جنس بدنه تانکر متفاوت می باشد. مثلا برای حمل انواع سوخت ها مثل بنزین، گازوئیل، مازوت و نفت سفید، از بدنه با جنس ورق های فولاد کربنی استفاده می شود.

در حمل بهداشتی مایعات عمدتا فولاد ضد زنگ و استیل به کار می رود. در جایی که مایعات خاصیت خورندگی داشته باشند اعمال پوشش بر روی بدنه داخلی تانکرها، تنها راه حل اقتصادی حمل این مایعات به شمار می رود. تخلیه مایعات یا به صورت ثقلی است یعنی با استفاده از وزن خود مایع تخلیه می شوند، یا به صورت پمپ تخلیه می شود.

انواع تانکر

  • تانکر فلزی:( فولادی، آهنی، گالوانیزه، استیل)
  • تانکر پلاستیکی:( پلی اتیلن و فایبر گلاس)

انواع تانکر از نظر ذخیره سازی

  • تانکر ذخیره مواد مایع
  • تانکر ذخیره گاز

انواع تانکر از لحاظ موقعیت فیزیکی

این نوع تانکرها به چند نوع دسته بندی می شوند که عبارت است از: تانکر زمینی، تانکر هوایی، تانکر ماشینی، تانکر چرخ دار یا یدک کش

انواع تانکر از لحاظ شکل ظاهری و هندسی

این نوع تانکرها به چند نوع دسته بندی می شوند که عبارت است از: تانکر مکعبی شکل، تانکر استوانه ای شکل، تانکر عمودی، تانکر افقی، تانکر بیضی شکل.

آشنایی با تانکر سازی

بهتر است بدانید که اولین مرحله ساخت انواع تانکر اعم از آب، بنزین، هوایی و زمینی نقشه محصول می باشد. مهندسین برای این امر طی فرآیندی استاندارد اقدام به طراحی، مدل سازی و در نهایت ایجاد نقشه مخزن می کنند.روش ساخت تانکر آب اساس نوع جنس مخزن متفاوت است. در هر نوع روش ساخت تانکر آب مهم ترین نکته متریال مورد استفاده می باشد.

بهترین متریال مورد استفاده در ساخت تانکر آب ورق است.ساخت مخزن فلزی نیازمند ابزارآلات مخصوص به خود می باشد.برای ساخت تانکر آب فلزی به جوشکاری، قالب گیری و برش قطعات نیاز است. جوشکاری فولادهای گالوانیزه به روش های مشابه فولاد های بدون پوشش اجرا می شود. با توجه به مقاومتی که مد نظر است نوع جوشکاری تغییر خواهد کرد. در انواع جوش آمپر جوش، جوش تخت سرازیری و یا سربالایی متغیر است.روش ساخت تانکر آب گالوانیزه در محل یا در کارگاه قابل اجرا می باشد.

مخزن گالوانیزه چیست؟

از مخزن گالوانیزه در بسیاری از موارد جهت نگهداری و ذخیره آب شرب و غیر شرب در ساختمان های مسکونی، تجاری و کارگاه های تولیدی و.. استفاده می شود. تانکر سازی گالوانیزه جزو قدیمی ترین نمونه های مورد استفاده جهت نگهداری مایعات مختلف می باشد و با این حال با گذشت زمان همچنان بسیار پر کاربرد می باشد.

این مخازن را می توان در ابعاد و اشکال هندسی مختلفی طراحی و تولید نمود. با توجه به درخواست مشتری و محل قرار گیری مخزن گالوانیزه ذخیره آب می تواند به صورت افقی، عمودی، مکعبی، استوانه ای و… ساخته شود. البته امکان اجرا و ساخت تانکرها در محل پروژه نیز وجود دارد و می توان با توجه به نقشه درخواستی مشتری مخازن گالوانیزه را در محل مورد نظر و طبق طراحی خاص تولید کرد.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که به دلیل اینکه در تانکر سازی به روش گالوانیزه با ورق سفید هیچگونه مواد شیمیایی در آن بکار برده نمی شود و دارای پوشش گالوانیزه می باشند نسبت به ورق های سیاه از مقاومت بیشتری در برابر خورندگی برخوردار هستند. و از طرفی نسبت به مخازن استیل قیمت خیلی مناسب تری دارند همچنین در مقایسه با مخازن پلاستیکی استحکام و عمر مفید نسبتا بالاتری دارند.

مزایای استفاده از مخزن گالوانیزه

  • ماندگاری بالای آب بدون تغییر کیفیت آب
  • قابلیت طراحی و ساخت با اشکال مختلف
  • قابلیت طراحی و ساخت در محل پروژه
  • عدم نفوذ نور به داخل مخزن که به همین دلیل باعث ضد جلبک بودن مخزن بدون اضافه کردن هیچگونه ترکیبات شیمیایی می باشد
  • قیمت مناسب نسبت به مخازن استیل
  • خاصیت ضد خورندگی و استحکام بالا
  • خاصیت رسوب زدایی
  • تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه نسبت به مخزن های مشابه

مراحل ساخت مخزن گالوانیزه

برای ساخت این مخزن باید بعد از مشخص کردن ظرفیت و ابعاد مخزن در ابتدا ورق ها و عدسی های مخزن را مونتاژ کرد. بعد از این کار عدسی ها به قسمت لبه زنی ارسال می شوند و در مرحله بعدی دوباره عدسی ها جهت نصب و جوشکاری به روی بدنه به سالن جوشکاری ارسال می گردند و بعد از اتمام کامل جوشکاری در نهایت سایر متعلقات مانند لوله ورود و خروج، دریچه بازدید و درب بر روی مخزن نصب می شود. و در آخرین مرحله بعد از تست و کنترل نهایی به انبار منتقل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>