اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ اکریلیک

نخ­ های اکریلیک به راحتی در دسترس هستند. نخ اکریلیک را می توان تقریباً در همه فروشگاه های نخ خریداری کرد، همچنین به صورت آنلاین به صورت گسترده در دسترس است. تولید این نخ ها بسیار گسترده است، بنابراین این نخ­ها قابل استفاده در طیف گسترده ای از بافت ­ها و رنگها هستند.نخ ­های اکریلیک ارزان­تر از الیاف پشم یا پنبه هستند و از این جهت برای استفاده در ابعاد بزرگ صرف­ی اقتصادی بیشتری خواهند داشت.

به واسطه ­ی این­که نخ­ های اکریلیک از الیاف بشرساخته به ­دست می ­آیند از دوام و پایداری بیشتری نسبت به الیاف طبیعی نظیر پشم و پنبه برخوردار هستند.منسوجات تولید شده از نخ ­های اکریلیک شستشوی راحت تری دارند و به ­واسطه ی جذب آب و رطوبت بازگشتی کم اکریلیک خشک شدن شان هم در زمان کمتری انجام می­ شود.

این نخ­ ها به واسطه­ ی اینکه از نخ ­های دیگر سفت تر هستند در بافندگی حلقوی حلقه ­های بهتری را تشکیل می­ دهند. در نتیجه بافندگی راحت­ تری را خواهیم داشت و به علاوه طرح بافت نهایی را با کیفیت بیشتری نمایش می­ دهند.نخ ­های اکریلیک به اندازه ­ی نخهای الیاف طبیعی مثل پشم یا پنبه نرم نیستند. البته در سالیان اخیر با استفاده از فناوری­ های مدرن این نخ ها نرم ­تر از قبل شده اند اما هنوز نخ­ های طبیعی از نرمی بیشتری نسبت به این نخ ها برخوردارند.

نخ­ های اکریلیک اشتعال­پذیر هستند و در مجاورت شعله ذوب می­ شوند و باقی­مانده پلاستیکی از خود برجا می ­گذارند.نخ­ های اکریلیک اشتعال­پذیر هستند و در مجاورت شعله ذوب می­شوند و باقی­مانده پلاستیکی از خود برجا می ­گذارند.برای افرادی که دوست دارند از لوازم دوست دار محیط ریست استفاده کنند، منسوجات اکریلیکی انتخاب مناسبی نیستند. زیرا از مواد مصنوعی در ساختمان شان استفاده می شود.

آیا نخ اکریلیک سمی است؟

نخ اکریلیک حاوی مواد شیمیایی و سمی است که باعث می­ شود برای انسان کمی مضر باشد. اما همچنان این نخ­ ها در بافندگی حلقوی و بافت فرش نقش بزرگی را ایفا می ­کنند. شناخت نخ و نحوه ی تولید آن به ما کمک می­ کند که تشخیص بدهیم آیا این نخ­ ها برای ما مناسب هستند یا خیر.مواد شیمیایی مختلفی وجود دارند که در فرایند تولید و ریسندگی این نخ­ها استفاده می­شوند که ممکن است اثرات مضری برای سلامتی افراد داشته باشند.

برای جلوگیری از آب رفت محصول نهایی به نخ فرمالدهید می­ زنند. فرمالدهید به­ صورت دائمی در ساختار الیاف به دام می­ افتد. علاوه بر این، از رنگ­ های پتروشیمیایی آلاینده نیز برای رنگرزی این نخ ­ها استفاده می­ شود. مواد شیمیایی دیگری نیز به نخ ها افزوده می شود تا باعث مقاومت در برابر آتش، نرم­تر شدن، مقاومت در برابر چین و چروک و مقاوم در برابر لکه ها می­ شوند.نخ های اکریلیک در واقع پلی اکریلونیتریل ها هستند که احتمالاً سرطان زا محسوب می شوند.

با توجه به همه این موارد، بین مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید نخ ­های مصنوعی و مشکلاتی که برای سلامتی ایجاد می­ کنند مانند آسیب به سیستم ایمنی بدن، سرطان، اختلال در هورمون ها و مشکلات رفتاری، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

چه چیزی باعث سمی شدن نخ اکریلیک می شود؟

نخ اکریلیک مبتنی بر نفت است. پلیمر آن از وینیل استات و متیل آکریلات ساخته شده است، که هر دو به عنوان مواد سرطان زا شناخته شده اند و می تواند عامل تهوع و سوزش در چشم، بینی، گلو و پوست باشد.در طی فرآیند شیمیایی تولید نخ اکریلیک مصنوعی، از NN-dimethylformamide به عنوان حلال استفاده می شود که می­تواند منجر به آسب­های کبدی باشد. سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرایند برای شستشو، تاب دادن، رنگرزی و کشش نخ­ها نیز برای انسان سمی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>