اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ماشین آلات بافندگی


ماشین های مقدمات بافندگی و مقدمات

روند تغییرات ماشین های بافندگی براساس تقاضاهای بلندمدت بازار از سال 1980 شروع و بر این اساس و بر این یک تغییر اساسی و بزرگ از ماشین های ماکوئی به ماشین های بافندگی بدون ماکو، جهش یافت. این تغییرات در ماشین های بی ماکو صورت گرفت:

  • اقدام به کنترل سر و صدا
  • بهبود شرایط محیطی کار
  • تضمین سودآوری با بهبود عملکرد اپراتوری
  • گسترش و توسعه در تغییرات قطعات و ادوات متحرک عملیاتی ماشین های بی ماکو

در نتیجه ی تغییر ماشین بافندگی ریپری یا ماشین بافندگی گریپری، شروع پیشرفت در حوزه ی بافندگی ماشین های بی ماکو بود. البته اولویت اول در این بخش، افزایش سرعت، کاهش انرژی، تضمین کاهش سر و صدا و در ادامه ی این روند ماشین های جدید برای افزایش تولید توسعه یافتند.

به عبارت دیگر ماشین های واترجت صنعتی از سال 1960 موقعیت خوبی برای تولید انبوه ماشین آلات به منظور تولید پارچه هایی با نخ های فیلامنت پیدا کردند، اگرچه بعد از معرفی و تبلیغ قابلیت های این ماشین آلات و ارزیابی انجام گرفته مناسب بودن آن ها برای تولید بالا و کمی سروصدا مورد توجه قرار گرفت.آن چه در سال 1980 برای رشد و توسعه در اولویت قرار گرفت البته جهت تضمین عملکرد (به ترتیب):

  • کاهش مصرف انرژی،
  • گسترش تنوع هر نوع منسوج قابل بافت اتوماسیون،
  • کاهش نیاز به کارگر و غیره مورد نظر بود.

تولید بالا به دنبال نهایت تلاش در تولیدنخی که بتواند در سرعت های بالا کار نماید مورد هدف قرار گرفت. هم زمان با پیشرفت در ماشین های واترجت ماشین های ایرجت توسعه و تکمیل پیشرفت های قبلی برای بافندگی با نخ های ریسیده شده و صنعتی در سال 1970، ماشین های ایرجت در سال 1980 برای رنج وسیعی از انواع بافت پارچه حتی بافت با نخ های آبدوست به صورت مخلوط، آماده شد. ماشین های ایرجت به طوری مورد قبول صنعت قرار گرفت که تولید این ماشین ها به صورت انبوه شروع و برای بافنگی پارچه های با کیفیت بالا در نظرگرفته شد.

تغییرات و تحولات تکنیکی برای تضمین افزایش ارزش افزوده، قابلیت تنوع و تولیدات با حجم کم بافندگی را به رنج وسیعی از انواع بافت هدایت نمود. طبیعتاً مراحل مقدمات بافندگی با توجه به افزایش سرعت ماشین های بافندگی به سمتی هدایت شد که با این پیشرفت تطبیق داده شود. مخصوصا در بخش آهارزنی که کیفیت آهار نقش بسزایی در راندمان بافندگی دارد. مصرف بالای انرژی در ماشین های آهارزنی بسیار مهم است.

برای کاهش مصرف انرژی، این ماشین ها به ادوات و تجهیزاتی مجهز شده اند که در محل های خروج انرژی پوشش های نصب شده است که انرژی های خروجی را مجددا مصرف نمایند، در ماشین های جدید آهارزنی برای حفظ انرژی، انرژی را در پوشش خاصی روی ماشین ها حفظ و نگهداری نموده تا مجددا مورد مصرف قرار گیرد.

هم چنین پیشرفت های تکنیکی در مرحله ی چله کشی و انواع ادوات و تجهیزات اتوماتیک موجب کاهش هزینه سرمایه گذاری شده است. در تطابق با نیاز و تنوع طلبی و بهبود کیفیت در پارچه های بافندگی، لوازم و تجهیزات ماشین بافندگی مثل دابی و ژاگارد سبب رشد و توسعه و روند اتوماسیون و کامپیوتراز نمودن سایر قسمت ها شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>