اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ ورژن

همانطور که می دانید، تولید و بافت فرش به روش های مختلف و با مواد اولیه متفاوتی انجام می گیرد. در ایران و کل دنیا انواع نخ هایی وجود دارد که به خاطر دوام و مرغوبیت آن ها در صنعت فرش بافی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این نخ های باکیفیت و بسیار معروف، نخ ویرجین یا نخ ورژن است.

این نوع نخ که با گران شدن مواد اولیه برای تولید و بافت فرش مورد توجه قرار گرفت، از جمله نخ هایی است که در بافتن فرش ماشینی و خصوصا فرش ماشینی 500 شانه به کار می رود. از آنجایی که نخ ها کاربرد اصلی و اساس در بافت فرش و تولیدات صنعت فرش بافی دارند، توجه به آن ها دارای اهمیت است.

نخ ویرجین یا ورژن چیست؟

نخ ویرجین یا ورژن نوعی از نخ است که از الیاف مصنوعی تهیه شده و در کنار نخ آکریلیک، بی سی اف و پرپیلن، از جمله الیاف کاربردی در تولید فرش در سراسر دنیاست.
همانطور که اشاره کردیم، این نوع نخ، با گران شدن هزینه های تولید بافت فرش مورد توجه قرار گرفت و به صنعت فرش بافی وارد شد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که جنس نخ ورژن از نخ های بازیافتی و به اصطلاح ریسایکل است. در صورتی که اینطور نیست. جنس این نخ گرانول نو است و از دسته اول پتروشیمی تولید می شود.خوب است بدانید که نوع نخ، یکی از معیارهای بسیار مهم در کیفیت، زیبایی و دوام فرش است. همچنین یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت فرش ها به شمار می رود که هم برای تولیدکنندگان و هم خریداران اهمیت دارد.

با به وجود آمدن نخ های جدید ورژن، تغییراتی در تولید و بافت فرش ارزان قیمت و در عین حال بادوام اتفاق افتاد که امروزه کاربرد فراوانی دارد.

مزایای استفاده از نخ ویرجین در بافت فرش

استفاده از نخ های ورژن در صنعت فرش، مزایایی دارد که به ویژه برای بافندگان و تولیدکنندگان فرش ماشینی مهم است.

  • از آن جایی که نخ ویرجین، قیمت بسیار مناسب تری نسبت به دیگر نخ ها دارد، قیمت نهایی فرش بافته شده از آن نیز کمتر است. در واقع می توان گفت که اگر به دنبال یک فرش ارزان قیمت و در عین حال بادوام می گردید، فرش های بافته شده از این نوع نخ بسیار مناسب هستند.
  • این نوع نخ، پرزدهی بسیار کمی دارد و به جهت جلوگیری از حساسیت های آلرژیک بسیار پرطرفدار است.
  • یکنواختی بافت با نخ های مصنوعی ورژن زیبایی آن را چند برابر می کند و جلوه خاصی به فرش می بخشد.
  • این نوع نخ از صنایع پتروشیمی ایرانی تهیه می شود و مرغوبیت خوبی دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>