اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در محیط های گلخانه ای همان سیستم فن گلخانه است که با به حرکت درآوردن دائمی هوا، تأمین اکسیژن و همچنین کنترل میزان رطوبت موجود در محیط شرایط مساعدی را برای رشد و پرورش مؤثر گیاهان و محصولات کشاورزی به وجود می آورد.

فن

آیا می دانید با راه اندازی تجهیزاتی همچون فن تهویه گلخانه چه میزان اکسیژن مورد نیاز به گل ها و گیاهان می رسد؟ چند سالی است که از استفاده وسیع از انواع گلخانه ها در جهت پرورش گیاهان و محصولات کشاورزی می گذرد و روز به روز بر میزان علاقه و تمایل افراد در جهت احداث گلخانه های کوچک و بزرگ متعدد می گذرد. در حقیقت گسترش روزافزون شهرنشینی و افزایش جمعیت از یک سو و نیاز شدید مردم به تولید مواد غذایی در سایر فصول سال از سوی دیگر موجبات چنین گسترشی را فراهم آورده است. به همین دلیل هر روزه شاهد احداث و راه اندازی شمار زیادی گلخانه های متعدد در اقصی نقاط کشور هستیم و این خود آغاز حرکت صنعت کشاورزی به سمت تغییر و تحولاتی عظیم است. یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در روند تولید محصولات و رشد و پرورش گیاهان به روش گلخانه ای به سوی کمک به کشاورزان شتافت فن گلخانه ای است.

به طبع یکی از مشخصه هایی که موجبات تمایز گلخانه ها را با سایر زمین های کشاورزی فراهم آورده تولید انواع متعددی از محصولات در تمامی فصول سال است. به سبب چنین ویژگی بایستی که همواره دارای هوای داخلی معتدل و پایدار باشد. در واقع نیاز است پارامترهای مختلفی رعایت گردد تا بتواند هوای محیط داخل گلخانه مطبوع باشد. از این رو یکی از راه اندازی سیستم فن گلخانه با هدف ایجاد هوای پایدار در محیط و انتشار آن به آرامی از طریق فن صورت می گیرد.

فن گلخانه ای چیست؟

به علاوه آنکه با این کار خود باعث از بین رفتن گرمای بیش از حد در محیط و دفع انواع گوناگونی از حشرات و موریانه ها نیز می گردد. بر خلاف سایر فن های تعبیه شده در اماکن صنعتی که عملاً وظیفه انتشار هوای وارد شده به محیط را برعهده دارند این فن با به گردش در آوردن هوای موجود، آن را از محیط خارج کرده و با هوای تازه محیط جا به ­جا می کند. در حقیقت نحوه عملکرد فن گلخانه ساز به این صورت است که هوای کهنه موجود در محیط را از طریق فن ها خود به حرکت در می آورد و سپس با عبور دادن از فن های مرطوب خود و فیلتر کردن دوباره آن، باعث تهویه و مطبوع تر شدن هوای داخل محیط می شود.

اهمیت استفاده از فن گلخانه ای چیست؟

در حقیقت یکی از انواع فن های صنعتی که با مکش فوق العاده خود، کارایی منحصر به فردی را برای اماکنی نظیر گلخانه ها فراهم آورده است همین فن تهویه گلخانه ای است. در یک تعریف بسیار ساده از مشخصه بارز این محصول باید گفت که مهم ترین ابزار در جهت سالم و شاداب ماندن گل ها، گیاهان و تمامی محصولات کشاورزی است. گفتن این نکته ضروری است که بسیاری از اماکن در جهت پیشبرد و افزایش راندمان کاری خود نیاز است تا محیط داخلی کنترل شده ای داشته باشند و طبیعتاً محیط های گلخانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گونه ای که برای رشد و پرورش سودمند گیاهان و تولید انواع مطلوبی از محصولات کشاورزی بایستی از رطوبت و درجه حرارت کافی برخوردار باشد. دسترسی به چنین شرایطی در تمامی مواقع مقدور نیست. به همین علت در زمانی که امکان دریافت به هوای مطبوع و تازه از راه سقف گلخانه ها وجود ندارد فن گلخانه می تواند با قابلیت کنترل هم زمان چندین عامل محیطی و امکان خروج اجباری هوای قدیمی و کهنه نیاز این دسته از امکان را برطرف سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>