اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الیاف استیپل

مراحل تولید الیاف استیپل 

در مرحله ی ریسندگی، روش پلیمریزاسیون مداوم مستقیم، به یک روش اصلی تبدیل گردیده است. این روش تولید نخ توسط تغذیه ی پلیمر مذاب مستقیما از مرحله ی پلیمریزاسیون به ماشین ریسندگی صورت می گیرد.

به هرحال در تولید الیاف چندجزئی در مقیاسِ کوچک چندجزئی، مرحله ی تبدیل بهبود یافته است. آن چه مرسوم است پلیمر به صورت چیپس در مرحله پلیمریزاسیون و پس از خشک نمودن چیپس، آن را ذوب نموده و با عملِ الکترود نمودن به فیلامنت تبدیل می شود. در این مرحله افزایشِ سرعت ریسندگی، به بهبود و افزایشِ راندمان کمک می نماید، چراکه اسپینرت دارای تعداد زیادی سوراخ با ظرفیت بالاو گسترده هستند.

اسپینرت تقریبا 2000 سوراخ و در قیاس با تغییرات مورد تولید که افزایش در حدود 1000 سوراخ در هر بار است. بعضی از اسپینرت ها جهت کاهش هزینه ی مطمئن بین 3000 تا 4000 سوراخ دارند. امروزه با افزایش ظرفیت ریسندگی، کن هایی با ظرفیت نگه داری 100 تا 300 کیلو و رنج 1000 تا 3000 کیلو جهت نگه داری فیلامنت های ریسیده شده ساخته شده است.

هم زمان نقل و انتقال کن های بزرگ مشکل بوده و به همین دلیل از لیفتراک های برقی یا تسمه نقاله استفاده می شود. در این ارتباط از خطوط ترانسپورت تسمه نقاله ای فول اتوماتیک به جهت کاهش نیروی انسانی و اطمینان از هزینه ی تولید با مرتبط نمودن خط تولید با قسمت تغذیه کن ها استفاده می شود.

رشد روزافزون تکنولوژی در مراحل کشش کمک شایانی برای تولید با ظرفیت بسیار بالا با سرعت های زیاد نموده است. افزایش ظرفیت در رنج های 2000 تن و 3000 تن در روز از ظرفیت های قبلی 500 تن و 1000 تن در روز و سرعت افزایش سرعت در قسمت کشش 200 تا 300 متر در دقیقه در بر داشته است.

درحالی که در گذشته نهایت سرعت ها بین 100 تا 150 متر در دقیقه بوده است. به طوری که مدل جدید ماشین های خیلی بزرگ با ظرفیت 5000 تن در در روز با سرعت 300 متر در دقیقه ساخته شده است.به منظورکاهش قیمت، ظرفیت بالا و سرعت بالا به همراه کنترل دقیق مراحل، تعداد قابل توجهی تحقیقات انجام گرفته که هم در کاهش قیمت تمام شده و هم در افزایش ظرفیت بسیار مؤثر بوده است.

این سیستم به نام Spin-Draw و سیستم عملیاتی مستقیم معروف شده است. اما کلید موفقیت سیستم در این حقیقت که افزایش سرعت برای هر قسمت و درنتیجه توسعه عملکرد تولیدات با این روش، نهفته است. موفقیت باارزش دیگر در طراحی اجزاء حساس و مهم قسمت کریمپر و افزایش سرعت ادوات کاربردی برای مشابه سازی فروموج طبیعیِ نخ های ترکیبی غیرفلزی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>