اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن مگر


موارد استفاده بتن مگر چیست؟

بتن مگر مانند سایر انواع بتن نقشی مهمی در پروسه ساخت و ساز دارد به خصوص که به دلیل درصد بیشتر آب در ترکیب آن در مقایسه با بتن معمولی به شکل روان است و همین خاصیت آن باعث شده در موارد خاصی استفاده شود، از جمله اینکه از نفوذ سیمان به خاک جلوگیری می کند. همچنین مانع از جذب آب بتن توسط خاک می شود و در نتیجه از افت کیفیت بتن جلوگیری می کند.

بتن مگر، بستر خاک را برای پی ریزی آماده می کند. همچنین برای صاف، تراز و همگن کردن فونداسیون به کار برده می شود. همچنین این نوع بتن می تواند استحکام لازم برای ساخت سازه ها در زمین هایی که فاقد استحکام لازم هستند را فراهم کند. بتن مگر می تواند مانع از ورود حشرات و حیوانات موذی به فونداسیون شود.

این نوع بتن نیاز به استفاده از پوشش های پلاستیکی و لایه های عایق را مرتفع می سازد. از دیگر استفاده های بتن مگر این است که، اگر خاک برداری بیش از حد لازم انجام شود برای تراز کردن کف پی و پر کردن فضای خالی از بتن مگر استفاده می شود.

بتن مگر علاوه بر ساختمان سازی در راهسازی و ساخت جاده نیز کاربرد دارد. در این صورت از بتن مگر به عنوان پایینترین لایه (زیر اساس) استفاده می شود. اجرای یک لایه از این نوع بتن در زیر اساس موجب استحکام جاده در برابر تنش های وارده از تردد وسایل نقلیه در زمان بهره برداری از جاده خواهد شد.

نکات ضروری حین اجرای بتن مگر

در هنگام اجرای این نوع بتن مانند سایر کارهای اجرایی رعایت نکاتی برای بازدهی مناسب و کارایی قابل قبول این بتن ضروری است که در ادامه به چندین مورد آن اشاره شده است؛

قبل از اجرای بتن خاک بستر باید مرطوب شود تا آب بتن جذب خاک نگردد و بتن پوک نشود.شفته آهک باید قبل از اجرای بتن مرطوب شود تا آب بتن را جذب نکند.بتن مگر باید زمانی بر روی شفته آهک اجرا شود که مقاومت شفته به 5/1 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع رسیده باشد. 

بتن مگر معمولا توسط دستگاه های بتونیر کوچک ساخته می شود. دقت شود که بتن درون دستگاه حداقل دو دقیقه پس از اضافه کردن آب، به خوبی مخلوط شود و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع بتن معمولا جهت پاکسازی کف و اجرای دقیق تر فاصله گذاری آرماتورها از کف اجرا می شود بنابراین باید دقت شود که سطح تمام شده آن تمیز و یکنواخت باشد تا آرماتوربندی بهتر انجام شود.بعد از ریختن بتن، بسته به دمای هوا، باید حدود 10 ساعت سطح آن مرطوب نگه داشته شود. بعد از گذشت یک روز می توان عملیات بعدی را شروع کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>