اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

افزودنی ها
مهم ترین تفاوت نایلون های صنعتی و تخصصی ادتیوهای بکار رفته همان گونه که در قبل هم اشاره شد در نایلون های صنعتی تنها ادتیو بکار رفته در این نوع فقط Anti UVمی باشد که فقط باعث نایلون در مقابل پوسیدگی می شود این در حالی است که نایلون های مخصوص گلخانه ای دارای افزودنی هائی تخصصی مثل LDمی باشد، این افزودنی باعث جلوگیری از ورود مستقیم شعاع نوری به گلخانه شده و نور وارده به گلخانه به صورت یکنواخت پخش شده و نه تنها نور را به صورت یکنواخت در داخل گلخانه پخش می کند بلکه از بروز مشکلاتی مثل برگ سوزی هم جلوگیری می کند.

نایلون به عنوان سد دفاعی در مقابل عوامل بیرونی
یکی از عمده ترین محاسن کشت های گلخانه ای امکان تولید خارج از فصل محصولات است. مقابله با عوامل بیرونی مانند: باد، باران، برف، حفظ دما و رطوبت و… همه و همه به عهده ی تنها دیواره ی دفاعی گلخانه که همان نایلون گلخانه ای است می باشد. هر چقدر افزودنی های (ادتیوهای) تخصصی تری در این امر استفاده شود، به همان میزان، میزان باردهی و عمل کرد در داخل گلخانه بیشتر خواهد بود. از این افزودنی های (ادتیوهای) تخصصی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزودنی IR
این عبارت مخفف Infrared یا همان مادون قرمز می باشد، چنانچه می دانید قسمت گرم نور مرئی یا تولید کننده ی گرما در نور مادون قرمز می باشد، حفظ دما در داخل گلخانه مخصوصاً در زمان هائی که افت دما به سرعت و شدید است بسیار مهم است. در فصول سرد سال، با رفتن خورشید دمای داخل گلخانه به شدت افت می کند، نایلونهای با دارا بودن این افزودنی از فرار گرما و افت شدید دما جلوگیری می کند. مکانیسم عمل این افزودنی (ادتیو) به شکل زیر است. گرمای خورشید در روز با طول موج کوتاه وارد گلخانه شده و باعث گرم شدن محیط می شود. در شب هنگام و بعد از غروب آفتاب این گرما با طول موج بلند می خواهد از گلخانه خارج شود، در این هنگام است که این افزودنی (IR) وارد عمل شده و همانند یک آینه قسمتی از این طول موج ها را به داخل گلخانه باز می تاباند. با این کار اولاً از افت شدید دما جلوگیری شده و چیزی مابین 2 الی 5 درجه دمای گلخانه به کمک این افزودنی حفظ می شود که نقش مهمی در مدیریت و کاهش مصرف سوخت در گلخانه ایفاء می کند. ضمناً از وارد آمدن استرس که رابطه ی مستقیم با میزان باردهی گیاهان داخل گلخانه دارد، جلوگیری می کند.

افزودنی EVA ( اتیل ونیل استات)
وجود این افزودنی باعث افزایش خاصیت کشسانی نایلون در مقابل فشارهای محیطی شده و مقاومت نایلون را در مقابل این قبیل فشارها به شکل چشم گیری افزایش می دهد. همچنین وجود این افزودنی باعث می شود نایلونی که در فصل گرم سال به دلیل گرمای هوا دچار انبساط شده است، با سرد شدن هوا به حالت اولیه بازگردد. در نایلون های داخلی عمدتاً به دلیل نبود این افزودنی، گلخانه دار مجبور است در روزهای گرم برای جلوگیری از افتادگی بیش از حد نایلون نسبت به سفت کردن آن اقدام کند که این کار باعث ایجاد کشش بالا در نایلون های داخلی، کاهش ضخامت و از بین رفتن سریع تر نایلون شود.

افزودنی Anti UV (10٪)
مشهورترین افزودنی نایلون های مخصوص گلخانه ای همین افزودنی است. وجود این افزودنی باعث می شود که نایلون در مقابل پوسیدگی ناشی از اشعه ی مارواء بنفش خورشید در زمان مشخصی مقاومت نشان دهد. نایلون های شرکت وطن پلاست آذر با دارا بودن بالاترین درصد آنتی یو وی بکار رفته (10٪) در مقایسه با سایر نایلون های موجود در کشور، نه تنها 3 سال گارانتی شده توسط کارخانه ی تولیدکننده بلکه در اکثر موارد 4 تا 5 و حتی 7 سال هم روی سازه ی گلخانه مقاومت کرده و کارائی داشته باشد.

افزودنی AB
عبارت ABمخفف کلمه ی آنتی باکتری است، وجود این افزودنی باعث کاهش یا توقف رشد و نمو باکتری های مضر برای کشت های گلخانه ای در داخل گلخانه می شود، مکانیسم عمل این افزونی به گونه است که از عبور طول موج های نوری که برای رشد باکتری های مضر لازم ولی تأثیری در رشد گیاهان ندارد ممانعت می کند. این کار تأثیر مستقیمی در استفاده از سموم برای مقابله با این نوع باکتری ها داشته و میزان مصرف سموم را کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>