اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیتر گلخانه چیست ؟

هیتر گلخانه ای وسیله ای گرمایشی است که در فصل زمستان برای ایجاد گرمای مطلوب گل ها و گیاهان در فضای گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از هیتر های گلخانه ای وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

گلخانه

انواع هیتر گلخانه چگونه کار می کند؟

هیتر گلخانه ساز با توجه به مدل آن از سه نوع سوخت برقی، گازوئیلی و گازی استفاده می کند، که شما با توجه با داشتن امکان تامین هر کدام از سوخت ها، می توانید هیتر مورد نظر خود را خریداری کنید. دقت داشته باشید که استفاده از این دستگاه فرآیند مخصوص به خود را دارد. اما نکته مشترک تمامی هیتر های گلخانه ای عدم وجود آلاینده هاست تا بتواند فضایی مطلوب را در اختیار شما قرار دهد. همه هیتر های تقریبا شبیه یکدیگر کار می کنند. هر هیتر موجود در گلخانه با هر سوختی، با سوزاندن مواد سوختی گرمای مورد نظر را در درون دستگاه ایجاد می کند، سپس با توجه به فن های قرار گرفته در جلو یا پشت دستگاه، گرما را به فضای گلخانه منتقل می کند. با توجه به نوع سوخت بخاری گلخانه، لوله هایی در اطراف دستگاه وجود دارند که موارد آلاینده را به خارج از گلخانه هدایت می کنند و در نهایت تنها گرمای پاک در درون فضای گلخانه باقی می ماند.

هیتر های ساخت گلخانه باید چه امکاناتی داشته باشد؟

در فضای گلخانه شرایط رشد طبیعی را برای انواع زیادی از گیاهان و گل ها و همچنین محصولات خوراکی به وجود می آورد تا بتوانید در هوای سرد انواع همچنان فعالیت خود را ادامه دهید. داشتن دمای مناسب در فصل زمستان یکی از مهم ترین عوامل رشد گیاهان است که در فضای گلخانه ای توسط هیتر گلخانه به وجود می آید. علاوه بر گرما، وجود هوایی با میزان آلاینده هایی مناسب برای رشد گیاهان ضروری است. دقت داشته باشید که میزان آلاینده ها نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد، چرا که در هر دو صورت رشد اندام های رویشی گیاه با مشکل مواجه خواهد شد. در صورت زیاد بودن آلاینده ها، سموم خطرناک وارد بدن گیاه می شود و رشد آن ها را با مشکل مواجه می کند و در صورت نبود آلاینده ها، گیاهان بسیار حساس و شکننده می شوند و در برابر کوچک ترین آفت ها ضعیف می شوند، که این نیز بسیار خطر ناک است.

انواع هیتر گلخانه

انواع هیتر در سه نوع گاز سوز، دو گانه سوز و گازوئیلی سوز وجود دارد، که هر کدام از آن ها با توجه به نوع سوخت خود، دارای اجزا و امکانات خاصی هستند تا بتوانند هوایی گرم و پاک را در فضای گلخانه ای ایجاد کنند. در بین سه نوع هیتر های گلخانه ای ذکر شده، هیتر های گازوئیلی سوز در درجه ی اول نسبت به سایرین بهتر هستند چرا که از نظر هزینه به صرفه تر هستند اما در صورتیکه به سوخت هیتر های گازوئیلی سوز دسترسی ندارید، هیتر گلخانه برقی مورد بهتری می باشد.

مقایسه هیتر گلخانه ای مطابق با ویژگی های زیر

به هنگام خرید هیتر گلخانه با انواع زیادی از آن ها روبرو می شوید که هر کدام ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار می دهند و همچنین با توجه به ویژگی ها، قیمت های مختلفی نیز دارند که می توانید از الگوی زیر برای مقایسه هیتر های گلخانه ای استفاده کنید.

  • برند

برند نشان سابقه ی یک شرکت است که می تواند شما را در روند خرید هیتر گلخانه یاری کند. حتما دقت داشته باشید که سابقه ی برند را مطالعه کنید و از تجربیات دیگر کاربران در این زمینه استفاده کنید.

  • عمر مفید

هر هیتر درون گلخانه عمری دارد که شما باید مناسب با نیاز خود به عمر دستگاه دقت کنید. قطعا این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه عمر هیتر های گلخانه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • قدرت گرمادهی

قدرت گرمادهی هیتر گلخانه با توجه به انواع آن متفاوت است. فضاهای گلخانه ای در ابعاد مختلفی ساخته می شوند، به همین دلیل هر کدام از آن ها به میزان گرمای خاصی نیاز دارند، که به هنگام خرید هیتر گلخانه ای باید به میزان گرمادهی آن دقت کنید.

  • تعمیر پذیری

هر هیتر در گلخانه در طول دوران استفاده، نیازمند چک و سرویس ویژه است تا بتواند طول عمر بیشتری را ارئه دهد که این مقوله نیز بر قیمت هیترگلخانه ای بسیار اثر گذار است. هر چه قابلیت تعمیر هیترگلخانه ای بیشتر باشد، مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • جنس اجزا

با توجه به این که هیتر در گلخانه در فضای مرطوب گلخانه ای قرار دارد، باید در ساخت آن وسایلی مورد استفاده قرار بگیرند، که در مقابل انواع رطوبت مقاومت بالا داشته باشند، به عنوان مثال برای جنس آهنی دستگاه باید از روکشی محکم و قوی استفاده شود.

  • فن قوی

فن یکی از مهم ترین اجزا هیتر گلخانه ای است که دما را به کل فضای گلخانه منتقل می کند. هر چه میزان قدرت فن بیشتر باشد، هوا به صورت قدرتمند تری پخش می شود، و فضای گلخانه از درجه ی رطوبت مناسب تری برخوردار خواهد بود.

  • دوگانه سوز بودن

دوگانه سوز بودن هیتر گلخانه به شما توان بیشتری در انتخاب سوخت می دهد. شما با توجه به قیمت انواع سوخت، به راحتی می توانید انتخاب کنید که از چه نوع سوختی استفاده کنید. هر چه سوخت انتخاب شده، میزان آلاینده ی کمتری داشته باشد، فشار کمتری بر دستگاه وارد می شود، پس تا جایی که ممکن است از هیتر هایی با میزان آلاینده ی کم استفاده کنید.

  • جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، انواع زیادی هیتر برای گلخانه وجود دارد که در قیمت های مختلفی وارد بازار می شوند. به هنگام خرید به قیمت هیتر گلخانه ای دقت کنید، چرا که نشان از وجود بعضی امکانات دارد که می تواند بسیار کاربردی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>