اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلخانه

اهمیت نایلون در کشت گلخانه ای
برای بقاء گیاهان و تولید میوه وجود سه اصل نور، خاک و آب لازم و ملزوم هم است، از طرف دیگر نایلون های گلخانه ای به عنوان تنها سد دفاعی در مقابله با عوامل محیطی نقش تعیین کننده در بقاء گیاهان در داخل گلخانه بازی می کند.

نقش نور در تولید میوه در گیاهان
انجام عمل فتوسنتز و تولید پروتئین در گیاهان تنها با حضور نور امکان پذیر است. کیفیت نور عبوری از نایلون گلخانه ای نقش اساسی و تعیین کننده در تولید محصولات گلخانه ای دارد. هرچه نایلون به کاررفته در سازه ی گلخانه ای تخصصی تر باشد کیفیت نور عبوری به داخل گلخانه بهتر و متناسب تر برای رشد و نمو کشت داخل گلخانه خواهد بود. متاسفانه این اصل مهم و اساسی در تولیدات داخلی عمدتاً رعایت نمی شود. علت اساسی عدم رعایت این اصل به این خاطر است که عمده ی نایلون های تولید شده در داخل کشور جزء نایلون های صنعتی می باشند نه نایلون های تخصصی.

تعریف نایلون صنعتی
نایلون صنعتی اصطلاحاً به نایلون هائی اطلاق می شود که در مقابل اشعه ی ماوراء بنفش خورشید در بازه ی زمانی مشخص مقاوم بوده و پوسیده نمی شود. این نایلون ها عمدتاً با ضخامتهای بالای 200 میکرون، عریض با طول بالای 40 متر تولید می شوند.
بعد از پاگرفتن صنعت گلخانه در کشور، متاسفانه به دلیل نبود نایلون های تخصصی برای استفاده در سازه های گلخانه ای، استفاده از این نوع نایلون ها (نایلون های صنعتی که فقط دارای Anti UV بودند) باب شده و در عمده ی موارد تا به حال هم ادامه دارد. شاهد این مدعا توجه به درصد آنتی یو وی به کار رفته در تولید نایلون که به نایلون های 1٫5، 3 و 5 درصد مشهور شده اند، است.

عوامل موثر در میزان و کیفیت نور عبوری در نایلون گلخانه ای

سه اصل زیر بیشترین نقش در این امر را دارا می باشند:

  • رنگ

وجود یا عدم وجود رنگ در نایلون نقش اساسی و تعیین کننده در میزان و مخصوصاً کیفیت نور عبوری از خود را دارد، هرچقدر نایلون بی رنگ تر باشد، طول موج های لازم برای انجام عمل فتوسنتز و تولید پروتئین بهتر عبور کرده و خود را در اختیار گیاهان قرار خواهد داد. وجود رنگ هائی مثل رنگ سبز یا زرد بیشتر ضرر را در این میان دارد چون به عنوان مثال رنگ سبز باعث جذب طول موج های رنگ قرمز می شود که مهم ترین نقش را در عمل فتوسنتز دارا می باشد. پس هر چقدر نایلون بی رنگ تر باشد میزان و کیفیت نور عبوری بهتر بوده و میزان تولید محصولات گلخانه ای نیز بیشتر خواهد بود.

  • ضخامت

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در امر نفوذ نور به داخل گلخانه ضخامت نایلون است. هرچقدر ضخامت نایلون استفاده شده در گلخانه کم تر باشد میزان عبور نور نیز بهتر خواهد بود.

  • ادتیوها (افزودنی ها)

مهم ترین تفاوت نایلون های صنعتی و تخصصی ادتیوهای بکار رفته همان گونه که در قبل هم اشاره شد در نایلون های صنعتی تنها ادتیو بکار رفته در این نوع فقط Anti UVمی باشد که فقط باعث نایلون در مقابل پوسیدگی می شود این در حالی است که نایلون های مخصوص گلخانه ای شرکت وطن پلاست آذر دارای افزودنی هائی تخصصی مثل LDمی باشد، این افزودنی باعث جلوگیری از ورود مستقیم شعاع نوری به گلخانه شده و نور وارده به گلخانه به صورت یکنواخت پخش شده و نه تنها نور را به صورت یکنواخت در داخل گلخانه پخش می کند بلکه از بروز مشکلاتی مثل برگ سوزی هم جلوگیری می کند.

نایلون به عنوان سد دفاعی در مقابل عوامل بیرونی
یکی از عمده ترین محاسن کشت های گلخانه ای امکان تولید خارج از فصل محصولات است. مقابله با عوامل بیرونی مانند: باد، باران، برف، حفظ دما و رطوبت و… همه و همه به عهده ی تنها دیواره ی دفاعی گلخانه که همان نایلون گلخانه ای است می باشد. هر چقدر افزودنی های (ادتیوهای) تخصصی تری در این امر استفاده شود، به همان میزان، میزان باردهی و عمل کرد در داخل گلخانه بیشتر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>