اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فناوری نخ ATY

تنظیمات مختلف، می تواند نخ هایی با خصوصیات متفاوت ایجاد کند که هریک برای مصارف خاصی مناسب هستند. لذا می توانیم انواع نخ ATY را به فراخور مشخصات تقریبی و یکنواخت آنها به چند دسته تقسیم کنیم.

نخ های مورد مصرف در تخت بافی حلقوی پودی

یکی از مصارف نخ های ATY، تخت بافی حلقوی پودی (اصطلاحاً تریکوبافی) است. نخ مورد استفاده در تریکوبافی بهتر است که ظاهری شبیه به پشم یا اکریلیک اسپان داشته باشد. بنابراین در هنگام تولید تغذیه اضافی بالاتر درنظر گرفته می شود تا حلقه های ایجاد شده در نخ افکت، حجم (بالک) بیشتری به نخ بدهد. نمره نخ مصرفی در تریکوبافی از 600 تا 1300 دنیر متغیر است.

نخ های مورد استفاده در خاب فرش

نخ هایی که در خاب فرش مصرف می شوند نیاز به بالک نداشته بلکه باید از براقیت و برگشت پذیری بهتری برخوردار باشند. بنابراین در تولید این نوع نخ، حداقل تغذیه اضافی درنظر گرفته می شود. و نخ نهایی ظاهری بسیار صاف دارد. از سوی دیگر معمولا POY مورد استفاده در این نوع نخ ها از نوع براق و با سطح مقطع ترایلوبال است.

نمره نخ ATY مورد مصرف خاب فرش معمولاً بین 1000 تا 1800 متغیر است.نخ های مورد استفاده در بافت پارچه. نخ های ATY در بافت پارچه های تاری پودی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این پارچه ها می تواند برای تولید پوشاک (کت و شلوار) و یا روکش صندلی به کار رود.

در این مصرف، سطح نخ نباید خیلی صاف و یا خیلی پرزدار باشد و بسته به نوع کاربرد نهایی حالتی بهینه برای تعیین تغذیه اضافی نخ POY تعیین می شود.پرز بسیار زیاد باعث ایجاد مشکل در فرآیند بافت خواهد شد و پرز بسیار کم نیز، پوشش سطح پارچه را کاهش خواهد داد. این نوع مصارف معمولاً نیاز به نمونه گیری و سفارشی سازی تنظیمات محصول دارد.

نخ های صنعتی

از جمله تولید فیلتر و ژئوتکستایل. در این مصارف دنیرهای مختلف با خواص متفاوت مورد نیاز است.در پایان شایان ذکر است، فناوری ATY قابلیت بالایی در تولید نخ های دوجزئی و خاص دارد ولی تاکنون به این ویژگی کمتر توجه شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>