اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ اکریلیک

ویژگی­ های فیزیکی و ظاهری نخ ­های اکریلیک همچون طول و ظرافت الیاف قابل کنترل است. از نظر طولی این نخ ­ها ممکن است به صورت فیلامنت و یا استیپل تولید شوند. فیلامنت ­های اکریلیک با محدوده ی نمرهی 75 تا 200 دنیر و نخ ­های اکریلیک استیپل با نمره­ی 2 تا 3 دنیر در طول­های 1٫5، 2، 3 و 4 اینچ تولید می‌شوند.

اکریلیک دارای مقاومت بالایی است. مقاومت کششی الیاف تشکیل دهنده­ ی این نخ ­ها در حالت خشک 5 گرم بر دنیر و در حالت تر 4٫8 گرم بر دنیر است و ازدیاد طول در هنگام پارگی برای این الیاف 15% است. در نتیجه این الیاف انعطاف و قابلیت بازگشت به طول ابتدایی خوبی خواهند داشت.

از لحاظ ظاهری این الیاف در مقایسه با الیاف پشم 30% حجیم تر هستند و به واسطه این حجم بیشتر قابلیت حبس هوای بیش­تری نسبت به پشم دارند. در نتیجه اکریلیک نسبت به پشم عایق بهتری برای گرما است.

اکریلیک در برابر اسیدهای معدنی، قلیایی­ های نسبتا ضعیف، انواع حلال ­های رایج، روغن­ ها، گریس ­ها و نمک ­های طبیعی مقاومت شیمیایی خوبی از خود نشان می­ دهد. اما قلیایی ­های گرم و قوی به این الیاف آسیب می­ رسانند.رطوبت بازگشتی این دسته از الیاف بین 1٫5 تا 3 درصد متغییر است در نتیجه شستشو و خشک شدن آن­ها راحت است.

اکریلیک در مقابل گرما و نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می­ دهد. همچنین عوامل بیولوژیکی مثل کپک، قارچ، لارو و حشرات روی آن اثری ندارند.در نهایت می­ توان گفت که نخ­ های 100% اکریلیک به علت خاصیت گرمایی و بازگشت­پذیری مناسبی که دارند در تولید ژاکت­، پیراهن، پتو و لباس­های بافت رو مورد استفاده قرار می­ گیرند. همچنین به سبب انعطاف­ پذیری مناسب شان برای بافت فرش نیز مطلوب هستند.

الیاف اکریلیک الیاف مصنوعی هستند که از پلی آکریلونیتریل ساخته شده و دارای وزن متوسط مولکولی حدود 100000 اند. ساختار پلیمری این الیاف به صورت کوپلیمر است. به این مفهوم که واحد­های ساختاری تکرار شونده ی آن از بیش از یک جزء کوچک ساخته شده­اند.

در آمریکا برای این­که لیفی تحت عنوان اکریلیک شناخته شود، پلیمر آن بایستی حداقل 85٪ مونومر آکریلونیتریل داشته باشد. مونومرهای دیگری مه به صورت معمول در ساختار اکریلیک استفاده می ­شوند وینیل استات و متیل آکریلات هستند.

DuPont اولین لیف اکریلیک را در سال 1941 ساخت و آن را تحت نام تجاری Orlon تولید کرد. الیاف اکریلیک در ابتدا به صورت رشته ­های فیلامنتی بلند تولید می­ شوند و سپس به صورت منقطع در ابعاد الیاف پشم بریده می­ شوند و فرآیند ریسندگی و تبدیل شدن به نخ را طی می­ کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>