اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریسندگی فیلامنت

معمولا، فیلامنت در سیستم ریسندگی ذوب ریسی به وسیله ی تبدیل پلیمرها به چیپس، رنگرزی ذوب و الکترود نمودن در مرحله ی پلیمریزاسیون انجام می گیرد. امروزه، تحقیق و توسعه ی صنعتی روش پلیمریزاسیون مداوم مستقیم را به عنوان یک متد تکنولوژیکی برای کاهش مصرف انرژی عمومی شناخته است.

در این روش پلیمر مذاب به صورت مستقیم به ماشین ریسندگی تغذیه شده و از مرحله پلیمریزاسیون بدون تبدیل شدن به چیپس می گذرد. افزایش سرعت ریسندگی به تنهایی برای بهبود راندمان تولید خیلی ایده آل است اگر بتوانیم افزایش سرعت رو به ازدیادی در مرحله ی ریسندگی الیاف کوتاه داشته باشیم.

فیلامنت پلی استر عموماً توسط سرعتِ ریسندگی 1000 تا 1500 متر در دقیقه، برداشت یک باره و کشش چهارمرحله ای یا پنج مرحله بزرگ تر تا رسیدن به تنش قابل قبول صورت می پذیرد. در ماشین برداشت در سرعت 3000 تا 4000 متر در دقیقه، سرعت ریسندگی افزایش یافته، مولکول ها به صورت نسبی آرایش یافته و نخِ نسبتاً یک نواختی تولید که به نام Poy شناخته می شود.

در مرحله ی تاب مجازی، کشش مورد نیاز راتأمین می نماید. به علاوه ماشین های برداشت در سال های اخیر تا سرعت 6000 متر در دقیقه افزایش یافته اند و به همین دلیل آرایش یافتگی مولکولی در این سرعت بسیار بهتر صورت پذیرفته و نخِ تولیدی به آرامی کشش یافته و برای انتقال به مراحلِ بعدی ریسندگی آماده می گردد.

این آرایش یافتگی بالا یا Hoy حد آمادگی برای کشیدگی در قیاس با کشش مورد قبول نخ است. در نتیجه راه های مختلفی برای روش Hoy برای تولید نخ کشش یافته در قسمت کشش به وسیله ی حرارت یا سرد نمودن وجود دارد.

هر دو عامل سرعت بالایِ ماشینِ برداشت، اتوماسیون و بزرگ شدن بسته های تولیدی در پیشرفت بیشتر برای کاهش ضایعات، افزایش راندمان تولید به همراه عملیات ریسندگی با سرعت بالا و تعویض اتوماتیک در ماشین برداشت، از جمله مواردی است که مخصوصاً در آماده سازی برای کار بدون حضور اپراتور در کارخانجاتِ نساجی انجام شده است.

برداشت فیلامنت های چندلا در یک پوزیشن، بین ریسندگی و مرحله ی برداشت برای تولید بیشتر نخ های فیلامنتی در یک فضای باریک با مصرف کمِ انرژی مؤثر بوده و به منظور افزایش تولید، مناسب است. مطابقِ روال، یک یا دو اسپیندل ریسندگی غالباً مشترک بوده اما در فیلامنت های ظریف برای چهار تا هشت اسپیندل، برداشت با همان شرایطِ قبلی است.

درحال حاضر با پیشرفت تکنولوژی در قسمت Poy سرعت تابندگی برای کشش و تاب افزایش یافته و ماشین ها معمولاً در زمان تولید پلی استر با 800 متر در دقیقه و در زمان تولید نایلون با 1000 متر در دقیقه کار می نمایند.اگر قسمت به قسمت در نظر بگیریم واحد حساسِ تاب مجازی در طی مطالعات تحقیقاتی انجام گرفته جهت عملکرد بالا با دیسک های اصطکاکی و سیستم تسمه های فشرده به صورت صنعتی مجهز شده اند.

در ماشین های تکسچرایزینگ تغییرات قابل توجهی صورت گرفته است. این تغییرات تجهیزاتی شامل استفاده از هوا برای عمل تکسچرایزینگ و در نتیجه انواع مختلف نخ های مشابه نخ های ریسندگی از فیلامنت ها تولید می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>