اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترکیه

صنعت نساجی ترکیه جایگاه مهمی در صادرات این کشور دارد.ترکیه به عنوان چهارمین صادرکننده پارچه جین و علاوه بر این، به عنوان دومین کشور در زمینه صادرات جوراب رتبه بندی شده است.همچنین ترکیه که سهم 3٫5 درصدی در بازار جهانی منسوجات و پوشاک دارد، هفتمین کشور بزرگ صادر کننده پوشاک در جهان است.

ترکیه یکی از 5 کشور برتر جهان در زمینه منسوجات خانگی، نخ، جین، جوراب و تولید فرش است
صنعت نساجی با ایجاد فرصت های شغلی، سرمایه گذاری های موجود و میزان قابل توجهی صادرات یکی از بخش های پیشرو در ترکیه است.ترکیه که در ردیف های برتر بازار جهانی نساجی قرار دارد با کشورهایی رقابت می کند که سهم زیادی در بازار جهانی دارند مانند چین، هند، کره جنوبی، پاکستان و ویتنام.

افزایش ظرفیت و موفقیت صادراتی حاصل شده در طول سال ها باعث شده که ترکیه به یکی از پیشروترین تأمین کنندگان نساجی در جهان تبدیل شود.ترکیه، از نظر صنعت پوشاک، هفتمین تولیدکننده در جهان و سومین تولیدکننده در اروپا است.صادرات پوشاک ترکیه در سال 2019 افزایش یافته است.

صادرات پوشاک ترکیه در دوره ژانویه تا دسامبر 2019 به 17٫7 میلیارد دلار رسید.56 درصد پنبه تولید شده در کشور ترکیه از منطقه جنوب شرقی آناتولی کشت پنبه در ترکیه در منطقه اژه، منطقه جنوب شرقی آناتولی، منطقه چوکورووا و منطقه آنتالیا انجام می شود.

طبق اطلاعات موسسات آمار ترکیه؛ در سال 2017، 56 درصد پنبه تولید شده در کشور ترکیه در منطقه جنوب شرقی آناتولی تولید شده است، 22 درصد آن در منطقه اژه، 18 درصد در منطقه چوکورووا و 1 درصد در منطقه آنتالیا.ترکیه با میزان مصرف تقریبا 1٫48 میلیون تن در جایگاه چهارم مصرف کنندگان پنبه در جهان قرار دارد.

ترکیه از مهم ترین تولیدکنندگان نخ در جهان است

ترکیه، که در بین مهم ترین تولیدکنندگان نخ در جهان قرار دارد، در فهرست کشورهایی که بالاترین فناوری تولید در جهان را دارند، تعلق دارد.کل صادرات نخ ترکیه در دوره ژانویه - دسامبر 2019 1٫8 میلیارد دلار بوده است.

وقتی صادرات نخ ترکیه را بر اساس گروه های فرعی محصولات بررسی می کنیم، مشاهده می شود که مهم ترین گروه فرعی نخ های مصنوعی با ارزش صادراتی تقریبا 744 میلیون دلار است.سهم این گروه از محصولات در کل 41٫3 صادرات نخ درصد است.

مهم ترین مقصد صادرات نخ ترکیه در دوره ژانویه - دسامبر 2019، ایتالیا است که تقریباً 213 میلیون دلار نخ از ترکیه وارد کرده است.اخیراً، افزایش قابل توجهی هم در تولید نخ فنی مشاهده شده است. سرمایه گذاری در فن آوری های به کار رفته در تولید این نخ ها در همین راستا ادامه دارد.

ترکیه؛ چهارمین صادرکننده پارچه لی در جهان

ترکیه به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در صنعت جین و صنعت پوشاک آماده جین قرار دارد.از سال 2018، ترکیه با 7 درصد از سهم بازار جهانی، چهارمین کشور در صادرات پارچه جین است و همچنین با 4٫5 درصد سهم بازار در سطح جهان چهارمین صادرکننده پوشاک جین است.میزان صادرات پارچه جین ترکیه در سال 2018 بالغ بر 338 میلیون دلار بوده است.

ترکیه؛ بزرگ ترین صادرکننده فرش ماشینی در جهان

کشورهای پیشرو در جهان در صادرات فرش ماشینی به ترتیب ترکیه، چین، هند، بلژیک و ایران هستند. ترکیه 26٫4 درصد از بازار را به تنهایی در اختیار دارد.در دوره ژانویه تا دسامبر سال 2019، صادرات فرش ترکیه با 11٫9 درصد افزایش به 2٫5 میلیارد دلار رسید.سهم فرش از صادرات ملی از 1٫3 درصد در سال 2018، به 1٫4 درصد در سال 2019 رسید. صادرات فرش ترکیه در دوره ژانویه-دسامبر سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل 8٫6 درصد افزایش یافت و به 56٫2 میلیون دلار در دسامبر سال 2019 رسید.

صادرات فرش ماشینی ترکیه در دوره ژانویه - دسامبر سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل 11٫4 درصد افزایش داشته و بالغ بر 2٫13 میلیارد دلار بوده است.صادرات موکت این کشور در دوره ژانویه - دسامبر سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل 15٫6 درصد افزایش یافته و حدود 347 میلیون دلار بوده است.

ترکیه، صادرکننده برتر منسوجات خانگی در اروپا

ترکیه که در بین چهار کشور عمده صادرکننده منسوجات خانگی قرار دارد و بزرگ ترین تولید کننده این منسوجات در اروپاست، تا پایان سال 2019 صادراتی معادل 1٫9 میلیارد دلار در بخش نساجی خانگی انجام داد.بخش نساجی خانگی ترکیه سهم 4٫5 درصد از کل بازار جهانی منسوجات خانگی را به خود اختصاص داده است.

ترکیه در سال 2018، 1٫7 میلیارد جفت جوراب را صادر کرد

ترکیه با تامین 10 درصد جوراب در جهان، به صادرات 1٫1 میلیارد دلاری جوراب در سال 2018 دست یافت. ترکیه به عنوان دومین صادر کننده جوراب جهان، در سال 2018، 1٫7 میلیارد جفت جوراب صادر کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>